Pagina 1 van 1
dubbele bodem V50
Geplaatst: 10.08.2007 - 15:57
door mwattel
volgens mij moet je eenvoudig de dubbele bodem uit de V50 kunnen verwijderen, dit scheelt een hoop ruimte, ongeveer 100 liter schat ik zo.
Is er iemand die dit heeft gedaan?
Geplaatst: 10.08.2007 - 16:20
door geestschrijver
De bodem uit een auto verwijderen, dat kan nooit goed gaan.
Geplaatst: 10.08.2007 - 16:26
door bart simpson
Denk wel dat je er een rand af kunt snijden, je hebt dan alleen geen vlakke laadvloer meer en ineens een hoge drempel, je zult ook die vloerplaat in moeten korten en ik vraag me af of dat mooi wordt
Geplaatst: 10.08.2007 - 16:37
door Ben
Ik kan me daar niets bij voorstellen. Laat eens wat foto's zien!
Geplaatst: 10.08.2007 - 17:19
door mwattel
je hoeft niet te snijden, het piepschuim bodemdeel bestaat uit 2 stukken wat je er zo uit kan pakken.
ik vraag me af of je dan de laadvloer moet aanpassen, zo op het eerste gezicht is dit ook niet nodig. Maar dat weet ik niet zeker.
je hebt dan een hogere tildrempel maar daar staat een heleboel extra ruimte tegenover.
ga nu op vakantie, daarna ga ik het proberen en zal ik een paar foto's ervan maken.
(Volvo V50 1.6d Edition I, black solid, 16 inch Cursa, roofrails, dakspoiler, en sunblinds rondom)
Geplaatst: 11.08.2007 - 17:05
door lancer
Volgens mij moet je wel wat pennen van de vloer af zagen. Die piepschuim blokken zitten vast. Zelfde gaat voor de beugel waarmee het reservewiel vast zit.
Geplaatst: 11.08.2007 - 17:20
door Ben
Heb je je al afgevraagd waarom die piepschuim blokken daar zitten?
Zou het isolatie kunnen zijn? En gaat de auto vreselijk resoneren als je die isolatie er uit hebt gehaald? Ik weet het niet hoor maar denk toch echt dat dat spul er niet voor Jan Joker zit.
Geplaatst: 11.08.2007 - 17:22
door lancer
Het spul zit er als verhoger, zodat er een reservewiel tussen de bodemplaat en de bodem van de kofferbak past.
Wel kans dat er idd meer herrie in de auto komt, doordat de bodem van de kofferbak weg is, maar dat is snel te testen.
Geplaatst: 11.08.2007 - 21:20
door xc90t6
ik zou het niet doen. Misschien ook veiligheid van Volvo?
Geplaatst: 11.08.2007 - 22:01
door NielsK
volgens mij moet je eenvoudig de dubbele bodem uit de V50 kunnen verwijderen, dit scheelt een hoop ruimte, ongeveer 100 liter schat ik zo.
Ik heb hier ook eens aan gedacht. Het is tot nu toe alleen bij het idee gebleven. Ben zeer benieuwd naar ervaringen en/of foto's.
Geplaatst: 12.08.2007 - 16:53
door lancer
Heeft de C30 zonder reserviel niet een plastik bak onder de vloer? Als dat zo is, dan is deze wellich ook aan te passen voor een S40/V50
Geplaatst: 12.08.2007 - 18:52
door sanco
Op zich moet het volgens mijn geen probleem zijn om de bodem te verlagen, alleen betwijfel ik of je dezelfde bodem kunt gebruiken omdat hij achter dan te lang is en op je afwerklijst van de kleprubber blijft hangen. Ik zou mijn bodem en schuimblokken lekker origineel laten en van mdf en wat ander spul een extra bodempje op maat zagen/maken. (je kunt ook zelf met een spuitbus pur en een mal wel schuimonder je nieuwe bodem maken die je op maat snijdt.
