Pagina 1 van 1
HELP mijn v40 1.9 dci verbruikt veel
Geplaatst: 23.08.2007 - 19:58
door patriek
De titel zegt het al.
Heb een 102 pk diesel uit 2000 aangeschaft met 230.000 op de klok. Bij de eerste tank geloofde ik het nog niet, maar vandaag weer getankt en het verbruik is 1 op 14,5!!!
Heb een normale rijstijl, rijd 40% binnen de bebouwde kom 60% erbuiten. weinig snelweg??
Is dit normaal.... waar kan dit aan liggen
P
Geplaatst: 23.08.2007 - 22:02
door Leon!!
Het is een vrij zware auto, en inderdaad wanneer je niet veel snelweg km'ers maakt, en veel moet optrekken gaat die veel verbruiken.
Geplaatst: 24.08.2007 - 00:01
door pena
Is het soms een automaat?
Dan tellen de stadse km's dubbel

.
Geplaatst: 24.08.2007 - 17:25
door Najreg
Diesel met automaat is er volgens mij niet bij de V40. Mijn V40 102pk had een verbruik van 1:17 met stad en snelweg dus een verbruik van 1:14 is niet normaal volgens mij. Wat zegt de boordcomputer over het verbruik?
Geplaatst: 24.08.2007 - 17:28
door Ramon&Ramon
keer uit laten lezen?
op turbowerking enz
Geplaatst: 24.08.2007 - 18:33
door DeNNiS_
idd heb je toch turbo druk??
normaal moet 1 op 17 minstens haalbaar zijn
in de zomer zelfs bijna 1 op 20
Geplaatst: 24.08.2007 - 19:23
door Ramon&Ramon
of pomptijdstip ivm distributieriem niet goed.
Geplaatst: 24.08.2007 - 21:52
door DeNNiS_
is commonrail he... zit geen pomp timing op...
rail staat altijd onder druk...
maar laten uitlezen is zkr geen slechte optie
Geplaatst: 25.08.2007 - 00:14
door Ramon&Ramon
in dat bouwjaar kan het ook een D1492T2 kunnen zijn ,dat is dus geen commonrail
mail je kenteken even via een PM als je wilt?
Geplaatst: 25.08.2007 - 02:21
door hvl
Ramon&Ramon schreef:in dat bouwjaar kan het ook een D1492T2 kunnen zijn ,dat is dus geen commonrail
mail je kenteken even via een PM als je wilt?
dan zou hij ook 95 pktjes moeten hebben ???
met kenteken weten we meer ( ze kwamen toen wel 102 )
Geplaatst: 25.08.2007 - 11:36
door Ramon&Ramon
even voor de duidelijkheid,om welke diesel het ook gaat,als de klepspeling te strak staat en ze zijn nog nooit gecontroleerd of gesteld,dan is het zaak om dat eerst te laten uitvoeren,mochten ze inderdaad te strak staan,dan stijgt het verbruik aanzienlijk.
Geplaatst: 25.08.2007 - 12:00
door DeNNiS_
commonrail hebben toch hydraulische kleppen stoters?
Geplaatst: 25.08.2007 - 14:05
door Ramon&Ramon
alle renault motoren (diesels)hebben vaste stoters,stellen dus om de 100000km.
Geplaatst: 17.10.2007 - 11:52
door patriek
nou mensen. op 1 of andere manier werken de waarschuwingen niet. dus ik had nog niet alle reacties gelezen. In ieder geval erg bedankt.
:shock: dom, dom, dom als ik ben. Na het oppompen van de banden lig ik nu rond een nette 1 op 17, 1 op 17,5. Gelukkig, want voor de rest vind ik het echt een super auto.
Nu heeft zich echter een volgend euvel aangedient. De motor maakt een enorm soort van suizend, zuigend geluid. Volgens de monteur is dit normaal turbo geluid, maar ik geloof er niks van, want dit deed ie nog niet toen ik hem kocht. Het vermogen is normaal en de turboslang was ook niet lek.
Iemand suggesties, of zal ik de banden nog eens oppompen

Geplaatst: 17.10.2007 - 11:53
door patriek
btw de kleppen staan ook wat strak en ja het is zeker een common rail
Geplaatst: 17.10.2007 - 12:57
door Ramon&Ramon
en die kleppen kun je stellen,geen enkele V of S40 diesel heeft hydraulische klepstoters!
Als ze te strak staan,krijg je van de winter het slechte aanslaan waarschijnlijk.