1800E bj.'72

Alles over de klassieke sportswagons van Volvo
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Enrico4u
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 05.01.2007 - 23:26
Locatie: Achterhoek

Lang gewacht en toch gekregen... Eindelijk staat hij er dan, op de oprit en helemaal van mij :P
Volvo 1800E, automaat, airco, geheel origineel als de eerste dag van aflevering. Zelfs de AM/FM radio met 8-track zit er nog in. Kleur: rood (46), interieur: zwart.
Het is een USA-import (California), dus de lak is minder :cry: en onder de motorkap is in 35 jaar géén doek geweest. Gelukkig is de body keihard, slechts één plek onder de voorruit. Echt ongeloofelijk.
Nu zien dat hij APK gereed komt en op naar de RDW voor -oude- kentekenplaten. Ik heb nog een lange weg te gaan, maar het wordt een fantastiche en leerzame "reis". :lol:
(Foto's zijn van kort na de proefrit).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Citroen AK400 rood, Citroen Dyane licht blauw, Toyota Corolla 1200 Coupe oranje, Saab 96L tiroler groen, Saab 96GL antilope bruin, Saab 96GL lichtblauw Jubileum uitvoering, Saab 900 GLE bruin, Golf II autom. zwart, Opel Astra 1.8i autom. antraciet, Golf II autom. blauw
440 1.8GL autom. donkergroen
460 2.0i autom. zilvergrijs
V40 2.0 autom. oranje/bruin
1800E autom. rood
Gebruikersavatar
Max
7th Gear member
Berichten: 6342
Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
Locatie: Leusden

Het is wat lastig om de foto's te bekijken want ze zijn zo groot.
Maar van harte gefeliciteerd. Het is een fantastische wagen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.

2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Gebruikersavatar
Enrico4u
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 05.01.2007 - 23:26
Locatie: Achterhoek

Ik zie dat ik e.e.a. m.b.t. het plaatsen van een brichtje met beelden nog niet beheers. Sorry.

Citroen AK400 rood, Citroen Dyane licht blauw, Toyota Corolla 1200 Coupe oranje, Saab 96L tiroler groen, Saab 96GL antilope bruin, Saab 96GL lichtblauw Jubileum uitvoering, Saab 900 GLE bruin, Golf II autom. zwart, Opel Astra 1.8i autom. antraciet, Golf II autom. blauw
440 1.8GL autom. donkergroen
460 2.0i autom. zilvergrijs
V40 2.0 autom. oranje/bruin
1800E autom. rood
Gebruikersavatar
Enrico4u
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 05.01.2007 - 23:26
Locatie: Achterhoek

Reimerink schreef:Het is wat lastig om de foto's te bekijken want ze zijn zo groot.
Maar van harte gefeliciteerd. Het is een fantastische wagen.
Thx.! Kan jij mij een tip geven hoe ik mijn foto's (ca. 1,2 Mb per stuk) op een fatsoenlijke wijze kan tonen? Bvd.

Citroen AK400 rood, Citroen Dyane licht blauw, Toyota Corolla 1200 Coupe oranje, Saab 96L tiroler groen, Saab 96GL antilope bruin, Saab 96GL lichtblauw Jubileum uitvoering, Saab 900 GLE bruin, Golf II autom. zwart, Opel Astra 1.8i autom. antraciet, Golf II autom. blauw
440 1.8GL autom. donkergroen
460 2.0i autom. zilvergrijs
V40 2.0 autom. oranje/bruin
1800E autom. rood
Gebruikersavatar
Max
7th Gear member
Berichten: 6342
Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
Locatie: Leusden

* openen in PAINT
* verkleinen via Afbeelding / Uitrekken en hellen, 40% / 40% is dan groot genoeg
* opslaan als JPG

en het resultaat toevoegen aan het topic
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.

2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Gebruikersavatar
Enrico4u
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 05.01.2007 - 23:26
Locatie: Achterhoek

Reimerink schreef:* openen in PAINT
* verkleinen via Afbeelding / Uitrekken en hellen, 40% / 40% is dan groot genoeg
* opslaan als JPG

en het resultaat toevoegen aan het topic
Bedankt voor de tip!. Heb originele bericht gauw aangepast.

