bedrading speakers

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
sjakie079
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 13.06.2005 - 14:43

Hi,

In mijn S60 2001 heb ik netjes een HU('# met center speaker laten zetten, alleen kwam ik erachter dat ofwel de speakers er simpelweg niet inzitten achter (kan ik door het plaatje in de deur door niet zien) ofwel de fader werkt gewoon niet...

Uit de versterker onder de bijrijdersstoel komen wel netjes 1 grijze draad en 4 getwiste aderpaartjes (lijkt me dan voor/achter links rechts....???), dus daar leidt ik uit af dat wellicht de bedrading er wel ligt...

Kan iemand me dat bevestigen? Zo niet, dan zie ik waarschijnlijk maar af van inbouwen van achterspeakertjes....zo technisch ben ik ook weer niet...:-))

En is er rond Leiden een goed adresje voor 2e hands achterspeakers??

Ik hoor graag van jullie!

Sjaak
turbo
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 25.05.2005 - 10:05

meestal komt het signaal voor de versterker uit een vaste uitgang op je radio speciaal voor een versterker. daarom kun je het geluid niet 'faden'... ik weet alleen niet of dat bij volvo ook zo is.

maar je kunt toch ff met je oor voor het rooster gaan hangen en luisteren of er geluid uit komt. :lol:
mura
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 21.07.2005 - 18:51

Het is mogelijk dat bij jouw S60 nog geen speakers in de achterdeuren standaard aanwezig zijn. Alle hu radio beschikken over een fader dus als er speakers in de achterdeuren zitten moet het werken, wel wil men eens vergeten om bij het inbouwen van de achterdeur speakers de folie van de deur te verwijderen, het geluid klinkt dan gedempt!!!
Ik neem aan dat je weet dat de fader enkel werkt als je het balance knopje uittrekt
sjakie079
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 13.06.2005 - 14:43

UIteraard heb ik het knopje uitgetrokken...

Ik heb dit weekend toevallig even gekeken of ik het achterpaneel eraf kon halen, maar ik kan nergens ontdekken hoe eea vastzit (buiten de drukknopjes die ik er wel allemaal af had...). Kon niet helemaal geod zien, maar volgens mij lag er niet eens bedrading....

Iemand die me stap voor stap kan uitleggen hoe ik de deurpanelen van een 2001 S60 kan verwijderen???

Thanx in advance,

Dennis
mura
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 21.07.2005 - 18:51

je bent op de goede weg, alle drukknopjes er inderdaad rondom uithalen en in de binnenhandgreep zit een klein vierkant dekseltje van ongeveer 1 cm , dit eruit wippe en het torx boutje wat eronder zit verwijderen.
het paneel aan de onderzijde naar je toe trekken en vervolgens naar boven bewegen, zit gehaakt in het afstrijkprofiel van het raam.
bedrading speakers moet er liggen
sjakie079
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 13.06.2005 - 14:43

Ik las ergens dat er een optie was ten aanzien van Dolby setje af fabriek met 14 speakers....

Als ik dan toch bezig ben.... waar zouden die 14 allemaal moeten zitten dan???

En weet iemand een site waar ik kan checken welke speakers in de deuren van een S60 gaan passen???

Ik hoor twel weer...

Dennis
turbo
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 25.05.2005 - 10:05

ik denk dan op de plaatsen waar nu speakers zitten maar dan met een losse tweeter. dus hoedenplank 4, achterdeuren 4, voorportier 4 en midden op je dash 2 ofzo :?
sjakie079
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 13.06.2005 - 14:43

Ik heb gisteren meteen maar ff gekeken, inderdaad was het het ene schroefje achter het klepje bij de hendel die de hele boel tegenhield... paneel is er dus afgeweest en er liggen gewoon netjes draden....

KOmt het volgende probleem; iemand een adresje voor speakers voor in de achterdeur?? Ben al 20 slopers wezen bellen, maar niemand heeft ze...

Of anders een adres waar je een adapter kan scoren zodat je "normale" speakers kunt plaatsen??? En welke komen dan qua specs enigszins overeen met de orginele Volvo speakers???
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”