Pagina 1 van 1
trilling vanaf 140 km/h
Geplaatst: 31.07.2007 - 00:34
door Kai
mijn 460 begint behoorlijk te rammelen als ik boven de 140 kom, de banden zijn uitgelijnd en gebalanceerd dus dat kan het haast niet zijn. kan het te maken hebben met scheef afgesleten banden? Of zouden het ook versleten rubbers kunnen zijn van de stabilisatorstangen of iets dergelijks?
Geplaatst: 31.07.2007 - 01:53
door mada
volgens mij mag je hier maar 120 km per uur . en als je banden scheef afslijten en ze zijn uitgelijnd , dan denk ik dat je auto krom is.
Geplaatst: 31.07.2007 - 09:46
door ikgeetgans
Ik heb hetzelfde euvel gehad. Eerst trillingen bij hoge snelheid maar naarmate ik langer wachte voelde ik ik het ook bij lagere snelheden.
Nadat de stuurkogel vervangen was heb ik het niet meer gevoeld.
Misschien het nakijken waard?!
Gr Hans
Geplaatst: 31.07.2007 - 11:18
door Kai
Dat zou misschien wel wat kunnen zijn. Tis wel apart dat de trillingen bij de 170 minder worden (en 170 mogen we hier natuurlijk ook niet) maar als 't inderdaad een versleten stuurkogel is is 170 niet echt een aan te raden snelheid.
Geplaatst: 31.07.2007 - 12:37
door YannickvanRooyen
schokdempers?

scheelde bij mij veel

Geplaatst: 31.07.2007 - 14:16
door Kai
is ook een mogelijkheid, maar ja t kost allemaal geld dus ik moet me voorlopig maar netjes an de snelheid houden denk ik
Geplaatst: 02.08.2007 - 10:37
door YannickvanRooyen
das waar.. bij mij zat de trilling bij 120 en verdween bij 140.. kan je wel voorstellen wat normaalgesproken mijn kruissnelheid was

Geplaatst: 02.08.2007 - 23:14
door Maurits440
Nou gewoon 170 rijden dus! ;-D
Geplaatst: 03.08.2007 - 13:37
door ROB VOLVO
IK heb volvo 440 /89 en ik heb het zelfde
boven de 140km p uur trilt me dashboard er zowat uit hehehehe
ik denk dat het volvo eigen is
heb stuurkogels vervangen en schokdempers en uit laten lijnen en nog loopt die te trillen
nu bij 110/130 en boven de 140 km p uur weet ook nog niet wat het is maar als ik er achter kom dan post ik het wel hier op het forum
greatz Rob Volvo
Geplaatst: 06.08.2007 - 09:06
door bap
misschien de stabilisatorstang?
Geplaatst: 06.08.2007 - 18:00
door mightyspawn
kwaliteit van de banden en goed uit laten balanceren. Die van mij trilde ook vanaf 130/140 met b merk Flamingo banden. Tegenwoordig merk banden eronder en laten balanceren en geen trilling te bekennen. Rijd prima met 180 . En nee dat rijd ik niet in Nederland.
Geplaatst: 07.08.2007 - 10:50
door Twanschenkels
Heb dit ook wel gemerkt onderweg naar Frankrijk.
Zo rond de 120/130 begint het interieur te trillen, bij 140 wordt het weer wat minder.
Echter was het bij mij duidelijk alleen het interieur, als ik het stuur "los" liet was deze gewoon trillings vrij.
Zou het niet gewoon iets te maken te hebben met de resonatiefrequentie van het interieur?
Geplaatst: 07.08.2007 - 13:33
door Kai
zou kunnen ik voel het ook niet in het stuur maar het dashboard gaat zeker 10 cm op en neer en dat rijd niet bepaald confortabel en het voelt niet echt prettig om met zo'n stuiterbak de topsnelheid even te testen.
Geplaatst: 07.08.2007 - 20:39
door Tijs Jansen
Banden laten uitbalanceren aan de auto wil ook nog wel eens een hoop schelen. Dus niet aan het apparaat, maar aan je auto, soort karretje wat ze tegen de band drukken, daaien, meten, loodje erop/ eraf, en weg trilling.
Scheelde bij mijn beide 440's en 740 Est. aanzienlijk.
Leuker nog, voor een paar centen klaar.
Gr. Tijs Jansen
Geplaatst: 07.08.2007 - 22:02
door Jan460
Tijs Jansen schreef:Banden laten uitbalanceren aan de auto wil ook nog wel eens een hoop schelen. Dus niet aan het apparaat, maar aan je auto, soort karretje wat ze tegen de band drukken, daaien, meten, loodje erop/ eraf, en weg trilling.
Scheelde bij mijn beide 440's en 740 Est. aanzienlijk.
Leuker nog, voor een paar centen klaar.
Gr. Tijs Jansen
Jep, dat hielp bij onze 460 ook goed. Voor het uitbalanceren trilde onze auto als een gek, al vanaf de 120 km/u was het display van de autoradio niet meer te lezen omdat het dashboard zo trilde. Na het uitbalanceren nergens meer last van. Natuurlijk piept en kraakt het allemaal wel een beetje als je hard rijdt, maar dat wijdt ik ik aan de ouderdom.
We hebben alleen de voorkant hoeven laten uitbalanceren.
Geplaatst: 07.08.2007 - 22:40
door geestschrijver
Ik had er geen idee van dat zo'n Daf 140 kan!
Geplaatst: 08.08.2007 - 16:23
door ROB VOLVO
HET IS IDD de stabilisatorstang

