Wat heb je als laatste gekocht om je auto te verwennen ?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Johan s60 schreef: 13.12.2021 - 19:31 Een "Nieuwe" stoel, oude was een beetje lelijk en bovendien iet wat doorgezakt.
Gaaf. In die stoel kun je tenminste relaxed naar TV kijken.... :lol: :lol:
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

o jee dat is inderdaad een mooie goede stoel.....:)
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2766
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Hans Eilander schreef: 18.12.2021 - 12:22
Johan s60 schreef: 13.12.2021 - 19:31 Een "Nieuwe" stoel, oude was een beetje lelijk en bovendien iet wat doorgezakt.
Gaaf. In die stoel kun je tenminste relaxed naar TV kijken.... :lol: :lol:
Hahaha, idd., maar autorijden is weer een stuk fijner, de conditie is echt zgan. blij mee.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Dat ziet er goed uit Johan. Ik bedoelde natuurlijk die foto, waar die stoel nog bij je in huis stond.... :lol: :lol:
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2766
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Snap ik, ik had hem binnen eerst grondig gereinigd
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
xgeering
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.04.2016 - 13:13
Locatie: Maarssen

Vorige week een set Bosch Aerotwin ruitenwissers, 1 x 600 mm + 1 x 530 mm voor de V70 besteld en gelijk ook een kleine wisser voor de achterruit.

En aangezien ik in een soort 'Kerstmanmood' verkeerde gelijk ook maar een set van hetzelfde merk/type besteld voor het autootje van zoonlief 🧑‍🎄 het is voor een arme student al lastig genoeg om een autootje rijdend te houden, hoe klein het ook is.

Afgelopen weekend werd het bezorgd en direct alles maar erop gezet, zo kunnen we beiden weer zien waar we heen gaan, dat is wel zo prettig.

Gelijk ook een vervelend hoog piepgeluid uit de ruitenwisser motor van mijn Volvo gehaald via een gezonde dosis grafietolie en onder de motorkap diverse roosters en 2 hemelwaterafvoeren ontdaan van de nodige 'herfstvegetatie'.

Nog een paar maandjes sparen en dan staat er groot onderhoud + distributie set + carterventilatieset + apk op de planning.....
Als je niet tevreden kunt zijn met wat je hebt, wat doet je dan geloven dat je wel gelukkig zult zijn met meer?

I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
Gebruikersavatar
xgeering
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.04.2016 - 13:13
Locatie: Maarssen

Deze week alle speakers van mijn classic laten vervangen; de geluidskwaliteit hield al bepaald niet over maar het kon er nog net mee door, althans dat vond ik lange tijd. Recent heeft de speaker rechtsvoor het ook begeven en daarmee was het toch tijd voor iets nieuws. In Utrecht de speakers van alle 4 de portieren en de tweeters op het dashboard laten vervangen door nieuwe exemplaren, ook is één en ander aan bedrading vervangen. Zeker niet door spectaculair high end audio, ik hoef geen rijdende discotheek, maar meer normale midrange speakers zijn voor mij goed genoeg.

Maar ik moet eerlijk zeggen, het geluid nu is van een geheel andere orde dan met het oude spul, maar volgens de inbouwer kon dat ook niet anders. Dat oude spul (waarschijnlijk ooit af-fabriek geleverd) had nog papieren conussen, die van de speaker linksvoor bleek een scheur in te zitten, rechtsvoor was de speaker zelf defect, de speakers achter bleken niet origineel gaven nog maar heel weinig volume en de tweeter linksvoor deed ook al niks meer werd mij verteld. En ondanks dat alles is vervangen voor midrange speakers is de geluidkwaliteit er lichtjaren op vooruit gegaan. Zoals het nu klinkt heeft het nog nooit gedaan, althans niet zolang ik deze auto in bezit heb.

Ik ben er dan ook zeer tevreden mee; het kost wat.....maar dan heb je ook wat ! :)
Als je niet tevreden kunt zijn met wat je hebt, wat doet je dan geloven dat je wel gelukkig zult zijn met meer?

I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
Emmevi
4th Gear member
Berichten: 989
Lid geworden op: 24.10.2009 - 20:19

Zojuist de rubber matten voor de passagiersruimte binnen gekregen. Vindt het wel fijn dat de “luxe” matten tijdens de winterperiode niet volzuigen met water en modderprut.
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Emmevi schreef: 06.01.2022 - 16:11 Zojuist de rubber matten voor de passagiersruimte binnen gekregen. Vindt het wel fijn dat de “luxe” matten tijdens de winterperiode niet volzuigen met water en modderprut.
Zo is dat, ik heb de 4 rubber matten meegenomen van mijn vorige auto. Past voldoende. Ik wissel ze meestal van begin november tot begin maart. Dan gaan de stoffen matten er weer in. :)
Alleen staat er nu voor een oplettende instapper, "Grandland" op de matten voor. :lol: :lol:
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5387
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

