Pagina 1 van 1
164 - 2 = 162 cabrio?
Geplaatst: 28.07.2007 - 18:44
door Willemcabrio
Nordicar te Heerhugowaard heeft een 164 te koop die meer dan 5 jr terug door een zweed is omgebouwd tot een 162. Deel 164 carosserie is vervangen door 142 carosserie. En er is een turbo ingezet zie
http://www.nordicar.com/nlindex.html
Mijn vraag; Heeft iemand advies voor mij
1) De auto al gezien en informatie over de staat waarin hij verkeert
2) Waarop je moet letten bij een 164 als je zeker wil weten dat het de moeite is er een paar centen in te steken om er een mooie rijdende cabrio met dak van te maken.
3) Kennis over een turbo inbouw bij een 164.
Ik houd van turbo's het geclaimde vermogen lijkt me aan de hoge kant als het waar is hoe lang gaat die auto daar mee rijden?
4) Is het realistisch deze onderneming of ben ik helemaal gek om het te overwegen (stoer en cool of failiet en naief)
Dank voor advies Groet Willem
Geplaatst: 28.07.2007 - 18:55
door liquid_force
het gaat denk ik over
deze wagen ... zonde van die 164, en ook nog eens niet heel erg mooi gedaan IMHO ... maar ja, kom hier in zweden wel meer rare dingen tegen ...

Geplaatst: 28.07.2007 - 19:29
door Willemcabrio
Ja deze auto is het
Smaken verschillen, als je van cabrio rijden en een volvo 164 houdt dan is het missschien een interessant project. Om dat te kunnen inschatten ben ik benieuwd naar antoord op de voorgelegde vragen.
Groet en nogmaals dank voor adequaat advies
Willem
Geplaatst: 30.07.2007 - 13:01
door twaintje
Hoi,
Lijkt mij het bèste om eens met de verkoper (NORDICAR) te bellen!
Er wordt gesproken over een 164 die voorzien is van een 142 carrosserie en daarna afgezaagd, mij lijkt het logischer dat 't een afgezaagde 142 is met neus en motor van een 164, hoe krijg je hier in 's-hemelsnaam een kenteken op???, zèker als het werk door een ànder (zweed) is gedaan!
Sterkte!
Geplaatst: 03.08.2007 - 13:06
door Willemcabrio
Ik ben wezen kijken
Het is een 164 waarin aan de achterkant een 142 carosserie is gelast om naar twee deurs te gaan.
De auto is versterkt met twee in de lengterichting twee verticaal geplaatste platen van ongeveer 0,5 cm dik en 15 cm hoog, in het interieur. Waartussen net voor de achterbank een dwarsbalk is gelast. De instap is daardoor hoger zo'n 15 cm. Of de RDW daar een kenteken voor wil afgeven ?
Dat lijkt me een eerste voorwaarde voordat ik wat dan ook verder besluit. Hoe duurzaam het allemaal is gedaan? Het oogt heel redelijk maar ik ben een amateut geen carrosseriebouwer. Het grootste probleem vind ik vooralsnog het dak. Er zitten nu alleen in de voordeuren zijramen verder is de auto geheel open. Dus het is een heeeeel droog weer auto en hij is nog vollledig onpraktisch. Nordicar en ook ik zoeken een cabriodakbouwer die er een dak op kan en wil zetten. En afhankelijk van wat dat kost kijk ik verder.
Alle advies zeer welkom
Geplaatst: 03.08.2007 - 13:14
door liquid_force
heeft de wagen op zweeds kenteken gestaan? dan moeten ze een kenteken toewijzen in nederland, als de wagen aan apk keureisen voldoet.
als je het oude zweedse kenteken kunt achterhalen wil ik wel ff wat achtergrond informatie voor je opzoeken hier.
Geplaatst: 03.08.2007 - 13:58
door Willemcabrio
Bij bezoek aan Nordicar begreep ik dat deze auto al ongeveer 10 jr in ned is, afkomstig uit Zweden. Er zijn nog allerlei zweedse papieren bij, als ik die heb gezien zet ik oorspr.kenteken hier neer.Dan leuk om te weten wat de achtergrond is.Turbo is ook uit Zweden afkomstig van vooralsnog niet geheel helder merk.
Geplaatst: 03.08.2007 - 19:09
door Maarten
als hij al 10 jaar hier is en er zit nog steeds geen ned kenteken op zal dat nog het lastigste worden...
Geplaatst: 04.08.2007 - 10:25
door ferdy
Die auto is niet volledig afgebouwd ze hebben er wel een turbo op geplaatst, maar via anonieme bronnen heb ik gehoord dat die auto niet langer dan 10 ~ 20 minuten mag rijden omdat de motor anders overhit raakt.
Geplaatst: 04.08.2007 - 10:36
door Willemcabrio
Als dat waar is het geen reeele zaak om de auto te verkopen behalve als je dat er bij vertelt.
Mij is dat niet vertelt, de intercooler ter grootte van een normale radiotor is voor de radiator geplaatst Ik heb nog specifiek gevraagd of dat effect zou hebben op de efectiviteit van de koeling, de monteur die me de auto liet zien zei dat dat een gebruikelijke goed werkende opstelling is. Enfin voor evt. aankoop dus meer te doen dan haalbaarheid dak onderzoeken.
Groet Willem
Geplaatst: 05.08.2007 - 11:52
door ferdy
de auto is al heel lang bekend in het ' volvo ' wereldje en vind het ook vreemd dat ie al 10 jaar niet op kenteken staat! Auto is ook niet goed gespoten, volgens mij is er een hoop afgeplakt zonder te demonteren. Hoeft niet erg te zijn mgoed.
Geplaatst: 11.08.2007 - 20:08
door jan weemering
Ik heb de auto ook gezien.
het is gewoon een in elkaar geknoeide auto.
waarom denk je dat niemand deze auto wilt kopen.
ik zou met die auto de straat nog niet uit durven rijden.
in principe is het een hele bijzondere auto, en daar moet een koper voor zijn dat kan niet anders, behalve als het een stilstaand wrak is.
jan
Geplaatst: 21.08.2007 - 00:44
door zwartedoos
ik kan de auto voor de rest niet .
maar weet wel als de auto geen goed kenteken heeft gehad (nl of anders)zoals die nu is zal het heeeel moeilijk worden om er een kenteken op tekrijgen .
de auto zal dan eerst door de rdw op alles gekeurd worden .
zoals remmen,weggedraag,elandproef, stijfheid ,etc etc .
als de garage waar die tekoop staat er graag vanaf wil laat hun dan het kenteken verzorgen,laat hem anders staan .is mijn advies