Verbrande klep V70 2.4 170pk '00
Geplaatst: 14.08.2007 - 18:31
beste lezers,
kan iemand mij vertellen of er een verband is tussen een verkeerde CO2 uitstoot en een opzijnde verbrande klep?
Nadat ik mijn v70 tot de nok toe had volgepakt (6 surfboards op het dak en een shitload aan spullen achterin) voor een 3 weekse surfvakantie, ben ik even een proefrondje gaan maken om te zien of de auto goed ingepakt was.
Eenmaal op de snelweg begon spontaan het 'motorblok'-icoontje in mijn dashboard te branden. Nadat ik het volvo instructieboekje had doorgenomen begreep ik dat dit betekent dat de CO2 uitstoot verkeerd is. In mijn naiviteit dacht ik dat dit zou komen door de 6 surfboards op het dak, die de auto er niet aerodynamischer op maken.
Diezelfde avond heb ik toch maar even gebeld met de volvo assistance en gevraagd of ik hiermee zonder problemen op vakantie kan. Mij werd verzekerd dat dit geen problemen op levert en dat ik gewoon op vakantie kan gaan. Echter aangekomen op de plaats van bestemming (1400km verder) bleek de motor te schokken en te tikken bij het starten. Op advies van volvo assistance ben ik toch maar naar een volvo garage gegaan. Na een inspectie bij de plaatselijke volvo dealer bleek de 5de cilinder geen compressie te geven door een verbrande klep.
Nu zou ik graag willen weten of iemand mij kan vertellen of er een relatie kan bestaan tussen een verkeerde c02 uitstoot (wat in mijn ogen een verkeerde verbranding betekent) en een klep die hierdoor kan verbranden.
vriendelijke groeten,
Jordi
kan iemand mij vertellen of er een verband is tussen een verkeerde CO2 uitstoot en een opzijnde verbrande klep?
Nadat ik mijn v70 tot de nok toe had volgepakt (6 surfboards op het dak en een shitload aan spullen achterin) voor een 3 weekse surfvakantie, ben ik even een proefrondje gaan maken om te zien of de auto goed ingepakt was.
Eenmaal op de snelweg begon spontaan het 'motorblok'-icoontje in mijn dashboard te branden. Nadat ik het volvo instructieboekje had doorgenomen begreep ik dat dit betekent dat de CO2 uitstoot verkeerd is. In mijn naiviteit dacht ik dat dit zou komen door de 6 surfboards op het dak, die de auto er niet aerodynamischer op maken.
Diezelfde avond heb ik toch maar even gebeld met de volvo assistance en gevraagd of ik hiermee zonder problemen op vakantie kan. Mij werd verzekerd dat dit geen problemen op levert en dat ik gewoon op vakantie kan gaan. Echter aangekomen op de plaats van bestemming (1400km verder) bleek de motor te schokken en te tikken bij het starten. Op advies van volvo assistance ben ik toch maar naar een volvo garage gegaan. Na een inspectie bij de plaatselijke volvo dealer bleek de 5de cilinder geen compressie te geven door een verbrande klep.
Nu zou ik graag willen weten of iemand mij kan vertellen of er een relatie kan bestaan tussen een verkeerde c02 uitstoot (wat in mijn ogen een verkeerde verbranding betekent) en een klep die hierdoor kan verbranden.
vriendelijke groeten,
Jordi