Pagina 1 van 1

Even voorstellen en mijn 740

Geplaatst: 20.07.2007 - 21:30
door gft
Hallo iedereen, bij deze wil ik me even voorstellen op jullie gave forum.
Ik heet Bert en ben 64 jaar oud woon in de omgeving van limburg, mijn hobby is het tunen van de oudere volvo modellen zoals mijn 740.

Bijgevoegd een foto van de tellers van mijn 740, getuned door GEFH te limburg. Let niet op de kwaliteit ik heb ze met mijn foto toestel gemaakt.

N tipje van de sluier Garret turbo met 1,6 bar boost, No2 en water injectie, chipped, snelle nokkenas etc.

Voor foto's moet je me ff mailen, omdat ik mijn auto liever niet openbaar op het forum heb staan.

Met vriendelijke groet,

GFT a.k.a. Bert

Edit: Let niet op de teller, die heb ik al eens moeten vervangen, deze komt van de sloop. de echte stand is inmiddels 105.000 km.

Geplaatst: 20.07.2007 - 22:16
door dopdedouwer
Zo ben je wel snel bij opa :D
Welkom, klinkt allemaal heel erg leuk wat er onder de motorkap is gebeurd.

Geplaatst: 22.07.2007 - 19:39
door djjefw
Welkom, ik mag toch niet hopen dat je zo hard gereden heb met je auto? want dan is je auto niet helemaal meer in orde :)

Geplaatst: 23.07.2007 - 18:17
door Michael Oud
Het lijkt me toch wel dat ie zo hard heeft gereden heur.

Trouwens, gft, zou je kunnen vertellen wat het vermogen nu ongeveer is?

Geplaatst: 23.07.2007 - 18:43
door djjefw
Als je zolang en ver door rood trekt met je auto lijkt me niet echt goed voor je motor :?

Geplaatst: 24.07.2007 - 18:16
door Jarl
Blokkie zal nu wel meer toeren maken na de tuning. Dus dat rode hoeft niks te zeggen. Een rappe Jap trek je ook tot aan de 8000 ofzo.

Geplaatst: 24.07.2007 - 19:10
door Michael Oud
Ik wilde net zeggen. Andere nokkenassen etc. en hóp, je hebt er weer een zooi toeren bij.

Geplaatst: 04.08.2007 - 14:01
door gft
Hey allemaal sorry voor de late reacties, maar heb wat turbo problemen gehad en heb ik dus een nieuwe turbo moeten installeren.

Ook heeft GEFH meteen een olie koeler gemonteerd van LCPO zodat de lagers niet weer vast draaien.

Die snelheid heb ik inderdaad gehaald in zijn vierde versnelling, gek genoeg gaat ie dan harder ondanks dat de toerenteller in het rode gebied staat, dit moet betere chip tuning gaan oplossen.

Dat rode gebied gaat motortechnisch prima, ik rijd hier in het dorp vaak al in het rode gebied, alleen moet ik voortaan de turbo meer tijd geven om af te koelen.

Maar als ik door de 220 ga, lopen de toeren nog wel op maar de snelheidsmeter lijkt niet verder te kunnen.

Ik ben enkel nog van plan dus een andere snelheids meter in te bouwen, als iemand nog een suggestie heeft voor een meer betrouwbaar type dat geschikt is voor hoge snelheden. Het moet natuurlijk wel " tuning" ogen, niet als de halfords. Ik wil er zo'n 60-70 euro aan uitgeven.

GEFH heeft mij verteld dat ie op de dyno 275 PK op de wielen heeft staan, jammer genoeg is de achterbrug moeilijk aan te passen voor een betere wegligging maar we gaan er mee bezig hem onafhankelijk geveerd te maken.

Geplaatst: 04.08.2007 - 22:21
door Michel740Turbo
zo dan dat is geen verkeerd blokje :shock:
mooi mooi 8)

over je sneel heid meter. Probeer eens aan een meter van een turbo te komen, die gaat tot 240 :twisted:
Zie hier mijn klokken.
Afbeelding

Geplaatst: 05.08.2007 - 12:23
door Michael Oud
IS dat een B204GT ofzo? Dar is neem ik aan niet het standaard blok toch?

Geplaatst: 05.08.2007 - 14:44
door gft
Cojones schreef:IS dat een B204GT ofzo? Dar is neem ik aan niet het standaard blok toch?
Klopt, lang moeten zoeken om er een te vinden.

Geplaatst: 05.08.2007 - 17:20
door geestschrijver
Heeft de auto ook een buitenkant?

Geplaatst: 06.08.2007 - 09:05
door Jarl
geestschrijver schreef:Heeft de auto ook een buitenkant?
gft schreef:Hallo iedereen, bij deze wil ik me even voorstellen op jullie gave forum.
Ik heet Bert en ben 64 jaar oud woon in de omgeving van limburg, mijn hobby is het tunen van de oudere volvo modellen zoals mijn 740.

Bijgevoegd een foto van de tellers van mijn 740, getuned door GEFH te limburg. Let niet op de kwaliteit ik heb ze met mijn foto toestel gemaakt.

N tipje van de sluier Garret turbo met 1,6 bar boost, No2 en water injectie, chipped, snelle nokkenas etc.

Voor foto's moet je me ff mailen, omdat ik mijn auto liever niet openbaar op het forum heb staan.

Met vriendelijke groet,

GFT a.k.a. Bert

Edit: Let niet op de teller, die heb ik al eens moeten vervangen, deze komt van de sloop. de echte stand is inmiddels 105.000 km.