Pagina 1 van 1

Stilvallen motor Volvo 940

Geplaatst: 25.08.2007 - 12:52
door Reinaard
Hallo,

Wij hebben een probleem met onze Volvo 940 Sedan van 1991 met 161.000 km op de teller. Tijdens het rijden, lange ritten of korte ritten, houdt de motor in en valt daarna stil. We kunnen de auto daarna weer gewoon starten en verder rijden. De ene keer valt hij 1 keer in de maand stil, de andere keer 5 keer op een rit van 5 kilometer. Warme motor, koude motor, warm weer, koud weer dat is niet van invloed. De garage kan niets vinden. Zijn er meer mensen met dit probleem of weet iemand waar we moeten zoeken? Wij denken zelf dat het probleem in het brandstofcicuit zit, maar om nu alles wat daarmee te maken heeft te vernieuwen is een dure grap, terwijl het misschien iets simpels is? Kan iemand ons helpen.

MVG,
Fam Reinieren

Geplaatst: 25.08.2007 - 23:20
door ufovolvo
Kan onze mod dit berichtje ook even verplaatsen naar de 940 groep?

Geplaatst: 26.08.2007 - 01:22
door joost
Stroomuitval? Wat gebeurt er met de meters?

Geplaatst: 26.08.2007 - 20:20
door Ben
Verplaatst naar de juiste rubriek

Re: Stilvallen motor Volvo 940

Geplaatst: 30.09.2007 - 14:34
door mardic
Wij hebben het zelfde probleem maar bij ons valt op dat moment ook het complete electrische systeem even uit . Hierdoor gaat het rode ledje links van het stuur ook knipperen totdat dit gebeurde dacht ik dat dit ledje iets met de start onderbreking te maken had. Maar dat is dus niet zo want als de motor stilgevallen is kan ik hem vervolgens weer gewoon starten en verder rijden. Maar het rode ledje blijft dan knipperen en dit krijg ik dan alleen uit met de afstandsbediening van de centrale vergrendelingen.

groeten Dick

Geplaatst: 30.09.2007 - 23:37
door Msuidgeest
Dick, dat klinkt als spannings uitval via het contactslot. De vebindingen in het contactslot zijn ook onderhevig aan slijtage.
Zou zo maar kunnen dus.

Geplaatst: 01.10.2007 - 09:31
door v700r
Dit is toch Reinaard z'n topic of vergis ik me nou?

Geplaatst: 01.10.2007 - 11:40
door edraket
Berucht is het brandstofpomp relais. Deze eerst vervangen voordat je verder gaat zoeken. Komt regelmatig voor. Verder inderdaad het contactslot.

Geplaatst: 31.10.2007 - 10:19
door Hulzie
Leg de contactsleutel eens aan de kant.

En gebruik eens een poosje de service sleutel (die waar alles op werkt behalve de kofferbak) als ie er dan geen last van heeft, zijn je contactsleutels versleten

Geplaatst: 06.04.2008 - 23:54
door LOEK VOLVO
Hulzie schreef:Leg de contactsleutel eens aan de kant.

En gebruik eens een poosje de service sleutel (die waar alles op werkt behalve de kofferbak) als ie er dan geen last van heeft, zijn je contactsleutels versleten
Ik begrijp uit jouw schrijven dat er bij een nieuwe Volvo naast de gewone contactsleutels ook nog een service sleutel geleverd wordt.
Wat is het verschil tussen die twee sleutels en wat is de meerwaarde van die service sleutel dan wel ???

Geplaatst: 07.04.2008 - 06:26
door Hulzie
Zwart wit vertaald.

Je ben stinkend rijk en hebt een kofferbak vol met geld.
Je brengt je auto naar de garage voor onderhoudt en hebt geen zin om de kofferbak leeg te maken.

Dan geef je de garagehouder de service sleutel, en die kan overal bij, behalve bij de kofferbak.

Er hoort bij een set sleutels een service sleutel te zitten ja.

Geplaatst: 07.04.2008 - 22:57
door Fat Rat
bij mij kan je ook het dashboardkastje niet openen met de service sleutel, maar deze is voor degelijke zaken. Of als je de auto uitleent oid....

Geplaatst: 08.04.2008 - 06:22
door Hulzie
Dat heb ik nooit uitgeprobeerd.

De sleutel heeft mij goed geholpen toen de andere gewone sleutel versleten bleek te zijn