Pagina 1 van 1

Tellerringen V70 Classic: hoe in te bouwen?

Geplaatst: 10.08.2007 - 01:03
door Geus
Beste mensen,

Een poosje terug heb ik tellerringen besteld, leek me een verbetering. Ik ben begonnen het dashboard open te schroeven, maar ik kom niet verder. Er zit een "universele" handleiding bij, deze gaat blijkbaar niet op voor de V70.

Ik heb de 2 schroeven boven uit de kap geschroefd. (had gelukkig nog sterschroevendraaiers) Kap om het stuur was los, kap onder losgehad en wat schakelaars eruit gedrukt om te kijken of ik iets kon zien. Zowel boven als onder weinig te vinden.

Kan het zijn dat de hele bovenkap van het dashboard eruit moet om bij de klokkenwinkel te komen? Ik zag de schroeven bij de speakertjes. Kan iemand mij verder helpen?

Groet, Geus

Geplaatst: 10.08.2007 - 21:22
door Hans
De hele kap moet eraf. Speakerroosters eruit, kapjes aan de zijkanten er even uit wippen. Ventilatieroosters er uit trekken(voorzichtig!)

Dashboardkastje eruit, en de airbag even loshalen.

Succes

Geplaatst: 10.08.2007 - 22:03
door Quota
hans anesthesie schreef:De hele kap moet eraf. Speakerroosters eruit, kapjes aan de zijkanten er even uit wippen. Ventilatieroosters er uit trekken(voorzichtig!)

Dashboardkastje eruit, en de airbag even loshalen.

Succes
Ik tel twee keer het woord "even" , maar de omschrijving van de operatie wekt bij mij de indruk dat het niet zo maar een klusje is, of schat ik dat nu helemaal verkeerd in?

Geplaatst: 10.08.2007 - 23:09
door Geus
Bedankt Hans! Daar gaan we volgende week dus even mee aan de gang. Het lijkt me niet ingewikkeld, maar je moet net even weten wat je waar los moet halen. Ik dacht: laat ik het even vragen, voor ik op de bonnefooi de boel ga demonteren.

Moet de min-pool van de accu los, voor ik aan de airbag zit, of is dit meer voor de zekerheid?

Geplaatst: 11.08.2007 - 13:05
door Winnox
Ik heb het vandaag gedaan.

Je hebt een Torx 25 en een Torx 10 nodig.
Liefst ook een Bithouderschroevendraaier met flexibele arm (om overal gemakkelijk bij te kunnen)
Verder een dun plastic plaatje om de ventilatieroosters en luidsprekerroosters eruit te wippen.

1- Je opent beide deuren.

2- Steek je pink in de ventilatiebuis aan de zijkant van het dashboardpaneel (dit blaast in de deurbekleding als de deur dicht is). Trek het roostertje eruit, naar de zijkant van de auto gericht en dan naar je toe.
Doe hetzelfde aan de andere kant.

3- Verwijder de 3 ventilatieroosters door onderaan een plastic plaatje te wringen en eruit te trekken.

4- Verwijder de 2 luidsprekerpaneeltjes bovenaan, de voorkant oplichten naar boven, de achterkant aan de voorruit bevat de scharnierhaakjes deze kan je niet naar boven lichten.

5- Gebruik de torx25 om op alle plaatsen waar je net roosters verwijderd hebt schroeven los te maken.

6- Maak ook nog schroeven los bovenin het kader van het handschoenenkastklepje. En verder nog bovenin het kader van het tellerplaatraampke.

7- Trek nu het dashboard bovenpanneel naar voor en boven weg.

8- Verwijder de 3 groene stekkers bovenaan de tellercluster en gebruik een schroevendraaier om de abs module van de metalen haken te lichten.

9- Gebruik de koperen kantelklemmen bovenaan om de cluster los te klikken.

10- Trek de kluster naar boven eruit.

