Pagina 1 van 1

Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging (ZF)

Geplaatst: 02.06.2005 - 00:25
door turbo
Heeft iemand ervaring met deze optie op de s60?

Ik heb namelijk deze week een proefrit gemaakt met een volvo s60 (2002), maar ik vond deze vooral op hoge snelheden heel snel op kleine stuurbewegingen reageren. Voor sommige is dit fijn, maar ik vind het eerder irritant. Zou zo'n stuurbekrachting die snelheidsafhankelijk is daarbij helpen om hier vanaf te komen?

Geplaatst: 02.06.2005 - 08:04
door bart simpson
Op zich niet, deze heeft dezelfde "gevoeligheid" op snelheid als de normale heeft, is overigens wel (onverwacht) prettig bij lage snelheden.

Geplaatst: 02.06.2005 - 09:26
door turbo
ja oke dat geloof ik.

maar ik bedoel eigenlijk dat het stuur vanzelf makkelijk beweegt als je rijdt. De snelheidsafh stuurbekrachtiging moet het sturen toch iets zwaarder maken zodat je daar geen last meer van hebt?!

Geplaatst: 02.06.2005 - 13:36
door bart simpson
Mijn ervaring is van niet.

Geplaatst: 03.06.2005 - 00:19
door turbo
oke, ik zie wel als ik hem heb.
bestel hem toch met de stuurbekrachtiging van ZF 8)

Geplaatst: 15.06.2005 - 16:53
door nauticbluepearl
Wijs besluit; alles is beter dan het standaard stuurgevoel.
Ik vind mijn V70N ook 'amerikaans' licht sturen met weinig terugkoppeling.

Geplaatst: 15.06.2005 - 17:02
door Battlecruiser
Hoe herken je eigenlijk het verschil tussen de normale stuurbekr. en de snelheidsafhankelijke stuurbekr.?
Of kun je ergens in de auto op een typeplaatje of zoiets zien of het er wel of niet op zit?

Geplaatst: 15.06.2005 - 17:49
door bart simpson
Battlecruiser S80 schreef:Hoe herken je eigenlijk het verschil tussen de normale stuurbekr. en de snelheidsafhankelijke stuurbekr.?
Of kun je ergens in de auto op een typeplaatje of zoiets zien of het er wel of niet op zit?
Dat is nergens aan te zien, alleen wel heel duidelijk te voelen.

re

Geplaatst: 15.06.2005 - 22:34
door Ramon&Ramon
Je kunt het zien aan de bedrading en sensor op het stuurhuis!

Geplaatst: 17.06.2005 - 11:58
door turbo
of bij stilstand met een draaiende motor aan je stuur proberen te draaien. als je dat met ongeveer 1 vinger kunt kun je er donder opzeggen dat je de stuurbekrachtiging van ZF hebt..

Geplaatst: 17.06.2005 - 12:15
door volvoruud
Met 1 vingertje kan ik ook makkelijk mijn stuur omdraaien bij mijn auto als hij stil staat.

Die heeft toch echt die optie niet :D

Geplaatst: 17.06.2005 - 12:17
door turbo
sterk geoefende vinger dan :lol: