Pagina 1 van 2

storing na plaatsing van xenon verlichting

Geplaatst: 16.08.2007 - 23:55
door less40
:D hallo allemaal ik ben eigenaar van een S40 2.0D (nieuw model) 06-2004 en heb laatst een xenonset geplaatst in mijn auto maar deze geeft storing aan in mijn boordcomputer.

Ik heb met de verkoper hierover gesproken en hij sprak over een shunt waar een gat van 2 mm in gemaakt moet worden.

Deze Shunt (paneel) zou links achter het dashboard moeten zitten.
Dus ik heb mijn dashboard verwijderd en wat denk je?
Er zitten helemaal geen enkele elektronische componenten achter het dashboard.
weet iemand waar ik deze Shunt kan vinden in mijn auto? :oops:

Geplaatst: 17.08.2007 - 06:58
door lancer
Dat verhaal met die shunt geld voor de S60. De nieuwe S40 is electronisch een heel ander dier. Ik heb hier in het Forum nog niemand gezien die een Xenonset heeft geplaatst. Volgens mij zijn er wel mensen die de volledige koplamp vervangen hebben.

Geplaatst: 17.08.2007 - 10:04
door cammaro
het is bij de nieuwe modelen toch mogelijk om het software matig aan te passen...

Geplaatst: 17.08.2007 - 10:11
door Paul
Kan me ook niemand herinneren die dat hier gedaan heeft.

Geplaatst: 17.08.2007 - 12:20
door lancer
cammaro schreef:het is bij de nieuwe modelen toch mogelijk om het software matig aan te passen...
Moet je volgens mij wel de orginele Volvo Xenons plaatsen

Geplaatst: 17.08.2007 - 17:40
door Paul
Heb er hier nog 2 liggen!

Geplaatst: 17.08.2007 - 21:50
door Vvijftig
Ik heb ook een conversieset ingebouwd, de reden waarom hij de storingsmelding geeft is dat hij denmkt dat je dimlicht defect is, dit omdat xenon een andere weerstandswaarde heeft dan een gewone halogeenlamp.

Dan kan je twee dingen dingen, de storingen resetten na melding, of bij de dealer dit in de software aan laten passen.

Ik heb voor het eerste gekozen, het went!! geen probleem mee!!

Geplaatst: 17.08.2007 - 21:54
door less40
Iedereen van harte bedankt voor jullie informatie, ik was al van mening dat het probleem niet valt optelossen door de Shunt te modificeren.
Ook heb ik gesproken met een werkplaatschef van een Volvo dealer.
die liet mij ook een schema zien hoe het zit met de dimverlichting.
Ik zal de verkoper van mijn xenonset hierover informeren.

p.s. wil er iemand nog een xenonset canbus van 6000k kopen voor een prikkie z.g.a.n. heeft 30 uur gebrand. :?:

groetjes Iwan Brattinga

Geplaatst: 18.08.2007 - 00:46
door HenkSpeedy
Less40,
Ik neem aan dat Canbus het merk is ?
Wat is het voor een soort H7 of H3 enz.
heb eventueel interesse als de soort klopt
groetjes
Henk

Geplaatst: 19.08.2007 - 11:54
door BierMeistert
Ik heb een jaar geleden ook een aftermarket xenon set ingebouwd en het werkt bij mij zonder storing(en). Normale H7 lampen zijn geloof ik 50 watt en xenon is 35 watt. De boordcomputer denkt dat er een lamp defect is omdat er te weinig weerstand is. Er zijn 2 extra weerstanden ingebouwd die een weerstand van 50 watt hebben, zodat de boordcomputer geen foutmelding geeft. Eventueel nadeel hiervan is dat je melding krijgt mocht er een lamp kapot zijn, maar dat valt wel op zeker met xenon.

Geplaatst: 23.08.2007 - 09:34
door Vvijftig
Als iemand behoefte heeft aan een aansluitschema voor de volvo dan kan ik die wel plaatsen, werkt perfect.

Ik heb een andere aansluitschema gemaakt omdat volvo ten allertijde de verlichting aan heeft, of je moet het op stadslicht zetten.

Ik heb een schakeling gemaakt waarin hij de opstartspanning rechtstreeks van de acu pakt ipv direct over de schakelaar!!