50 liter ruitensproeiervloeistof 🥶
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27003
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Urbexpeditie schreef: 06.01.2022 - 17:05 50 liter ruitensproeiervloeistof 🥶
Dat zal wel hard nodig zijn in jouw winterse omstandigheden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5387
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Ja, er gaan hier wel wat litertjes doorheen 😬
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
Gebruikersavatar
xgeering
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.04.2016 - 13:13
Locatie: Maarssen

Vandaag de lederen bekleding weer eens in de balsem gezet, het knapt er toch altijd weer van op :happy:
Als je niet tevreden kunt zijn met wat je hebt, wat doet je dan geloven dat je wel gelukkig zult zijn met meer?

I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
Gebruikersavatar
xgeering
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.04.2016 - 13:13
Locatie: Maarssen

Vandaag grote onderhoudsbeurt, complete distributieset en carterontluchting vervangen. Het blok loopt werkelijk weer als een zonnetje, zo rustig en zo mooi, ècht genieten ! Alleen mijn portemonnee vond deze verwennerij wel iets minder geslaagd 😬
Als je niet tevreden kunt zijn met wat je hebt, wat doet je dan geloven dat je wel gelukkig zult zijn met meer?

I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

xgeering schreef: 12.03.2022 - 16:29 Vandaag grote onderhoudsbeurt. Alleen mijn portemonnee vond deze verwennerij wel iets minder geslaagd.
Tja, zó weet je tenminste dat je Volvo rijd........ :lol: :lol:
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
xgeering
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.04.2016 - 13:13
Locatie: Maarssen

Hans Eilander schreef: 12.03.2022 - 16:48
xgeering schreef: 12.03.2022 - 16:29 Vandaag grote onderhoudsbeurt. Alleen mijn portemonnee vond deze verwennerij wel iets minder geslaagd.
Tja, zó weet je tenminste dat je Volvo rijd........ :lol: :lol:
Tsja, dat is wel een beetje waar. Anderzijds, een andere auto kopen in dezelfde technische staat als deze kost (veel) meer, in dat opzicht was dit rekensommetje ook weer niet heel ingewikkeld 😊
Als je niet tevreden kunt zijn met wat je hebt, wat doet je dan geloven dat je wel gelukkig zult zijn met meer?

I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

xgeering schreef: 12.03.2022 - 18:17 Tsja, dat is wel een beetje waar. Anderzijds, een andere auto kopen in dezelfde technische staat als deze kost (veel) meer, in dat opzicht was dit rekensommetje ook weer niet heel ingewikkeld
ik weet het nog niet zo net. Mijn vorige auto was een Duitser, (helaas met veel Franse genen) maar was in mijn optiek toch goedkoper in onderhoud dan mijn huidige Zweed. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Vorige week 4 nieuwe banden en dat vond het spaarvarken ook geen goed idee. Aan de andere kant rijdt een mens wel weer jaren met nieuw rubber. Gedeeld door de kilometers gaat het dan weer nergens over.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Hans Eilander schreef: 12.03.2022 - 18:24
xgeering schreef: 12.03.2022 - 18:17 Tsja, dat is wel een beetje waar. Anderzijds, een andere auto kopen in dezelfde technische staat als deze kost (veel) meer, in dat opzicht was dit rekensommetje ook weer niet heel ingewikkeld
ik weet het nog niet zo net. Mijn vorige auto was een Duitser, (helaas met veel Franse genen) maar was in mijn optiek toch goedkoper in onderhoud dan mijn huidige Zweed. ;)
Volvo heeft veel onderhoud nodig tenminste de generatie die ik ken....Volvo is gewoon een dure auto in onderhoud. Maar met goed onderhoud gaat die wel lekker lang mee...
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Bover schreef: 12.03.2022 - 21:35 Volvo heeft veel onderhoud nodig, tenminste de generatie die ik ken....Volvo is gewoon een dure auto in onderhoud. Maar met goed onderhoud gaat die wel lekker lang mee...
Nu geloof ik niet dat een Volvo specifiek meer, of ander onderhoud nodig heeft, dan andere merken. Maar wat wél het verschil maakt, zijn de kosten van een servicebeurt bij een erkende Volvo dealer. En de praktijk heeft bewezen dat Volvo,s bij goed onderhoud, heel lang mee kunnen gaan. Maar dat geldt net zo goed voor andere merken. Je ziet VW,s Opels, Fords, ja zelfs Japanners, die over de 20 jaar oud zijn. Maar .....van mij hoeft een Premium merk, geen "Premium onderhoudsprijzen" te hanteren....als je begrijpt wat ik bedoel. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”