Pagina 1 van 2
automaat
Geplaatst: 28.07.2007 - 19:06
door anton460
hallo
ik heb een 460 2.0i automaat van 95
ik reed vanmiddag weg en hij schoot uitzijn versnelling.
hij reageert nu niet meer op de pook.
ik heb de cabel los gemaakt op de bak maar hij blokeert in niet een stand.
de cabel is goed.
wat zou dit kunnen zijn?iemand een idee wat er stuk is?
bvd anton460
Geplaatst: 28.07.2007 - 19:52
door anton460
heb net nog even geken en gestart.als ik start en ik zet hem in d gaat de bak wel toeren maken en de km teller gaat dan op 30 km/p?
wie weet raad?
anton460
Geplaatst: 29.07.2007 - 15:22
door anton460
niemand enig idee?ofzoiets al eens gehad?
anton460
Geplaatst: 29.07.2007 - 22:39
door mada
ik heb in het forum van de 340 een artikel zien staan van ene antonio ,ga daar eens kijken... ik heb geen idee ......
Geplaatst: 30.07.2007 - 08:27
door V480-S60
@mada,
dat verhaal op het 340 forum gaat niet op.
De 2.0 liter heeft een conventiolnele automaatbak.
@anton460
Helaas kan ik je niet helpen. Doe eens een PM naar Ramon&Ramon. Misschien dat zij het weten.
Daarnaast is het zo dat het nu vakantieperiode is. Niet iedere techneut kijkt dan op het i-net en dus het forum. Mogelijk dat je antwoord wat langer uitblijft.
Geplaatst: 30.07.2007 - 16:38
door anton460
hallo
die heb ik al een mail gestuurd maar nog niets van gehoort.
weet iemand of deze versnellingsbak van renault is?
zoiets heb ik wel eens gehoort.
anton460
Geplaatst: 30.07.2007 - 18:08
door Ludo
anton460 schreef:
weet iemand of deze versnellingsbak van renault is?
Renault produceert geen versnellingsbakken.
ik denk dat er een ZF inzit.
Geplaatst: 31.07.2007 - 10:39
door Candy
Renault produceert geen versnellingsbakken.
ik denk dat er een ZF inzit.
Dit klopt, het is een ZF 4 HP 14 Q
Geplaatst: 31.07.2007 - 10:57
door Candy
ik heb de cabel los gemaakt op de bak maar hij blokeert in niet een stand.
de cabel is goed.
Waar blokeert hij niet?
De stand blokering zit in het keuzehandelhuis en niet aan de versnellingsbak.
Geplaatst: 01.08.2007 - 23:33
door anton460
hallo
we hadden het gevonden.aandrijfas lag er uit.dus deze weer terug opzijn plaats gezet.nu reed ik van daag en hoorde een raar rammeltje in een bocht.
ik stop een grote plas olie er onder.dus ik kijken onder de auto.is heel de automaat het huis daar van open gescheurt.
ik ben nu dus op zoek naar een automatische bak voor een 460 van 95 2.0 i .
nu heb ik er een gevonden maar die is van een 1.8 weet iemand of die er ook op past?
het nummer wat op mijn bak staat is 4 hp 14 zf en getriebe 0498175?
als iemand een idee heeft hoor ik het graag.wat zal ik doen?
een bak van de sloop?reviseren nieuw?ombouwen naar een handbak?kandat?
alvast bedankt
Geplaatst: 02.08.2007 - 09:31
door boontje
anton460 schreef:hallo
we hadden het gevonden.aandrijfas lag er uit.dus deze weer terug opzijn plaats gezet.nu reed ik van daag en hoorde een raar rammeltje in een bocht.
ik stop een grote plas olie er onder.dus ik kijken onder de auto.is heel de automaat het huis daar van open gescheurt.
ik ben nu dus op zoek naar een automatische bak voor een 460 van 95 2.0 i .
nu heb ik er een gevonden maar die is van een 1.8 weet iemand of die er ook op past?
het nummer wat op mijn bak staat is 4 hp 14 zf en getriebe 0498175?
als iemand een idee heeft hoor ik het graag.wat zal ik doen?
een bak van de sloop?reviseren nieuw?ombouwen naar een handbak?kandat?
alvast bedankt
Automaat van een 1.8 is compleet anders als van een 2 liter.