Citroen AK400 rood, Citroen Dyane licht blauw, Toyota Corolla 1200 Coupe oranje, Saab 96L tiroler groen, Saab 96GL antilope bruin, Saab 96GL lichtblauw Jubileum uitvoering, Saab 900 GLE bruin, Golf II autom. zwart, Opel Astra 1.8i autom. antraciet, Golf II autom. blauw
440 1.8GL autom. donkergroen
460 2.0i autom. zilvergrijs
V40 2.0 autom. oranje/bruin
1800E autom. rood
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Enrico4u schreef:
Reimerink schreef:Het is wat lastig om de foto's te bekijken want ze zijn zo groot.
Maar van harte gefeliciteerd. Het is een fantastische wagen.
Thx.! Kan jij mij een tip geven hoe ik mijn foto's (ca. 1,2 Mb per stuk) op een fatsoenlijke wijze kan tonen? Bvd.
Via Photobucket.nl doen komen ze altijd op het juiste formaat op het forum.

Mooie wagen bijdewee, weet er zelf ook nog 1 in een schuur te staan is alleen in geen 10 jaar iemand geweest de auto schijnt helemaal gerestuareerd te zijn alleen de voorbumper most nog en het is als ik het goed heb is het een koehoorn model
Gebruikersavatar
Enrico4u
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 05.01.2007 - 23:26
Locatie: Achterhoek

admiral schreef:Via Photobucket.nl doen komen ze altijd op het juiste formaat op het forum.

Mooie wagen bijdewee, weet er zelf ook nog 1 in een schuur te staan is alleen in geen 10 jaar iemand geweest de auto schijnt helemaal gerestuareerd te zijn alleen de voorbumper most nog en het is als ik het goed heb is het een koehoorn model
'Photobucket.nl' ga ik zeker proberen.
Voor wat die koehoorn betreft, ik zou zeker gaan kijken. Bijna niet aan te komen in goede staat.

Citroen AK400 rood, Citroen Dyane licht blauw, Toyota Corolla 1200 Coupe oranje, Saab 96L tiroler groen, Saab 96GL antilope bruin, Saab 96GL lichtblauw Jubileum uitvoering, Saab 900 GLE bruin, Golf II autom. zwart, Opel Astra 1.8i autom. antraciet, Golf II autom. blauw
440 1.8GL autom. donkergroen
460 2.0i autom. zilvergrijs
V40 2.0 autom. oranje/bruin
1800E autom. rood
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Enrico4u schreef:
admiral schreef:Via Photobucket.nl doen komen ze altijd op het juiste formaat op het forum.

Mooie wagen bijdewee, weet er zelf ook nog 1 in een schuur te staan is alleen in geen 10 jaar iemand geweest de auto schijnt helemaal gerestuareerd te zijn alleen de voorbumper most nog en het is als ik het goed heb is het een koehoorn model
'Photobucket.nl' ga ik zeker proberen.
Voor wat die koehoorn betreft, ik zou zeker gaan kijken. Bijna niet aan te komen in goede staat.
Hij staat in een schuur naast mij dus ik houd het in de gaten, heb de beste man of vrouw zolang als ik er zit nog nooit gezien. Hangslot moet je open slijpen zo verroest is ie, nog ff en van de deuren is ook niet veel meer over zijn onder een beetje verrot. Maar goed het hele complex gaat toch over 2 jaar in de verkoop dus wie weet doet ie hem wel weg.
Gebruikersavatar
Enrico4u
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 05.01.2007 - 23:26
Locatie: Achterhoek

admiral schreef:Hij staat in een schuur naast mij dus ik houd het in de gaten, heb de beste man of vrouw zolang als ik er zit nog nooit gezien. Hangslot moet je open slijpen zo verroest is ie, nog ff en van de deuren is ook niet veel meer over zijn onder een beetje verrot. Maar goed het hele complex gaat toch over 2 jaar in de verkoop dus wie weet doet ie hem wel weg.
Je leest wel eens van die mensen die ergens (Frankrijk, Zweden, USA of één of ander apenland) een "schat" in een oude schuur ontdekken. Maar zo naast de deur... Meteen werk van maken en eventueel een optie op plaatsen. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Misschien is de eigenaar ernstig ziek of overleden en weet de familie niet van het bestaan van de wagen af. Mijn gedachten zijn: "zo'n boot (lees: kans) komt maar één keer voorbij, dus grijp je kans of heb er voor altijd spijt van. Suc6 met je beslissing. Ik hoor graag hoe het verder gaat.
Ps. Vandaag pannen gehad met de 460. Op weg naar familie is de krukaspoelie er vandoor gegaan. Kon niet terplekke en in één dag gerepareerd worden, dus mbv Volvo Assistance de 460 op de bergingswagen naar eigen onderhoudsgarage laten brengen. Dik 2 uur rijden. Aldaar stond de vervangende wagen (V50, 2.0 7450KM) al klaar. Mag hem 3 dagen kostenloos gebruiken. Nooit eerder gebruik gemaakt van die service, maar tot nu alleen maar vol lof. Ook Volvo De Beemd in Eersel zijn toffe lui voor het slepen naar hun werkplaats en het regelen van de Assistance-Service. De wereld rondom Volvo blijft mooi!!!

Citroen AK400 rood, Citroen Dyane licht blauw, Toyota Corolla 1200 Coupe oranje, Saab 96L tiroler groen, Saab 96GL antilope bruin, Saab 96GL lichtblauw Jubileum uitvoering, Saab 900 GLE bruin, Golf II autom. zwart, Opel Astra 1.8i autom. antraciet, Golf II autom. blauw
440 1.8GL autom. donkergroen
460 2.0i autom. zilvergrijs
V40 2.0 autom. oranje/bruin
1800E autom. rood
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Enrico4u schreef:
admiral schreef:Hij staat in een schuur naast mij dus ik houd het in de gaten, heb de beste man of vrouw zolang als ik er zit nog nooit gezien. Hangslot moet je open slijpen zo verroest is ie, nog ff en van de deuren is ook niet veel meer over zijn onder een beetje verrot. Maar goed het hele complex gaat toch over 2 jaar in de verkoop dus wie weet doet ie hem wel weg.
Je leest wel eens van die mensen die ergens (Frankrijk, Zweden, USA of één of ander apenland) een "schat" in een oude schuur ontdekken. Maar zo naast de deur... Meteen werk van maken en eventueel een optie op plaatsen. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Misschien is de eigenaar ernstig ziek of overleden en weet de familie niet van het bestaan van de wagen af. Mijn gedachten zijn: "zo'n boot (lees: kans) komt maar één keer voorbij, dus grijp je kans of heb er voor altijd spijt van. Suc6 met je beslissing. Ik hoor graag hoe het verder gaat.
Ps. Vandaag pannen gehad met de 460. Op weg naar familie is de krukaspoelie er vandoor gegaan. Kon niet terplekke en in één dag gerepareerd worden, dus mbv Volvo Assistance de 460 op de bergingswagen naar eigen onderhoudsgarage laten brengen. Dik 2 uur rijden. Aldaar stond de vervangende wagen (V50, 2.0 7450KM) al klaar. Mag hem 3 dagen kostenloos gebruiken. Nooit eerder gebruik gemaakt van die service, maar tot nu alleen maar vol lof. Ook Volvo De Beemd in Eersel zijn toffe lui voor het slepen naar hun werkplaats en het regelen van de Assistance-Service. De wereld rondom Volvo blijft mooi!!!
Wordt nog gewoon huur betaald dus ik denk dat de eigenaar er nog is, maar ik houd hem in de smiesse.
Wimpy
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 26.03.2006 - 15:17

