Elektronica geraakt??
Geplaatst: 14.08.2007 - 21:04
Onlangs ben ik met mijn 460 met vrienden naar Frankrijk gereden. Heerlijk bijna 4000 km gereden en hij heeft het prima gehouden! (niet dat ik het anders verwacht had, maar er zijn mensen die hun twijfels hadden.. tssss)
Afijn, op de terugweg heb ik ter hoogte van Lyon in noodweer gereden, waarbij ik door plassen moest van minimaal 30 / 40 cm diep.
Opzich ging dat prima, totdat de temperatuurmeter ineens in het rood stond.
Na het een en ander uitgesloten te hebben, heb ik het volgende gedaan:
Even stilgestaan, kort stukje geprobeerd, weer rood.
Nogmaals gedaan.
Uurtje stationair laten lopen, waarna de meter steeds stabieler in het midden bleef. Prima dus.
De motor was overigens ook helemaal niet oververhit, maar ik vermoed dus dat er ergens iets mis zat met de elektronica door al dat water.. De verdere terugreis is de meter stabiel gebleven.
Ben ik terug in Nederland, zie ik na een klein stukje rijden mijn meter wéér in het rood staan! En tot mijn verbazing ook net zo snel weer terugzakken naar het midden, vervolgens weer stijgen enz enz.
Vooral bij stationair lopen stijgt de meter (maar waarschijnlijk dus de temperatuur niet), en met rijden daalt de meter weer. Raaar!!
Heeft iemand enig idee wat het is en wat ik kan doen?
Groetjes en bedankt vast!
Tom
Afijn, op de terugweg heb ik ter hoogte van Lyon in noodweer gereden, waarbij ik door plassen moest van minimaal 30 / 40 cm diep.
Opzich ging dat prima, totdat de temperatuurmeter ineens in het rood stond.
Na het een en ander uitgesloten te hebben, heb ik het volgende gedaan:
Even stilgestaan, kort stukje geprobeerd, weer rood.
Nogmaals gedaan.
Uurtje stationair laten lopen, waarna de meter steeds stabieler in het midden bleef. Prima dus.
De motor was overigens ook helemaal niet oververhit, maar ik vermoed dus dat er ergens iets mis zat met de elektronica door al dat water.. De verdere terugreis is de meter stabiel gebleven.
Ben ik terug in Nederland, zie ik na een klein stukje rijden mijn meter wéér in het rood staan! En tot mijn verbazing ook net zo snel weer terugzakken naar het midden, vervolgens weer stijgen enz enz.
Vooral bij stationair lopen stijgt de meter (maar waarschijnlijk dus de temperatuur niet), en met rijden daalt de meter weer. Raaar!!
Heeft iemand enig idee wat het is en wat ik kan doen?
Groetjes en bedankt vast!
Tom