me rubbers waren verdwenen
ik laat me banden ook ff uitlijnen nog en dan moet die stuk minder trillen
als ik optrok en remde dan hoorde ik ook een tik (net alsof me wielen los zaten )
dat is de stab.stang
als dat nou allemaal goed is dan ga ik beginnen met me turbo project

gewoon ff kijken wat er gebeurd met me renault blok :)hehehehe
maar dat zal wel weer een tig jaren project zijn hehehehe
Geplaatst: 14.08.2007 - 23:23
door Kai
Jan460 schreef:Tijs Jansen schreef:Banden laten uitbalanceren aan de auto wil ook nog wel eens een hoop schelen. Dus niet aan het apparaat, maar aan je auto, soort karretje wat ze tegen de band drukken, daaien, meten, loodje erop/ eraf, en weg trilling.
Scheelde bij mijn beide 440's en 740 Est. aanzienlijk.
Leuker nog, voor een paar centen klaar.
Gr. Tijs Jansen
Jep, dat hielp bij onze 460 ook goed. Voor het uitbalanceren trilde onze auto als een gek, al vanaf de 120 km/u was het display van de autoradio niet meer te lezen omdat het dashboard zo trilde. Na het uitbalanceren nergens meer last van. Natuurlijk piept en kraakt het allemaal wel een beetje als je hard rijdt, maar dat wijdt ik ik aan de ouderdom.
We hebben alleen de voorkant hoeven laten uitbalanceren.
Jan460 schreef:Tijs Jansen schreef:Banden laten uitbalanceren aan de auto wil ook nog wel eens een hoop schelen. Dus niet aan het apparaat, maar aan je auto, soort karretje wat ze tegen de band drukken, daaien, meten, loodje erop/ eraf, en weg trilling.
Scheelde bij mijn beide 440's en 740 Est. aanzienlijk.
Leuker nog, voor een paar centen klaar.
Gr. Tijs Jansen
Jep, dat hielp bij onze 460 ook goed. Voor het uitbalanceren trilde onze auto als een gek, al vanaf de 120 km/u was het display van de autoradio niet meer te lezen omdat het dashboard zo trilde. Na het uitbalanceren nergens meer last van. Natuurlijk piept en kraakt het allemaal wel een beetje als je hard rijdt, maar dat wijdt ik ik aan de ouderdom.
We hebben alleen de voorkant hoeven laten uitbalanceren.
dat ga ik eens even navragen, daar heb ik nog nooit van gehoord moet ik zeggen maar het klinkt hoopvol
Geplaatst: 15.08.2007 - 19:57
door Tijs Jansen
Beste Boonzaijer
Ik heb het alle drie de keren gewoon bij de Euromaster gedaan.
Mochten ze het daar inmiddels niet meer doen, ga dan even naar Balde in Lunteren, lekker dicht in de buurt voor je. Voor mij ook trouwens.
Geplaatst: 18.08.2007 - 21:12
door Kai
Ik ga binnenkort eens even kijken bedankt!