dit heb ik gekregen in het kort (bevat meer regels) voor aanhaalmoment voor de kop van de 1.9 td
1) 30 nm
2) 50 +- 4 (gradenteken staat achter de 4)
3) wacht 3 minuten
4) 1 en 2 losdraaien + 25nm + 213+-7 (gradenteken staat achter de 7)
nu gaat het om de 4e regel betekent dit losdraaien vervolgens aanhalen naar 25 nm en dan de bout nog eens 213 graden aanhalen ??????????
HELP a.u.b.
aanhaalmoment ontcijfering in het nederlands
-
Flying Torquewrench
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 05.04.2005 - 21:11
- Locatie: Horley, UK
Volv40,
Punt 4 is als volgt:
-Je draait bout 1 en 2 volledig los.
-Draai ze weer vast met een aanhaal moment van 25NM.
-Als laatste stap haal je de bouten weer aan tot 213 +/- 7 graden. Dus de eind waarden van het aanhaal moment moet tussen de 206 en 220 graden liggen.
Dus wat je zelf schreef dat klopt.
Punt 4 is als volgt:
-Je draait bout 1 en 2 volledig los.
-Draai ze weer vast met een aanhaal moment van 25NM.
-Als laatste stap haal je de bouten weer aan tot 213 +/- 7 graden. Dus de eind waarden van het aanhaal moment moet tussen de 206 en 220 graden liggen.
Dus wat je zelf schreef dat klopt.
- Geus
- 4th Gear member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 05.04.2007 - 21:16
Dat zou je wel zeggen ja, en dan met een toegestane afwijking van 7 graden naar boven of beneden.
Edit: Flying was me voor...
Edit: Flying was me voor...
Volvo 121 (Amazon), 2.0 , 1966, donkergroen
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw















