Pagina 1 van 1
Volvo 144 1971 2.1 Turbo
Geplaatst: 30.07.2007 - 11:30
door Guestuser
Daag iedereen,
Ik heb een 144 uit `71. Nu kan ik over tijdje waarschijnlijk een B21ET krijgen uit een 244. Nu d8 ik van, dat past ook wel in mn 144.
Maar het zal echt niet zonder slag of stoot gaan.
Heeft iemand ervaring met een Turbo blok in een 144 hangen? Ik geloof dat de motorsteunen ongeveer overeen komen, maar je gaat van Carb`s, naar injectie. Gaat dit veel lastigheden meebrengen ? Ik en mn kennis kunnen zelf kabelboom maken, of is er een makkelijkere manier?
Hoop dat iemand beetje kan helpen
Gr. Davey
Volvo Cruizing
Geplaatst: 02.08.2007 - 12:46
door F20A2-T
We hebben laatst op mijn werk een 71er Taunus (TC1) omgebouwd naar injectie.
Hier is een motor ingekomen uit een 91 sierra (2.0 DOHC) met de vijfbak.
Wat betreft de electronica:
Externe branstofpomp gemonteerd, kabelboom van de Sierra uitgekleed, extra retour en nieuwe persleidingen voor de brandstof.
Het makkelijkst is als je de complete kabelboom hebt met de ECU.
Hier kun je dan uithalen wat je niet meer nodig hebt (verlichting, radio e.d.) en dan alleen alles voor de motor gebruiken.
Motor inbouw:
Nieuwe steunen gemaakt voor aan het blok, standaard versnellingsbak steun aangepast, aandrijfas van de sierra met steunlager aan laten passen bij een bedrijf (terberg).
Nieuwe koelslangen gemaakt gedeeltelijk uit buis.
Ombouw naar electrische vinnen.
En nog 1001 kleine dingetjes.
We hadden het voordeel dat we een complete auto (de Sierra) erbij hadden. Dat scheelt veel puzzel werk.
Iedere ombouw is verschillend.
Dit is zoals wij het gedaan hebben.
Succes iig.
Geplaatst: 02.08.2007 - 20:26
door Guestuser
F20A2-T schreef:We hebben laatst op mijn werk een 71er Taunus (TC1) omgebouwd naar injectie.
Hier is een motor ingekomen uit een 91 sierra (2.0 DOHC) met de vijfbak.
Wat betreft de electronica:
Externe branstofpomp gemonteerd, kabelboom van de Sierra uitgekleed, extra retour en nieuwe persleidingen voor de brandstof.
Het makkelijkst is als je de complete kabelboom hebt met de ECU.
Hier kun je dan uithalen wat je niet meer nodig hebt (verlichting, radio e.d.) en dan alleen alles voor de motor gebruiken.
Motor inbouw:
Nieuwe steunen gemaakt voor aan het blok, standaard versnellingsbak steun aangepast, aandrijfas van de sierra met steunlager aan laten passen bij een bedrijf (terberg).
Nieuwe koelslangen gemaakt gedeeltelijk uit buis.
Ombouw naar electrische vinnen.
En nog 1001 kleine dingetjes.
We hadden het voordeel dat we een complete auto (de Sierra) erbij hadden. Dat scheelt veel puzzel werk.
Iedere ombouw is verschillend.
Dit is zoals wij het gedaan hebben.
Succes iig.
Van een TC1 hoef je me niet te vertellen, ben zelf ook Ford Freak, weet hoe het in de ford wereld gaat, erg leuk , kun je veel mee doen, met fords.
Maar heeft iemand ervaring ermee, en is het zo net als bij bijvooreeld die TC1 ?
Geplaatst: 30.03.2010 - 19:03
door B-lennium
motor steunen zul je opnieuw moeten maken, ook zul je of de originele ECU moeten gebruiken of een ander motormanagment systeem.
idd brandstof systeem, leidingen drukregelaar, pomp aandrijfas versnellingsbak steun. al met al een hele klus.
als je de ruimte en tijd hebt dan is het te doen voor iemand die handig is, geen ervaring met lassen enz? dan zou ik er niet aan beginnen.
Geplaatst: 29.11.2010 - 17:17
door Philken
dat wordt zaagwerk, motor (uitlaat ) is te breed om erin te passen, binnenspatborden zitten in de weg
ofwel gat maken om de uitlaat te laten passeren
ofwel uitlaat op maat laten maken
Geplaatst: 30.11.2010 - 08:49
door V480-S60
Zullen we hier maar een slotje op zetten. Topic is al 3 jaar oud.
