Pagina 1 van 1

vocht in de koplamp

Geplaatst: 19.08.2007 - 23:16
door fkey
Ik heb de laatste maand last van vocht in de koplamp.
Mijn vraag is hoe komt het erin (wassen, regen??) en hoe voorkom ik dat??

Ik heb de koplamp nu al 2x grondig met een fohn drooggeblazen. tuinslang aan de fohnmond bevestigd en die door het gat van het lampje in de koplamp gelegd. dan zeker 15min laten blazen. Het lijkt me dat dan al het vocht toch wel weg moet zijn. Maar vandaag hingen er weer drubbels aan de binnenzijde tegen het glas (dat daar ook niet schoner van wordt)

tips?

Groet Frank

Geplaatst: 20.08.2007 - 09:05
door Skywalker
voor de S80 is er een modificatie geweest. ga ff bij de dealer langs.

Geplaatst: 20.08.2007 - 11:23
door Battlecruiser
Bij fikse regenbuien komt het erin via de nogal slechte aansluiting van glas op kunststof behuizing.
De modificatie bestaat uit een andere klep aan de achterzijde met een rubber membraampje erin. Als de lamp een tijd brandt, verdampt het vocht en kan dan door de overdruk ontsnappen.
Een extra reden om je licht altijd aan te hebben!

Geplaatst: 20.08.2007 - 18:07
door VolvoRob
Even een dag of 2 met het kapje er af rijden, dan is je vocht weg...

Geplaatst: 20.08.2007 - 20:21
door IkeV70
VolvoRob schreef:Even een dag of 2 met het kapje er af rijden, dan is je vocht weg...
Vervolgens twee dagen met kapje erop en het vocht is weer terug...

Zoals Battlecruiser al schreef, er zijn gemodificeerde kappen verkrijgbaar die het probleem oplossen. Kosten iets van 13,- per stuk, je kunt er 2 monteren op een unit. Dus voor 26,- ben je klaar.

Geplaatst: 21.08.2007 - 14:16
door VolvoRob
Of een klein gaatje schuin naar beneden aflopend boren in je huidige kapje bespaard je 26 Euro....

Geplaatst: 21.08.2007 - 17:30
door blastaway
VolvoRob schreef:Of een klein gaatje schuin naar beneden aflopend boren in je huidige kapje bespaard je 26 Euro....
Precies!
Heb ik ook gedaan bij de achterlichten van de Seat Cordoba van mijn vrouw... Geen vocht meer sindsdien.

Geplaatst: 21.08.2007 - 19:28
door Battlecruiser
Ik hoefde geen gaatjes te boren: de kapjes waren gratis omdat het om een recall gaat!

Geplaatst: 29.08.2007 - 16:52
door 2.5D
Probeer met koude koplampunits de wasstraat in te rijden, door de krimpende lucht (door afkoeling) tijdens het wassen wordt water naar binnen gezogen. Vooral bij Xenon is dit een probleem.
Maarja bij jouw kan de verlichting zeker ook niet uit net als bij mij?

Geplaatst: 26.10.2007 - 11:15
door Kobus gaat naar Appelscha
Even een dag of 2 met het kapje er af rijden, dan is je vocht weg...
1. bij het knipperlicht zit ook vocht, maar geen kapje/schroefdop, voor zover ik weet, moet het licht er een paar dagen uit, of kan het anders?

2. boren we het gaatje onder in het kapje/de schroefdop, of in het huis, in het laatste geval moet de unit eraf :oops:

Geplaatst: 28.04.2008 - 19:15
door Johan s60
Battlecruiser S80 schreef:Bij fikse regenbuien komt het erin via de nogal slechte aansluiting van glas op kunststof behuizing.
De modificatie bestaat uit een andere klep aan de achterzijde met een rubber membraampje erin. Als de lamp een tijd brandt, verdampt het vocht en kan dan door de overdruk ontsnappen.
Een extra reden om je licht altijd aan te hebben!
Het lijkt mij meer een reden om een gratis lamp te krijgen, ze horen gewoon dicht te zijn.

Ik heb pas een nieuwe lamp en er staat gewoon een laag water in, valeo troep

Geplaatst: 28.04.2008 - 23:32
door aertssenhjc
al dat boren is meer genezen dan voorkomen.

ik had dat laatst ook (in mijn nieuwe (2dehands)) ik heb toen de bumper gedemonteerd (weer) en de aansluiting met transparante kit van bison dicht gekit. sindsdien nergens meer last van.

het is wat werk maar ik weet hoe frustrerend het kan zijn dus het is, in mijn ogen, volledig waard.

Geplaatst: 29.04.2008 - 12:48
door DeHulk2.4t
Bij mijn auto zijn de koplampbehuizingen opnieuw gekit obv garantie. Geen problemen meer gehad.