11- Gebruik een Torx10 om de 2 schroefjes van de ABS metalen bevestigingspunten los te schroeven.

12- Nu kan je voorzichtig alle klemmetje van de plexi voorplaat loslichten en de unit uit elkaar halen.

13- Voer de telleplaatringen erdoor en zorg dat ze heel goed tegen de plaat zitten. Gebruik een aansteker met platte kanten om te randjes aan de achterkant om te plooien. PLOOI NETJES heel de ring om, fouten kan je zien langs de buitenkant !!!!

14- vervang indien nodig nu wat lampjes en monteer de boel terug in elkaar.

Geplaatst: 11.08.2007 - 17:32
door Geus
Da's een duidelijk verhaal!
Ik kan de airbag dus met rust laten?

Geplaatst: 11.08.2007 - 22:56
door Winnox
Oops, vergeten dat jij passagiersairbag had.


In het frame van de klep van het handschoenenkastje zitten bovenaan 3m6 boutjes die los moeten.

En Plaats voor stap 1. KOPPEL JE ACCU LOS.

Hou er daarna rekening mee dat je JE CONTACT NIET AANZET als de airbag losgekoppeld is, je krijgt dan een foutmelding SRS die weer gereset moet worden bij de dealer of met je laptop met KKL obdII kabel.

Enfin, eigenlijk is het wel een heel gedoe voor van die goedkope prullerige alu ringen, vond ik achteraf :P

Ben nog steeds op zoek naar Plasma Tellerplaten. Mooi wit dat bij de ringen past, en 's nachts fel blauw of groen of geel.

Geplaatst: 21.09.2008 - 15:44
door V70CBR
Ik heb ook tellerringen geplaats in mijn Volvo V70 2.5TDI Bj.98.

Je moet inderdaad het volledige bovenstuk van u dash eraf halen maar het gaat zeer gemakkelijk.

Hier enkele foto's van mijn ringen.

Foto 1

Foto 2

Foto 3

Foto 4

Foto 5

Staat veel beter met de ringen. :D

Geplaatst: 28.09.2008 - 15:30
door The Volvoboy
V70CBR schreef:Ik heb ook tellerringen geplaats in mijn Volvo V70 2.5TDI Bj.98.

Je moet inderdaad het volledige bovenstuk van u dash eraf halen maar het gaat zeer gemakkelijk.

Hier enkele foto's van mijn ringen.

Foto 1

Foto 2

Foto 3

Foto 4

Foto 5

Staat veel beter met de ringen. :D
Staat inderdaad veel beter met die ringen!
Maar waar koop je ze? En wat is de prijs?

Geplaatst: 29.09.2008 - 20:09
door V70CBR
The Volvoboy schreef:
V70CBR schreef:Ik heb ook tellerringen geplaats in mijn Volvo V70 2.5TDI Bj.98.

Je moet inderdaad het volledige bovenstuk van u dash eraf halen maar het gaat zeer gemakkelijk.

Hier enkele foto's van mijn ringen.

Foto 1

Foto 2

Foto 3

Foto 4

Foto 5

Staat veel beter met de ringen. :D
Staat inderdaad veel beter met die ringen!
Maar waar koop je ze? En wat is de prijs?
Gekocht via E-Bay ik dacht voor 35 euro was een nederlandse firma.

Geplaatst: 29.09.2008 - 20:23
door Hans
Zie je dat het wel meevalt. Als je het een keer gedaan hebt doe je het de 2e keer zo maar "even"in 10 minuten gedaan!

Geplaatst: 29.09.2008 - 23:42
door V70CBR
hans anesthesie schreef:Zie je dat het wel meevalt. Als je het een keer gedaan hebt doe je het de 2e keer zo maar "even"in 10 minuten gedaan!
Inderdaad in 10 minuten en ook de passagiersairbag niet losmaken ik bedoel gewoon stekker latten steken en dash een beetje vooruit trekken.