Geplaatst: 28.08.2007 - 00:08
door less40
Bedankt Henk voor de interesse.
mocht het probleem niet makelijk optelossen zijn zal ik het setje van H7 Canbus voor je vasthouden dan mag het setje voor minder de helft dan de aanschaf prijs hebben.
Less40

Geplaatst: 28.08.2007 - 00:11
door less40
Beste Vvijtig,

zou u mijn zo'n schema kunnen mailen naar: ifbrattinga@orange.nl
alvast bedankt Less40

Geplaatst: 28.08.2007 - 00:14
door less40
BierMeistert schreef:Ik heb een jaar geleden ook een aftermarket xenon set ingebouwd en het werkt bij mij zonder storing(en). Normale H7 lampen zijn geloof ik 50 watt en xenon is 35 watt. De boordcomputer denkt dat er een lamp defect is omdat er te weinig weerstand is. Er zijn 2 extra weerstanden ingebouwd die een weerstand van 50 watt hebben, zodat de boordcomputer geen foutmelding geeft. Eventueel nadeel hiervan is dat je melding krijgt mocht er een lamp kapot zijn, maar dat valt wel op zeker met xenon.
Beste Biermeister,

kunt u mij meer vertellen over deze 2 extra weerstanden?
En weet u ook waar ik deze kan vinden bij de nieuwe S40?
alvast bedankt Less40,

Geplaatst: 23.09.2007 - 10:27
door Smirky
Waarom niet gewoon een xenon set van 50W aanschaffen? Geen foutmeldingen op de BC en geen extra geknoei met weerstanden...
Zo een setje is wel wat duurder, maar bespaart je een heleboel nadelen die je met een 35W versie wel hebt. (heb nog 2 nieuwe 55W sets liggen, H7-6000K)
De 50W xenon set is even snel geïnstalleerd dan de 35W maar dan zonder het vervelende nadeel van de foutmelding op BC.

Geplaatst: 25.09.2007 - 22:16
door Goaitsen
BierMeistert schreef:Ik heb een jaar geleden ook een aftermarket xenon set ingebouwd en het werkt bij mij zonder storing(en). Normale H7 lampen zijn geloof ik 50 watt en xenon is 35 watt. De boordcomputer denkt dat er een lamp defect is omdat er te weinig weerstand is. Er zijn 2 extra weerstanden ingebouwd die een weerstand van 50 watt hebben, zodat de boordcomputer geen foutmelding geeft. Eventueel nadeel hiervan is dat je melding krijgt mocht er een lamp kapot zijn, maar dat valt wel op zeker met xenon.
Kan dit ook met de v70 van 2002?
, zo ja zou je mij dan dit kunnen mailen?

Alvast bedankt!

Goaitsen@sbosjalom.nl

Geplaatst: 25.09.2007 - 22:17
door Goaitsen
BierMeistert schreef:Ik heb een jaar geleden ook een aftermarket xenon set ingebouwd en het werkt bij mij zonder storing(en). Normale H7 lampen zijn geloof ik 50 watt en xenon is 35 watt. De boordcomputer denkt dat er een lamp defect is omdat er te weinig weerstand is. Er zijn 2 extra weerstanden ingebouwd die een weerstand van 50 watt hebben, zodat de boordcomputer geen foutmelding geeft. Eventueel nadeel hiervan is dat je melding krijgt mocht er een lamp kapot zijn, maar dat valt wel op zeker met xenon.
Kan dit ook met de v70 van 2002?
, zo ja zou je mij dan dit kunnen mailen?

Alvast bedankt!

Goaitsen@sbosjalom.nl

Geplaatst: 15.10.2007 - 10:08
door Wassenaar
De storing is heel eenvoudig te verhelpen door een storingskabel aan te schaffen. Deze is te koop bij diverse xenon shops. Ik heb die van mij gekocht xenonstore.nl. En dit werkt perfect.
En wat betreft 50W xenon dat is meer dan 100 euro duurder en zo'n kabel kost maar 25 euro ex verzendkosten.

Geplaatst: 15.10.2007 - 11:12
door Smirky
Nu ja, ik weet niet wat jij in totaliteit gegeven hebt aan je 35 W kit + storingskabel...? Maar de 50 wat kit is makkelijk en zonder extra kabels te installeren. Zo een seje kost mij 210 euro. Op zich betaalbaar en zonder extra schorrie morrie het motor compartiment.

Geplaatst: 19.10.2007 - 10:43
door Wassenaar
Ik heb voor alles totaal 155 euro betaald. Dus veel goedkoper dan de 50W versie. De spanning komt in dit geval rechtstreeks van de accu. Je moet dus alleen een plusje en een minnetje aansluiten. Thats all.
Het is goed weg te werken dus je ziet eigenlijk alleen het relais zitten.