Pagina 1 van 1
Een weekend vol (technische) problemen, wie helpt...
Geplaatst: 05.06.2005 - 16:12
door RrRrR
Reeds verholpen
Geplaatst: 05.06.2005 - 16:28
door Denniskl
Ik weet hier allemaal helaas geen antwoord op,
maar kan dat allemaal in één weekend? :shock:
Heel veel succes!
Geplaatst: 05.06.2005 - 16:38
door Ben
S80 met als typeaanduiding de M van Murphy?
Nee, zonder dollen. ik denk dat je toch even naar de dealer moet om e.e.a. te laten uitlezen. Even de computer er aan en ze kunnen zien wat er aan de hand is en zo nodig resetten.
Is Volvo Hooftman in Waddinxveen een optie?
Doe dan de groeten aan Walter

Geplaatst: 05.06.2005 - 16:47
door Battlecruiser
De verkeerd inklappende spiegels heb ik ook 2x gehad. Gelukkig heb ik in Deventer een zeer goede werkplaatschef en van hem heb ik de procedure op papier gekregen.
Spiegelsynchronisatie;
Komt ie dan:
1) één spiegel is ingeklapt en de ander is uitgeklapt
2) zet contact in stand II
3) verwijder zekering voor spiegel van de kant die is ingeklapt:
= modeljaar 99-02: zekering 11c/27 én 11c/35 indien de linkerspiegel is ingeklapt.
zekering 11c/27 en 11c/36 indien rechts.
=modeljaar 03-04: zekering 11c/35 links; zekering 11c/36 rechts.
4) wacht 5 seconden
5) plaats de zekeringen terug
6) de spiegel die is uitgeklapt moet inklappen; beide spiegels moeten zijn ingeklapt.
Bij mij werkte dit laatste niet. Geen nood: gewoon op de spiegelknop drukken en vervolgens moet de spiegel inklappen.
7) Druk nogmaals op de knop en beide spiegels moeten weer tegelijk uitklappen.
O ja, de zekeringen voor de spiegels zitten links van het dashboard. Je kan er bij als je de linkerdeur opent en de klep opentrekt.
Een deel van die andere problemen kan hieraan gerelateerd zijn, dus eerst aan de spiegels werken voordat je aan die andere dingen iets doet. Zolang er bv. een spiegel is ingeklapt, kun je de spiegels niet verstellen.
Geplaatst: 05.06.2005 - 16:54
door Reitse
Het verhaal lezende denk ik vooral aan electronica in de stress.
Je navigatie is de weg kwijt, displays gaan raar doen...
Kijk even of je massa-kabels nog goed vastzitten, je accu nog in goeie staat en je dynamo nog voldoende kracht levert.
Als je een trekhaak hebt, kijk even of er zich geen ellende afspeelt in de contactdoos.
Verder zou ik zeker een second opinion vragen, de indruk die de garage bij mij achterlaat is "we gaan onderdelen vervangen om te kijken of die het probleem oplossen", ze lijken mij niet zo zeer op zoek naar de oorzaak maar meer bezig met symptoombestrijding.
Succes met je zoektocht! (en doe ook van mij de groeten aan Walter

)
Geplaatst: 05.06.2005 - 16:58
door Gast
Al deze storingen zijn mij onbekend op een na. Dat controlelampje van de uitlaat brand bij mij ook regelmatig. 'Emissie-service vereist' komt dan op het schermpje van de boordcomputer. Al 2 keer uit laten lezen en dan kwam er op de computer ( van de dealer) dat er een storing was geweest maar niet meer aanwezig was. Deze week is fan onder garantie (terugroepactie) vervangen en is het lampje weer gereset. Tot nu toe is hij weer uit. Ik merk ook nooit geen verschil of het wel of niet brand. Lampje is alleen 's nachts erg fel. Ik had het hier al eens eerder willen vragen. Mijn dealer is Karels Autoservice in Nieuwe Tonge, is ook niet zo ver van Rotterdam, daarvandaan sta je zo in Rotterdam. Ik heb er goede ervaringen mee. Veel succes verder!
Geplaatst: 06.06.2005 - 11:56
door RrRrR
Reeds verholpen
Geplaatst: 07.06.2005 - 15:16
door thuuR
Reitse schreef:Het verhaal lezende denk ik vooral aan electronica in de stress.
Je navigatie is de weg kwijt, displays gaan raar doen...
Kijk even of je massa-kabels nog goed vastzitten, je accu nog in goeie staat en je dynamo nog voldoende kracht levert.
Als je een trekhaak hebt, kijk even of er zich geen ellende afspeelt in de contactdoos.
Verder zou ik zeker een second opinion vragen, de indruk die de garage bij mij achterlaat is "we gaan onderdelen vervangen om te kijken of die het probleem oplossen", ze lijken mij niet zo zeer op zoek naar de oorzaak maar meer bezig met symptoombestrijding.
Succes met je zoektocht! (en doe ook van mij de groeten aan Walter

)
Precies! Dit is te vaag om op zich staande incidenten te zijn. Volgens mij heb je een heel onbetrouwbare boordspanning. In dit geval controleren en schoonmaken (zoals gezegd): massa-rails (ook de massapunten aan het motorblok), accupolen en dynamo incl. spanningsregelaar. (Staat de multiriem nog mooi strak?).
Stekkerdoos in de trekhaak kan ook voor de nodige elektrische spoken zorgen, zoals Reitse zegt. Ja die Reitse wordt nog wel eens elektronicus
Suc6 ermee!
Gr

Geplaatst: 08.06.2005 - 23:47
door peterenjac
Hooftman in Waddinxveen vind ik een goede dealer en nog klantvriendelijk ook.Alleen de rekening is iets minder vriendelijk maar dat is bij alle dealers zo.

Geplaatst: 09.06.2005 - 16:47
door RrRrR
Reeds verholpen
Geplaatst: 09.06.2005 - 16:58
door Battlecruiser
Probleem 1 en 2 oplossen kost je hooguit 5 minuten als je de info van mij hierboven uitprint en naar de auto meeneemt. Het is de officiële Volvo-methode voor dit probleem. Waarschijnlijk kon men dat in jouw garage niet snel genoeg vinden op de eigen Volvo-internet-helpdesk.
Het enige moeilijke eraan is dat de zekeringen behoorlijk vastzitten en dat je dus dat clipje dat er naast zit, echt moet gebruiken.
Geplaatst: 11.06.2005 - 18:08
door Battlecruiser
en? :onfire:
re
Geplaatst: 11.06.2005 - 23:43
door Ramon&Ramon
Accuspanning waarschijnlijk te laag,dynamo probleem?
Komt wel vaker voor
Dan is de spanning op de regeleenheden ,enz te laag!
Geplaatst: 13.06.2005 - 18:15
door RrRrR
Reeds verholpen