Pagina 1 van 1
waar moet ik vooral opletten bij aanschaf 2de handse volvo?
Geplaatst: 26.08.2007 - 15:58
door boomcar
hallo,
Ik ben al een geruime tijd op zoek naar een 2de handse V40 op het internet, en heb er eindelijk 1 gevonden:
http://www.2dehands.be/volvo-v40-tdi-26 ... e&start=20
Ik heb een afspraak gemaakt met de verkoper om eens een kijkje te komen nemen maar zelf ken ik niet veel van auto's. Nu mijn vraag: Wat vinden jullie van deze auto, en waar moet ik vooral opletten (mogelijk verborgen fouten,...) als ik deze auto ga bekijken en testrijden?
mvg wout
Geplaatst: 26.08.2007 - 16:50
door DeNNiS_
ziet er niet verkeerd uit...
bekijk zeker de distributie wanneer hij voor het laatst vervangen is... deze moet zeker op tijd zijn vervangen
schades... zie je snel genoeg tussen de naden ed van de deuren motorkap enz
en controleer de bak waar reserve wiel ligt... of hij droog is
verder kijken of de auto goed trekt... dus geen zwarte mist achter de auto...
dat de wereld vergaat... turbo geen rare geluiden maakt...
airco slaat de pomp aan??? en word hij koud genoeg??
werkt de automatische airco ook? en koppeling op slippen controleren
Geplaatst: 26.08.2007 - 18:19
door joost
Het is wel een Phase I. Ik weet niet hoe ruim je budget is, maar wellicht kun je beter uitkijken naar een Phase II.
Joost.
Geplaatst: 26.08.2007 - 19:36
door Bjornb
Heb ik beide een proefrit gemaakt, verschil was voor mij merkbaar en heb dus ook mijn budget omhoog geschroefd
Geplaatst: 26.08.2007 - 20:39
door ren
Of de onderzijde olievrij is krukaskeeringen schijnen nog weleens te kunnen gaan lekken. Heb ik ook onderdervonden bij me ph1 1.8 (welleswaar 375.00 km op de klok) en dan ook s nog aan de versnellingsbak zijde. Vooe de rest vel succes met je evt. aankoop
Geplaatst: 26.08.2007 - 20:43
door DeNNiS_
dat valt wel mee geloof ik ren...
mijne staat ook wat vettig... maar lekt niet
trouwens je ziet dat toch niet door beplating
Geplaatst: 27.08.2007 - 00:01
door Bjornb
En indien je budget het toelaat, zou ik hem bij een volvo dealer aanschaffen. Maar ik weet niet in hoeverre belgie ook een "bovag" systeem heeft.
P.S. overigens zie ik ook dat er een andere grill inzit...dat hoeft niks te zeggen, maar check even of hij niet afgeragt is.
Geplaatst: 27.08.2007 - 11:14
door SanderS40
Waar ik op zou letten (uit ervaring bij S40 dan wel) :
- Schokbrekers + ophangen daarvan .. rammelen ze niet op een hobbelige weg ? Dit wil nogal es gebeuren nl.
- Airco + autom. airco goed testen !
- Flink remmen tijdens snelheid van 100+ km/u (trilt stuur niet? Zijn schijven dus recht)
- Trekt de wagen niet naar links of rechts. En rij es goed over hobbelige wegen en let op bijgeluiden.
- Hoe klinkt de motor .. stationair en met gas geven. En schakelt hij goed ?
- Uiteraard distributieriem.
- Beetje dealer is aangesloten bij centrale schade registratiesysteem (als ATSmax ofzoiets) en kunnen dus kijken (kan iets kosten) of de wagen schade heeft gehad.
- kijk of er geen plasjes water in de auto liggen (lekkage) onder stoelen of onder reservewiel.
- als wagen 9 of 10 jaar is .. .kijk of de airbags al gekeurd / getest zijn. Dit moet geloof ik na 10 jaar uiterlijk.
En let verder op kleurverschillen in de lak (kan duiden op overspuiten c.q. schade) en de naden van de motorkap, kofferbak etc (kan duiden op vervanging ivm schade .. als deze niet netjes links en rechts gelijk zijn.
Verder kijken of er bijvoorbeeld aan moeren / bouten van bevestiging van deuren, motorkap etc gedraaid is (daar is de lak dan af) ... ivm evt. schade / vervanging.
Geplaatst: 27.08.2007 - 15:41
door boomcar
iedereen bedankt voor al de nuttige tips
Geplaatst: 27.08.2007 - 17:08
door joost
Hou ons af en toe maar op de hoogte van je speurtocht. Succes.
Joost.