Geplaatst: 02.08.2007 - 13:18
door Candy
Hallo Anton
Volgens de mij beschikbare gegevens is er bij de 1.8 gebruik gemaakt van de zelfde ZF bak.
Waar boontje op doelt is de cvt, welke een geheel andere werking heeft dan de ZF.
Geplaatst: 02.08.2007 - 14:26
door V480-S60
Ho, stop wacht.
De normale 1.8 1792 cc is alleen met een CVT bak leverbaar geweest!!!!!
De eerste series 400 zijn met een 1.7 1721 cc geleverd geweest. De 109 pk injectieversie daarvan is leverbaar geweest met een conventionele automaat.
Dus willen jullie even duidelijk maken of het een 1.7 (dus de 1721 cc versie) is. Of een echte 1.8 (dus 1798 cc)
Dit om het duidelijker te maken.
BTW Volvo zelf spreekt idd over een b18 blok bij de 1.7 maar gebruik in het normale verkeer a.u.b. de term 1.7!!
Geplaatst: 02.08.2007 - 15:31
door anton460
nou ik heb een bak gevonden voor de volvo.hij zij dat het een 4 traps automaat was en de code klopte FZ 4HP-14.
weet iemand of er nog verschilende van zijn?
ik heb de standen P R N D 1 2 3 zouden alle bakken zo zijn?
gr anton
Geplaatst: 02.08.2007 - 17:38
door nielo
wel met zf bakken meen ik cvt heeft weer P R N D L.
Geplaatst: 03.08.2007 - 18:55
door Candy
V480-S60,
Ho, stop wacht.
De normale 1.8 1792 cc is alleen met een CVT bak leverbaar geweest!!!!!
De eerste series 400 zijn met een 1.7 1721 cc geleverd geweest. De 109 pk injectieversie daarvan is leverbaar geweest met een conventionele automaat.
Dus willen jullie even duidelijk maken of het een 1.7 (dus de 1721 cc versie) is. Of een echte 1.8 (dus 1798 cc)
Dit om het duidelijker te maken.
BTW Volvo zelf spreekt idd over een b18 blok bij de 1.7 maar gebruik in het normale verkeer a.u.b. de term 1.7!!
In de door mij geraadpleegde informatie wordt alleen over de door Volvo gehanteerde type aanduidingen gesproken.
Het betreft de B18 FT en de B18 EP/FP en ik weet niet welke cilinderinhoud bij welke motor type's horen, omdat dit hier verder niet wordt gespecificeerd.
Geplaatst: 07.08.2007 - 16:18
door anton460
de bak is binnen en de uitbouw van de oude is begonnen.wat een werk alles moet los.de bak kan er zo niet uit.vandaag nog even om olie geweest en wat keringen.ik zit nog met een probleem ze hebben de kickdown kabel door geknipt.ook weer zo een mooi klusje.
hopen dat hij weer maar snel in orde komt.
ik weet dat er in de automaat atf olie moet.weet ook iemand welke olie er in de koppelomvormer zit?is dat ook gewoom atf?
gr anton
Geplaatst: 08.08.2007 - 00:43
door anton460
zo en weer wat slimmer,vanavond de oude bak een uit elkaar gegooit om tekijken wat er nou is gebeurt.is er aan heel die bak van binnen niets tezien!
alleen bij het splitsen viel er een rond plaatje uit.
dit bleek het eind van de aandrijfas te zijn.
dit is tussen het difrensieel gekomen en zo is het huis kapot gegaan.
nu dus ook nog opzoek naar een aandrijf as.ook het stuurhuis lekt dat moet dus ook gelijk opgelost worden.als iemand een goed adresje weet?
gr anton
Geplaatst: 08.08.2007 - 09:19
door Johan_B
Ik haal mijn onderdelen altijd bij Volvo sloper Marans, maar dat is niet echt bij je in de buurt natuurlijk.
Geplaatst: 08.08.2007 - 10:03
door mada
de volvo sloper in heerlen heeft bijna alles ,en je kan het gewoon laten opsturen.