Pagina 1 van 1

volvo 460 turbo start slecht (?)

Geplaatst: 19.08.2007 - 20:20
door ferdy
Dag vrienden,

De auto van mijn broer een volvo 460 turbo uit 1991 heeft startproblemen.

Soms start hij in 1 keer en zo nu en dan na 6 keer omhalen van sleutel om te starten. (startmotor draait rond). Als de auto niet start geeft de bobine geen vonk! En de vliegwiel sensor pulst wel. Het gekke is dat de auto wel werkt wanneer we hem aanduwen...

Wanneer de auto eenmaal loopt loopt hij goed.

Wat zou dit kunnen zijn?

Geplaatst: 20.08.2007 - 07:24
door Geert85
Ik vermoed het contactslot
Als de auto loopt en je beweegt met de sleutel, slaat hij dan af?
Ik zou gewoon met een tyrap de stekker van het contactslot er goed op trekken. Denk dat het probleem dan wel is opgelost. Ze hebben hier vaker last van. Heb er al verschillende gezien met een tyrap op die plaats.

Geplaatst: 20.08.2007 - 18:57
door ferdy
Helaas dat is niet, ik heb het net getest (dus auto gestart en flink met de sleutel lopen sjorren), maar de motor bleef prima lopen. In ieder geval harstikke bedankt voor je reactie, fijn dat je hebt meegedacht.

Geplaatst: 20.08.2007 - 21:15
door rene en erica
mijn 480 heeft het 2 dagen ook niet gedaan,op het laatst iedere stekker die ik tegen kwam uitelkaar ,kontaktspray weer inelkaar klaar ,nooit meer 1 misse slag gemaakt.kijk ook even je massa aansluitingen na.

Geplaatst: 20.08.2007 - 23:07
door Geert85
massa kabel van de bobine nakijken misschien?
En anders de andere bedrading van de bobine?

Geplaatst: 21.08.2007 - 09:48
door ferdy
Voor de bobine zit een printplaatje met een aantal componenten, ben de exacte naam kwijt van het onderdeel, misschien is die defect (?)

Geplaatst: 21.08.2007 - 17:45
door Geert85
de ontstekings module bedoel je ferdy?
zou ook kunnen ja

Geplaatst: 21.08.2007 - 21:07
door rene en erica
dashbord kastje er uit halen,daar zie je 2 relaies en een zekering.als je de auto op kontakt zet moet je de relais horen klikken.je kunt de relais ook even verwisselen.ook daar alle stekkers even uitelkaar en inspuiten

Geplaatst: 22.08.2007 - 09:17
door ferdy
Bedankt ga het straks even proberen.. :)

Geplaatst: 22.08.2007 - 09:26
door rene en erica
oke ik hoop dat het lukt bij ons wel in iedergeval succes we horen het wel
gr erica

Geplaatst: 26.08.2007 - 15:36
door ferdy
Ik heb de stekkers van de relais nog niet schoon gespoten of verwisseld, maar elke keer als ik de auto op contact zet, hoor ik de relais klikken. Een heleboel keren startte de bak meteen, maar gister was de eerste keer dat hij pas na 3x startte.. ik vrees dat het daarom niet die relais is.

Iedereen bedankt voor het meedenken. Ik denk dat ik binnenkort een ontstekingsmodule van een sloop zal moeten halen, en als dat het niet is.. tja.

Geplaatst: 26.08.2007 - 15:42
door rene en erica
heel veel succes dan toegewenst

Geplaatst: 26.08.2007 - 22:07
door Geert85
succes dan, ik heb zelf ook problemen die onoplosbaar lijken. Maar werken zal het.

Geplaatst: 27.08.2007 - 14:56
door ferdy
Bedankt mensen, ja haha, die oude barrels kunnen de nodige frustratie opwekken.

Geplaatst: 27.08.2007 - 17:26
door rene en erica
of de nodige uitdagingen,is maar hoe je het bekijkt

Geplaatst: 27.08.2007 - 17:52
door Geert85
Ik zie het als een uitdaging, al wil ik het zo snel mogenlijk verholpen hebben.
En als het je weer is gelukt om het te maken, kun je weer trots zijn op jezelf :D

Geplaatst: 06.02.2008 - 17:42
door ferdy
Het lijkt me toch leuk om te melden hoe we dit destijds hebben opgelosten, misschien dat anderen er dan nog iets aan hebben. Nadat we de ontstekingsmodule en de verdelerkap hadden vervangen, deed hij het weer prima. Momenteel start hij altijd in 1x en blijft ie aan.

Geplaatst: 07.02.2008 - 20:32
door gert wolf
Heb ongeveer het zelfde probleem gehad met m'n 460. Alles doorgemeten, maar geen vonk. Vliegwielcensor vervangen, 1x starten en lopen. Uitgezet en weer geprobeerd, geen vonk. Dacht eerst aan een losse stekker verbinding. Maar uiteindelijk bleek het m'n computer te zijn. Via onderdelen.nl voor e50 aangeschaft en de auto loopt weer als een zonnetje.