Pagina 1 van 2

C70 op LPG

Geplaatst: 13.08.2007 - 17:40
door Sathumax
Hey mensen

Nou vroeg ik mij eigenlyk wel eens af, waarom deze model zo moelijk te krijgen is op LPG?
De meeste die ik tegen kom zijn allemaal bezine.
Heeft vast wel een rede hiervoor of niet?

Geplaatst: 13.08.2007 - 17:44
door hvdmountain
Zijn niet geleverd met LPG. Dus alleen de modellen met achterafinbouw, en dat zullen er inderdaad weinig zijn, denk ik.

Geplaatst: 13.08.2007 - 17:48
door Sathumax
Niet geleverd met LPG?
En is daar een reden voor?

Geplaatst: 13.08.2007 - 17:55
door bart simpson
ja, de fabrieksgarantie verviel en je houdt (erg) weinig ruimte over achterin

Geplaatst: 13.08.2007 - 18:12
door Sathumax
bart simpson schreef:ja, de fabrieksgarantie verviel en je houdt (erg) weinig ruimte over achterin
Fabrieksgarantie? ow? je maakt mij wel erg nieuwsgierig?
Ik heb denk ik iets gemist?
Is het niet aanbevolen voor deze motoren?

Geplaatst: 13.08.2007 - 19:09
door bart simpson
Als je dit soort informatie nog niet eerder getroffen hebt ga je dan eerst eens een beetje inlezen middels de zoekfunctie, hierover is al zoveel geschreven dat het herhalen haast een vaste rubriek dreigt te gaan worden.

Geplaatst: 13.08.2007 - 22:39
door Sathumax
Het is inderdaad zo dat het technisch perfect mogelijk is om deze installatie op een turbo motor in te bouwen, maar als ze u eerlijk advies willen geven, gaan ze u ook moeten zeggen dat een turbo motor hier eigenlijk niet voor geschikt is. Er is een zeer grote kans op verbranding van de kleppen na verloop van tijd.
Wij zijn grote voorstander van de LPI techniek, maar op motoren zonder een turbo.

En wat ik las Volvo's voor 2000 hebben hydraulische klepstoters.
En dan is op Gas rijden geen probleem???

Geplaatst: 13.08.2007 - 23:55
door Ludo
Sathumax schreef: maar als ze u eerlijk advies willen geven, gaan ze u ook moeten zeggen dat een turbo motor hier eigenlijk niet voor geschikt is. Er is een zeer grote kans op verbranding van de kleppen na verloop van tijd.
en dat is dan een goed advies?. :roll:
ik ben er op het 850 forum nog geen énkele tegengekomen met een verbrande klep.
zelfs niet de motoren met méér dan 2 ton op LPi.
dus waarover gaat dit?.

Geplaatst: 14.08.2007 - 00:42
door hvdmountain
Het gaat om de eeuwige discussie van de voor- en nadelen van het rijden op gas. Met daarbij ieders persoonlijke mening...

Geplaatst: 14.08.2007 - 00:49
door Ludo
hvdmountain schreef:Met daarbij ieders persoonlijke mening...
oke, maar weegt dat op tegen de vele ervaringen?.
die geven anders toch nog altijd het grootste beeld in dit soort discussie.

Geplaatst: 14.08.2007 - 08:09
door Quota
Ludo schreef:
Sathumax schreef: maar als ze u eerlijk advies willen geven, gaan ze u ook moeten zeggen dat een turbo motor hier eigenlijk niet voor geschikt is. Er is een zeer grote kans op verbranding van de kleppen na verloop van tijd.
en dat is dan een goed advies?. :roll:
ik ben er op het 850 forum nog geen énkele tegengekomen met een verbrande klep.
zelfs niet de motoren met méér dan 2 ton op LPi.
dus waarover gaat dit?.
Als je goed leest, wordt er al eerder aangegeven dat de motoren voor 2000 hydraulische klepstoters hadden. Deze motoren waren beter bestand tegen de hoge verbrandingstemperatuur van LPG. En dus zijn logischerwijs ook alle 850's met deze motoren uitgerust. :roll:

Verder blijft natuurlijk overeind dat het een zeldzaamheid is om een C70 op gas te zien. Is gewoon geen logische keuze voor het type auto.... (ken persoonlijk ook geen enkele Porsch of Ferarri op gas...)

Verder zijn er sterk wisselende ervaringen met turbo motoren op LPG, sommige positief, maar ook meer dan genoeg met negatieve ervaringen...

Geplaatst: 14.08.2007 - 09:32
door bart simpson
Sathumax schreef:Niet geleverd met LPG?
En is daar een reden voor?
Volvo heeft nooit C70 bi-fuels geleverd om voor hen moverende redenen, zij zagen er mogelijk geen markt voor, dat is op zich best een goede reden.

Geplaatst: 14.08.2007 - 11:04
door Ludo
Quota schreef:(ken persoonlijk ook geen enkele Porsch of Ferarri op gas...)
als je meer in dat milieu zat had je die al lang gezien, want ze zijn er wél hoor.
net zoals de C70's en de Volvo's van ná 2000 waarbij dat goed gaat.

Geplaatst: 14.08.2007 - 11:26
door Sathumax
Oke mensen ben weer wat wijzer geworden.
Dus stel ik zou een C70 willen rijden op gas, dan moet ik kijken eentje voor jaartal 2000 daarna is het gewoon niet interessant?

Maar over die kleppen etc: verbranding, beetje vreemde discussie, want iedere auto heeft na verloop van tijd wel iets wat geld kost.
En dat de kleppen nou 2500 kosten das even andere verhaald.

Maar als je een auto koopt en stel je rijd er in circa, geschat a 5 jaar, en in die 5 jaar moet je dingen vervangen, buisje,sproetje,riemekke,....blablabla
dan ben je ook aan 2500

Hoe je het went of keert, dit is een lange discussie

Geplaatst: 14.08.2007 - 11:42
door bart simpson
Er staat er op dit moment 1 te koop in Nederland en er staan er 4 in Europa, opschieten is mijn advies

Geplaatst: 14.08.2007 - 13:28
door Sathumax
bart simpson schreef:Er staat er op dit moment 1 te koop in Nederland en er staan er 4 in Europa, opschieten is mijn advies
Ik hou die prijzen idd: beetje in de gaten.
Belgie C70 op LPG 8.500 bj'98
Duitsland uberhaupt prijzen van C70 veel goedkoper dan in nederland met lage km stand.
Nederland 14.000 op LPG bj'98, trouwens die in nederland staat is van 2000 dat is beetje twijvel geval zeg maar.

Ik zit er over te wegen om eentje in duitsland aan te schaffen en dan later gas inbouwen.
Aleen die BPM etc: schrik ik van.

Ik heb eentje mooie zilvere gezien voor bj'98 7.000 incl: 12 maanden garantie.
gelopen rond de 150dkm
Geen LPG natuurlijk maar dat is achteraf inbouw

Geplaatst: 14.08.2007 - 17:42
door Quota
Ludo schreef:
Quota schreef:(ken persoonlijk ook geen enkele Porsch of Ferarri op gas...)
als je meer in dat milieu zat had je die al lang gezien, want ze zijn er wél hoor.
net zoals de C70's en de Volvo's van ná 2000 waarbij dat goed gaat.
Het spijt mij zeer dat ik gewoon bijzonder hard moet werken voor een bijzonder doorsnee salaris. Als je mij wilt aanrekenen dat ik niet in een milieu verkeer waar ferrari's en porsches gemeenschappelijk goed zijn, dan ga je je goddelijke gang maar! :x

Wat mijn punt is, is dat coupé's zelden bedoelt zijn (vanuit een marketing perspectief) als enige auto in een huishouden. Het moet een bijzondere ervaring zijn om die in auto te rijden. Het zijn derhalve ook geen auto's die als kilometervreters ontworpen zijn. Dat er uitzonderingen zijn waarbij het kilometer vreten geen onoverkomelijke rugproblemen of hoge garage rekeningen veroorzaakt (zoals de C70 en 406 coupé bijvoorbeeld) zorgt er voor dat fabrikanten een LPG installatie niet als een serieuze extra zien voor dergelijke auto's.

Dat in combinatie met de toch al beperkte bagageruimte zal er voor zorgen dat er minder van dit soort auto's op LPG te vinden zal zijn.

Geplaatst: 14.08.2007 - 22:10
door Ludo
Quota schreef:Het spijt mij zeer dat ik gewoon bijzonder hard moet werken voor een bijzonder doorsnee salaris. Als je mij wilt aanrekenen dat ik niet in een milieu verkeer waar ferrari's en porsches gemeenschappelijk goed zijn, dan ga je je goddelijke gang maar! :x
dit heeft er toch totaal niks mee te maken. :?:
ik wil alleen zeggen dat je een lpg installatie ook tegenkomt in Porsches etc.., in tegenstelling tot wat je eerst schreef.
het is niet omdat jij zo niemand kent, dat het niet bestaat....

Geplaatst: 15.08.2007 - 13:13
door Quota
Ludo schreef:
dit heeft er toch totaal niks mee te maken. :?:
ik wil alleen zeggen dat je een lpg installatie ook tegenkomt in Porsches etc.., in tegenstelling tot wat je eerst schreef.
het is niet omdat jij zo niemand kent, dat het niet bestaat....
Ik geef dus in mijn eerdere posting ook alleen aan dat IK ze niet ken. Ik zeg niet dat ze er niet zijn. Maar goed genoeg misverstanden gehad, het lijkt me dat er genoeg redenen aangevoerd zijn waarom een C70 op gas zeldzaam is.

Geplaatst: 15.08.2007 - 14:18
door Ludo
Quota schreef:het lijkt me dat er genoeg redenen aangevoerd zijn waarom een C70 op gas zeldzaam is.
als je de productie aantallen bekijkt tegenover een 850 of V70 is dat ook helemaal niet vreemd.