Sloten die sluiten..

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lucien
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 20.01.2005 - 22:01

Ik kom regelmatig opmerkingen tegen over de centrale deurvergendeling bij onder meer de S80. Ook onze S80 is wat koppig in het op slot gaan. Soms wil dat gewoon niet lukken en krijg je hem alleen dicht nadat je een deur of de koffer weer opent en sluit.

Openen gaat altijd goed.

Wie kent de dieper liggende oorzaak hiervan en... de remedie?
Greetz,

Lucien
Gebruikersavatar
RrRrR
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 14.04.2005 - 22:23

Ik ken het probleem maar al te goed. Ik heb het ook met mijn S80. Heb dit al bij de dealer voorgelegd en weet ook niet wat hij hiermee moet. Ben (ja ja ja, koppigheid) naar een andere dealer gegaan en wist het ook niet. Vertelde mij dat het een kwaaltje was van de S80.

Ik weet alleen dat dit wel een van de minpunten van de S80 is. En zover ik weet, heeft niemand mij hiermeet tot nu toe kunnen helpen.
Your Dream - Your Mind - Your Goal
Gebruikersavatar
Marcel
4th Gear member
Berichten: 932
Lid geworden op: 26.09.2004 - 21:18
Locatie: Gelderland

RrRrR schreef:Ik ken het probleem maar al te goed. Ik heb het ook met mijn S80. Heb dit al bij de dealer voorgelegd en weet ook niet wat hij hiermee moet. Ben (ja ja ja, koppigheid) naar een andere dealer gegaan en wist het ook niet. Vertelde mij dat het een kwaaltje was van de S80.

Ik weet alleen dat dit wel een van de minpunten van de S80 is. En zover ik weet, heeft niemand mij hiermeet tot nu toe kunnen helpen.
Dat snap ik niet, tijdens de garantietermijn van mijn S80 zijn twee sloten vervangen omdat ze niet op slot gingen. Was een bekend probleem met een bekende oplossing volgens de dealer.
Gr. Marcel
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Inderdaad: ik had het ook al een tijdje op die van mij: regelmatig wilde het linkervóórportier niet op slot blijven (het ging op slot en sprong meteen weer open). Met de sleutel dichtdoen en weer ontgrendelen hielp altijd.
Maar het kwam wel 1 x per week voor en dus nog net binnen de Bovaggarantietermijn heb ik er naar laten kijken. Het motortje van de CV van die deur moest dus vervangen worden. De monteur wist, toen ik het euvel vertelde, onmiddellijk waar het aan lag: bekend routineprobleem. Volgens mij hebben ze een hele grote doos CVmotortjes staan bij elke dealer....

Bij mijn vorige (een 960) was het trouwens ook hééél af en toe (3 x per jaar). Het was dan voldoende om de auto met de sleutel te vergrendelen en weer te ontgrendelen. Bij die auto heb ik er dus niets aan laten doen: daar kon je wel mee leven.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Dat probleem zit in de microschakelaars van de deursloten,dat weet als het goed is elke dealer.
Daar is al meermalen een technisch,s bulletin van geweest vanuit Volvo Beesd!
Gebruikersavatar
Lucien
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 20.01.2005 - 22:01

Ramon,

Bedankt voor je inlichtingen. Heb je iets meer info/zijn die bulletins beschikbaar. Is dat zelf te verhelpen of moet je naar de dealer?
Greetz,

Lucien
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Kan het volgende probleem ook daarmee te maken hebben?

Als ik van binnenuit de sloten vergrendel (via knopje met sleutelafbeelding in de armsteun) werkt het goed.

Bij het weer proberen te openen d.m.v. een druk op dezelfde knop doet niks meer. Hoor wel geklik in de vergrendeling, maar de sloten worden niet ontgrendeld.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Het wordt een nieuw slot,is verder niets aan te doen.
M.A. Trilsbeek
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 11.07.2006 - 19:57
Locatie: Leeuwarden

Ik heb ook iets vreemds met de sloten van de S80 uit 2000. Zo heel af en toe springt de bestuurdersportier weer van het slot als ik alles op slot doe. Maar dat probleem was werd hier al vaker omschreven, dus daar stond ik niet echt van te kijken. Het volgende verbaasde mij echter wel.

Als ik de achterbak open door 2x op de betreffende knop op de afstandsbediening te drukken, gaat de klep mooi open. De andere portieren blijven mooi op slot. (Wel uitkijken dat je de sleutel niet perongelijk in de achter bak gooit en dan de klep dicht doet, want die gaat dan mooi niet meer open).

Als ik vervolgens de achterbak dicht gooi, dan springt soms de linker achterdeur van het slot! Vreemd toch, is het niet?

Hebben jullie dit ook al wel eens gehad?
netwerk11
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 28.11.2005 - 17:46
Locatie: Deventer

Nou toen mijn slot van de rechter achterdeur nog kapot was en ik gooide de achterklep dicht ratelde de linker achterdeur ook meestal, dus waarschijnlijk heeft het iets met elkaar te maken, na vervanging van het linkerachterdeur slot gaat alles lekker soepel op slot, ik kijk soms wel eens of hij wel op slot is gegaan.
Overgestapt van Saab naar Volvo
Gebruikersavatar
cammaro
2nd Gear member
Berichten: 195
Lid geworden op: 22.04.2006 - 18:52
Locatie: hoofddorp

zelf heb ik nog geen probleem gehad met het op slot doen van de auto maar wel met de automatisch op slot functie die niet altijd lijkt te werken!
ik merk het soms met de auto wassen soms blijft hij vrolijk van slot en een andere keer springt hij nij 2 minuten wel op slot :?

pascal
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Hebben alle Volvo's die "automatisch op slot" functie of moet dat geprogrammeerd zijn?
Wanneer wordt dat in werking gesteld, pas als de contactsleutel is verwijderd?

Ik heb in een ander topic wel gelezen dat je kunt laten programmeren dat hij bij het wegrijden op slot gaat, maar na het verlaten? Stel dat de sleutel in de auto ligt.......
netwerk11
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 28.11.2005 - 17:46
Locatie: Deventer

hij gaat pas opnieuw op slot wanneer de auto van het slot wordt afgedaan met de afstandsbediening en er wordt vervolgens geen deur of achterbak geopend dan sluit de auto zich weer na ongeveer 2 minuten, het automatisch sluiten bij wegrijden schijnt mogelijk te zijn, maar dat zou met andere software moeten gebeuren
Overgestapt van Saab naar Volvo
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Dus niet als je de auto parkeert, uitstapt en de auto niet op slot drukt?
Gelukkig maar!
Plaats reactie

Terug naar “S80”