Enrico4u,
Ik heb ook 2 1800ESsen laten overkomen uit California.
Verwacht ze in eind april in Antwerpen.
Ik zie dat je dashboard ook gekraakt is, ga je het vervangen?
Ik zal dat ook moeten doen en heb meteen een dash cover laten meesturen.
Alleen, ik weet nog niet hoe ik er moet aan beginnen.
Gebruikersavatar
Enrico4u
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 05.01.2007 - 23:26
Locatie: Achterhoek

Hallo Wimpy,
Twee stuks nog wel. Beiden opknappers of is één een donorcar voor de ander? T.z.t. wel even "as-is"-foto's posten!
Bij mij is het foam v.d. dashboard ook al helemaal vergaan. Als je er aan komt valt het als stof uiteen. Wordt voor mij een zomerprojektje. Hoe e.e.a. moet haal ik t.z.t. uit de 'manual'. Heb je de komplete serie al? Kan je zo via het internet van de zweedse volvo-club-website downloaden.
Wat ook niet verkeerd is, is om lid te worden van de "Volvo V44 Vereniging". Zie: http://www.v44.nl/ Hier mag je als gast ook op het forum vragen stellen en je krijgt altijd wel van één of meerdere een antwoord cq. advies. Lidmaatschap is erg laag en je krijgt er veel voor terug.

Citroen AK400 rood, Citroen Dyane licht blauw, Toyota Corolla 1200 Coupe oranje, Saab 96L tiroler groen, Saab 96GL antilope bruin, Saab 96GL lichtblauw Jubileum uitvoering, Saab 900 GLE bruin, Golf II autom. zwart, Opel Astra 1.8i autom. antraciet, Golf II autom. blauw
440 1.8GL autom. donkergroen
460 2.0i autom. zilvergrijs
V40 2.0 autom. oranje/bruin
1800E autom. rood
Wimpy
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 26.03.2006 - 15:17

@ Enrico4U
Beide wagens zou ik willen restaureren, waar nodig, en 1 ervan zou ik dan verkopen. Bedankt voor de tip!
Foto's volgen nog wanneer ze in mijn bezit zijn.
Wimpy
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 26.03.2006 - 15:17

M'n 2 ES schatjes zijn binnen. Net uit de container, afkomstig uit California.
Ze zijn beiden in instekende staat! Ik denk de rode te verkopen, enkel omdat ik de gele mooier vind.
De gele moet worden herspoten. Ik ga hem zelf helemaal uitkleden, ook het dashboard moet vervangen worden.Dus daar ga ik volgende winter veel uurtjes plezier aan beleven.
De rode kent helemaal niets van roest en is momenteel de beste! Echt niets op aan te merken. Kan zo de straat op, na een poetsbeurt...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Enrico4u
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 05.01.2007 - 23:26
Locatie: Achterhoek

@wimpy
Beide wagens zien er af foto nog goed uit. Smaken verschillen, ik zelf zou de rode houden ;-) Heb je de verzamelfoto van de "P1800register" al gezien? Tweemaal een gele en géénmaal een rode. Het is maar dat je het weet. Zie: http://www.p1800register.nl/
Succes met de restauratie.
By the way, mijn 1800E is onlangs op de club getaxeerd en haalde het bedrag wat ik voor ogen had en er tot nu toe aan besteed hebt (op een paar honderd euro na). Houden contact.
Ciao, Eric

Citroen AK400 rood, Citroen Dyane licht blauw, Toyota Corolla 1200 Coupe oranje, Saab 96L tiroler groen, Saab 96GL antilope bruin, Saab 96GL lichtblauw Jubileum uitvoering, Saab 900 GLE bruin, Golf II autom. zwart, Opel Astra 1.8i autom. antraciet, Golf II autom. blauw
440 1.8GL autom. donkergroen
460 2.0i autom. zilvergrijs
V40 2.0 autom. oranje/bruin
1800E autom. rood
Gebruikersavatar
Maurice Pierik
4th Gear member
Berichten: 843
Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
Locatie: Helmond

Wel grappig dat de interieurkleurstelling zwart met roodbruine vloerbedekking ook op (mijn) C30 zit.
Plaats reactie

Terug naar “1800 serie”