Overigens, andersom heb ik het wel gedaan: tijdens de wintersport neem ik mijn 17"velg+zomerband mee ipv dat dunne fietswiel (we rijden vaak 's nachts, dan kun je in elk geval fatsoenlijk doorrijden mocht je lek rijden). Ik heb daarvoor een plaatje mdf gekocht en op maat gezaagd, een stuk stof eromheen getrokken en vastgeniet en 3 dunne latten eronder daar waar het op het piepschuim rust. Het midden ligt dan mooi op de opgepompte (niet vergeten he, als je ze hebt weggezet op 1 bar ofzo) band (205 breed = dus hoog) . Het kost je een cm of 2, maar ik heb in elk geval een volwaardig wiel bij me. Andersom in de zomer doe ik het ook bij erg lange afstand: ik rij liever met een winterband + velg dan op dat fietswiel. Daarbij neem ik ook nog een paar blokjes hout en een stevig plankje mee onder de bodem zodat je ook in de berm nog wat steun hebt en een fatsoenlijke kruissleutel. Ik weet het, heel wat anders dan een spuitbusje, maar daar heb ik persoonlijk niet zoveel vertrouwen in, laat staan de troep die je in je velg en band krijgt.
Geplaatst: 16.08.2007 - 12:20
door aggadomo
Ik heb de voorbije 10 jaar telkens een 65 à 75000 km per jaar gereden, en in al die tijd op al die kilometers heb ik nog maar 1 keer een lekke band gehad. De vraag is dan natuurlijk of je voor dat kleine kansje dat je een lekke band krijgt al die 'overkill' moet gaan doen.
Geplaatst: 16.08.2007 - 15:27
door BG_V50
Dat is nu eens een leuk zelfbouw ideetje,
ik rij enkel in Belgie, waar om de drie en een halve kilometer wel een garage ligt, plus we hebben volvoassitance, waarom sleur ik dat loodzware reservewiel ook al weer mee?
Ivm veiligheid eerder vernoemd, ik kan me moeilijk voorstellen dat ekele kilos piepschuim een aanrijding serieus gaan arfemmen, dat piepschuim heeft volgens mij het simpele voordeel dat je op een heel goedkope manier twee vliegen vangt; 1 je vult dat onregelmatig gevormd gat perfect op,2 al die losliggende rammeldingen maken plots geen geluid meer.
Zou wel eens effect kunnen hebben op het verbruik...
Geplaatst: 21.08.2007 - 22:52
door sanco
aggadomo schreef:Ik heb de voorbije 10 jaar telkens een 65 à 75000 km per jaar gereden, en in al die tijd op al die kilometers heb ik nog maar 1 keer een lekke band gehad. De vraag is dan natuurlijk of je voor dat kleine kansje dat je een lekke band krijgt al die 'overkill' moet gaan doen.
Op zich heb je gelijk, ik gaf alleen maar aan dat het mogelijk is om met een kleine aanpassing zelfs 17"mee te nemen. Reden is dat ik er al een keertje voordeel van gehad heb en dan ben je errug blij met een goed wiel als je nog een paar 100km hebt te gaan..... dus vandaar mijn "overlevingspakket"... zolang de ruimte het toelaat.
Geplaatst: 21.08.2007 - 23:00
door kennethbril
Koop run on flats , is een band die zijn structuur behoud zonder dat er ook maar druk op zit . Men pa heeft er zo 4 op de V70 staan . Hij was zelfs is lek gereden en had dit zelfs niet door . Heeft er twee volle dagen mee rondgereden. Kosten wel veel duurder in aankoop, maar geen reserveband meer nodig .
Geplaatst: 23.08.2007 - 15:33
door mwattel
zo weer terug van vakantie.....
om te beginnen heeft de V50 MY2008 geen reservewiel maar een reparatiesetje.
Geplaatst: 23.08.2007 - 19:24
door Goliath
Tenzij je een noodreservewiel (hebt) besteld...
Geplaatst: 24.08.2007 - 09:36
door mwattel
oke, dat is waar maar ik heb dus een reparatiesetje.
hiermee is gelijk ook functie van de dubbele bodem anders,
oftewel overbodige ruimte verspilling.
Geplaatst: 24.08.2007 - 13:51
door gebla
mwattel schreef:oke, dat is waar maar ik heb dus een reparatiesetje.
hiermee is gelijk ook functie van de dubbele bodem anders,
oftewel overbodige ruimte verspilling.
Ik heb ook die dubbele bodem met het reparatiesetje. Dat is ideale ruimte om zooi in op te ruimen die altijd mee hebt maar bijna nooit nodig (startkabels, olie, etc.)