Pagina 1 van 2

2.0d In de V70

Geplaatst: 24.08.2007 - 17:00
door Laptom
Mijn broer denkt over de aanschaf van een V70 2.0D. Natuurlijk was een 2.4D mooier geweest, maar hij wilt met een aantal opties onder de 50k blijven. Is deze diesel een beetje aan te bevelen of is dit echt niets in een V70? Hij heeft nu een A4 met 100pk TDi, dus echt heel bijzonder is dat ook niet.

Geplaatst: 24.08.2007 - 17:40
door blastaway
Hij gaat er zeker op vooruit geloof me. Ik kom uit een Passat 100 pk tdi en een Volvo is een andere auto.
Ook de 2.0 is prima!!!

Geplaatst: 24.08.2007 - 17:45
door Edgar
blastaway schreef:Hij gaat er zeker op vooruit geloof me. Ik kom uit een Passat 100 pk tdi en een Volvo is een andere auto.
Ook de 2.0 is prima!!!
Dat denk ik ook idd...
Je kunt de 2.0D altijd nog tunen :D :wink:

Re: 2.0d In de V70

Geplaatst: 25.08.2007 - 13:31
door Hans oet Twent
Laptom schreef:Mijn broer denkt over de aanschaf van een V70 2.0D. Natuurlijk was een 2.4D mooier geweest, maar hij wilt met een aantal opties onder de 50k blijven. Is deze diesel een beetje aan te bevelen of is dit echt niets in een V70? Hij heeft nu een A4 met 100pk TDi, dus echt heel bijzonder is dat ook niet.
Ja ik zag ook ergens een topic waarin werd aangekondigd dat de nieuwe V70 met een 140 PK TDI motor van Audi/VW geleverd gaat worden. Ach nu is er ene 126 pk die het prima doet, welliswaar een 5 pitter, maar toch. De pomopverstuivers zijn makkelijk pp te waarderen. Dus een kleine chip aanpassing richting 160 PK uit een 4 pitter moet te doen zijn. Tja het geluid van de 5 Pitter is natuurlijk wel ff mooier. Maar toch. Voor mij persoonlijk is de V70 wellicht dichter bij gekomen.

Hans ( 8) )

Geplaatst: 26.08.2007 - 01:59
door drowel
Kan de keuze goed begrijpen om een 2.0 te nemen met wat meer luxe aan boord. En reken maar dat hij een stuk "beter" rijd dan de a4 met 100 pk's.

Geplaatst: 27.08.2007 - 11:42
door Laptom
Bedankt! Ik zal hem dat doorgeven. Eind september eens een proefritje proberen.

Even kijken hoe een V70 samengesteld kan worden met de volgende opties en onder de 50k.
- Xenon
- RTI
- High performance sound, het liefst Premium
- Nivomat
- Diverse kleine en standaard dingen (Bluetooth telefoon, CruiseControl, Climate control)

Wat is het meest logische paket voor deze opties?

Weet iemand wat een V70 mag trekken met een 2.0D?

En na 10kkm even een bezoekje naar Heico voor wat mooie lichtmetaal en een 380Nm chip...

Geplaatst: 27.08.2007 - 13:28
door Swedish_90
Laptom schreef:Even kijken hoe een V70 samengesteld kan worden met de volgende opties en onder de 50k.
- Xenon
- RTI
- High performance sound, het liefst Premium
- Nivomat
- Diverse kleine en standaard dingen (Bluetooth telefoon, CruiseControl, Climate control)

Wat is het meest logische paket voor deze opties?
Meest logische pakket zou zijn:
Kinetic + Mobility Line + Xenon + Nivomat = € 52.195

Onder de 50k zul je alleen redden zonder Xenon, en dan als Base:
Base + Mobility Line + Nivomat + lederen stuur, cruise control, ECC, audiobediening op het stuurwiel = € 50.130

De enige manier om én een ruim aangeklede auto én onder de € 50.000 te blijven lijkt me om achteraf navigatie in te laten bouwen. (Kinetic + Xenon + Audio Line + Nivomat = € 49.585)

Geplaatst: 27.08.2007 - 13:36
door bart simpson
Achteraf navi gaat niet meer lukken, er zit geen "gat" meer std. in het dashboard

Geplaatst: 27.08.2007 - 20:07
door Swedish_90
bart simpson schreef:Achteraf navi gaat niet meer lukken, er zit geen "gat" meer std. in het dashboard
Dat klopt; ik bedoelde meer iets als een tomtommetje of het systeem wat achteraf wordt aangeboden in de S40/V50/S60/V70N etc. Dit zou toch ook vrij eenvoudig in de V70NN moeten passen? (in een XC90 past het i.i.g. wel).

Geplaatst: 27.08.2007 - 20:11
door bart simpson
Swedish_90 schreef:
bart simpson schreef:Achteraf navi gaat niet meer lukken, er zit geen "gat" meer std. in het dashboard
Dat klopt; ik bedoelde meer iets als een tomtommetje of het systeem wat achteraf wordt aangeboden in de S40/V50/S60/V70N etc. Dit zou toch ook vrij eenvoudig in de V70NN moeten passen? (in een XC90 past het i.i.g. wel).
dat zou idd kunnen

Geplaatst: 27.08.2007 - 22:38
door drowel
zal wel rond de 52 á 53.000 uitkomen als je de opties wil hebben die je aangeeft. Gewoon eens samen gaan stellen op volvocars.nl zou ik je aanraden.

Geplaatst: 10.09.2007 - 20:37
door bartv70
Woonde ik maar in Belgie


BartV70

Geplaatst: 10.09.2007 - 21:11
door bart simpson
@ bartv70, wie of wat houd je tegen?

Re: 2.0d In de V70

Geplaatst: 10.09.2007 - 21:14
door bart simpson
Hans oet Twent schreef:Ja ik zag ook ergens een topic waarin werd aangekondigd dat de nieuwe V70 met een 140 PK TDI motor van Audi/VW geleverd gaat worden. Ach nu is er ene 126 pk die het prima doet, welliswaar een 5 pitter, maar toch. De pomopverstuivers zijn makkelijk pp te waarderen. Dus een kleine chip aanpassing richting 160 PK uit een 4 pitter moet te doen zijn. Tja het geluid van de 5 Pitter is natuurlijk wel ff mooier. Maar toch. Voor mij persoonlijk is de V70 wellicht dichter bij gekomen.
Volvo heeft als "kleinste" een 4 cilinder 136pk PSA diesel, direct gevolgd door de 5 cilinder 163pk 2.4D.

Geplaatst: 10.09.2007 - 21:44
door Koidream
bartv70 schreef:Woonde ik maar in Belgie
Neem je dan ook de 21% i.p.v. 19% voor al de rest er ook bij?
Want het leven is meer dan een auto alleen hé...

Geplaatst: 10.09.2007 - 21:57
door MaXX99
Neem je dan ook de 21% i.p.v. 19% voor al de rest er ook bij?
Want het leven is meer dan een auto alleen hé...
Zonder te vergeten de inventiviteit en de spitsvondigheid van onze regering (als die er al is) om belastingen en taxen te heffen. Toegegeven, jullie BPM is pure afzetterij, maar we maken dat meer dan goed verder !

Geplaatst: 11.09.2007 - 09:13
door bartv70
Hoi,

BPM, huizen cq grondprijzen zijn op zich voldoende om emigreren te overwegen.
Gisteren gelezen dat jaarlijks 135 tot 140.000 Nederlanders die stap zetten.
Dus wie weet staat er binnenkort wel .be, .de of .it achter mijn email adres

Groetjes BartV70

Re: 2.0d In de V70

Geplaatst: 17.10.2007 - 20:25
door Hans oet Twent
bart simpson schreef:
Hans oet Twent schreef:Ja ik zag ook ergens een topic waarin werd aangekondigd dat de nieuwe V70 met een 140 PK TDI motor van Audi/VW geleverd gaat worden. Ach nu is er ene 126 pk die het prima doet, welliswaar een 5 pitter, maar toch. De pomopverstuivers zijn makkelijk pp te waarderen. Dus een kleine chip aanpassing richting 160 PK uit een 4 pitter moet te doen zijn. Tja het geluid van de 5 Pitter is natuurlijk wel ff mooier. Maar toch. Voor mij persoonlijk is de V70 wellicht dichter bij gekomen.
Volvo heeft als "kleinste" een 4 cilinder 136pk PSA diesel, direct gevolgd door de 5 cilinder 163pk 2.4D.
Bart je hebt helemaal gelijk.
Eergisteren heb ik mij proberen te nestelen achter het stuur van de V70 kinetic..... Ik dacht dat ik ging plaatsnemen op een soort Duikpakken stof. Wel ff wennen..... De kleur was een zwarte, prima. IN het wit zal het aandeel zwart plastic de overhand gaan nemen. Dus helaas zal wit geen optie zijn. Meer dan een Kinetic zal er niet in zitten. (Er van uit gaande dat de Kinetic er net in kan)

Maar nu ff de zit..... een groot drama. Ik kan niet de juiste zit vinden. Het gevoel dat de stoel niet ver genoeg naar achteren kan. Ik steek niet onder stoelen (Woordspeling) en banken dat ik hevig teleurgesteld ben.
De 2.0 diesel zal de auto prima voort kunnen stuwen. Daar ligt het niet aan. Voor een paar honderd euro een chippie d'r in en het feest kan beginnen.
Gelijk daarna in de nieuwe C-klasse gaan zitten. Deze wordt aan het lijstje toegevoegd. Tzt zullen we het eea weer opnieuw gaan bekijken.
Hans

Geplaatst: 17.10.2007 - 20:55
door bart simpson
ik zou voor een Classic Edition Sport gaan met die supersportstoelen

Geplaatst: 23.10.2007 - 00:30
door fransb85
was onlangs weer in geneve, even de volvodealer binnengelopen, de dikst aangeklede t6 kost daar ca 88.000 CHF, omgerekend ca 52.000 euro!!! hier betaal je 89.000 EURO voor een vergelijkbare auto. wat een ^%&*%*land is dit toch, kan ook niet wachten tot ik ga emigreren