Pagina 1 van 1
automaat rijden
Geplaatst: 02.06.2005 - 12:27
door zwolly
wat is beter voor de automaatbak , gewoon in de D laten staan bij stoplicht en voet op de rem,
of bij stoplichten enzo in de N zetten ?
slijt er nu meer in de bak als je de auto bij stilstand in de D laat staan of maakt dit niets uit?
zwolly
Geplaatst: 02.06.2005 - 13:29
door Ben
Ik gebruik de N eigenlijk alleen als ik in een file heel lang stil moet staan. Verder nooit.
Geplaatst: 02.06.2005 - 18:52
door Denniskl
Ik gebruik de N ook eigenlijk nooit.
Behalve als ik door de wasstraat moet.
Voor verkeerslichten enzo, gebruik ik gewoon de rem.
Kan je hem ook niet in een verkeerde stand zetten. (als je niet oplet)
Geplaatst: 03.06.2005 - 11:14
door josas
Zet hem, wanneer ik wat langer stil sta, altijd in P.
In N ook wel eens, maar ik hoorde dat dan eea niet gekoeld werd???
Op de rem staan kan kromme schijven opleveren bij nat weer?
( zomaar wat Volvo kretologie...hier en daar opgevangen...je weet wel; van die klok en die klepel

)
Jos
Geplaatst: 03.06.2005 - 11:50
door joost
josas schreef:Op de rem staan kan kromme schijven opleveren bij nat weer?
Dat kan dus idd onder bepaalde omstandigheden. Een gedeelte van de schijf kan dan minder/niet afkoelen en de rest koelt wel af.
Joost.
Geplaatst: 03.06.2005 - 20:03
door Ludo
josas schreef:In N ook wel eens, maar ik hoorde dat dan eea niet gekoeld werd???
dat klopt, in de bak zit een oliepomp die zorgt voor smering en oliedruk.
in N en P staat de oliepomp stil.
op zich kan het geen kwaad, als je pas een ritje hebt zitten blazen waardoor de olietemperatuur hoog is, is het verstandiger om de bak in versnelling te laten staan.
Geplaatst: 03.06.2005 - 22:33
door Denniskl
josas schreef:Op de rem staan kan kromme schijven opleveren bij nat weer?
Jos
Heb ik wel gehad met mijn Audi A4.
Dat kan je ook krijgen als je expres door plassen gaat rijden.
Dan worden de schijven ook ineens snel gekoeld.
Geplaatst: 03.06.2005 - 23:41
door zwolly
zit er geen koppelingsplaat in dan die in de D met voet op de rem snel zal slijten???
ik heb weinig kennis van een automaatbak vandaar.
Geplaatst: 03.06.2005 - 23:47
door joost
zwolly schreef:zit er geen koppelingsplaat in dan die in de D met voet op de rem snel zal slijten???
ik heb weinig kennis van een automaatbak vandaar.
Volgens mij heb je geen koppelingsplaat bij een automatische transmissie, maar verder dan dat reikt mijn kennis op dat gebied niet.
Joost.
Geplaatst: 04.06.2005 - 13:51
door snorremans
zwolly schreef:zit er geen koppelingsplaat in dan die in de D met voet op de rem snel zal slijten???
ik heb weinig kennis van een automaatbak vandaar.
Als het goed is zit er in een automaat een koppel-omvormer.