Pagina 1 van 1

Prangende vraag vlak voor aankoop - morgen kijken

Geplaatst: 27.08.2007 - 20:53
door crackedtooth
Tweede auto zal ivm keuken etc voorlopig wat slomer zijn dan de 1e.
iemand idee wat grote verschil met '97-99 model is (tov 99-00 model)?

Zijn er al veel verbeteringen in anders dan de echte phase II ?

Phase ii officieel later... maar deze heeft wel het 1783 cc blok...
hoor graag feedback....

Ik ga morgen dus een V40 1.8 uit eind 99 bekijken

VictorW schreef:Rudyanto,

Je ziet snel of het een fase 2 is, deze zijn er vanaf MY 2000. Het interieur is anders, de middenconsole heeft onderaan een open vakje, tussen de stoelen een vast armsteun met een opbergruimte erin. De streep zwart plastic op de voorbumper is bij de fase 2 onderbroken, bij de fase 1 niet. De fase2 heeft standaard heldere koplampen, andere achterlichten, andere voorbumper. Als je een keer in een fase1 en fase 2 gaat rijden voel je het verschil zo. De fase2 rijd een stuk strakker.

Over de motor keuze zou ik zeggen ga voor de gewone 1.8, de 1.8i komt van Mitsubishi en zorgt volgens diverse Volvo monteurs vaker voor storingen. Je kunt bij twijfel op het kentekenbewijs zien of het de Mitsubishi motor is, deze heeft een cilinder inhoud van 1834CC. De Volvo 1.8 zijn 1731CC bij de fase1 en 1783CC bij de fase 2. Bij de motoren zijn van Volvo en zijn erg prettig in de omgang, maar niet erg krachtig, althans dat is mijn ervaring. De nieuwere motor vind ik net wat lekkerder, pakt wat makkelijker op en lijkt ook iets sneller, heeft ook iets meer koppel en vermogen volgens de fabrieksopgave.

Verbruik ligt bij ons voor de fase 1 op lpg op 1:9,5 ongeveer, voor de fase 2 op 1:10,3. Op benzine zo rond de 1:12 bij voornamelijk langere afstanden.

Geplaatst: 27.08.2007 - 21:17
door Bjornb
Eind 99 is nog net geen Phase II

Geplaatst: 27.08.2007 - 21:28
door bert67
Ik had een 1.9d my 2000. Dat is nog een ph1, maar met heldere koplampen. Het interieur is ook volledig nog ph1. Ook onderstel is nog ph1. Ik heb begrepen dat e.e.a. aan elektronica al wel ph2. is. Bij de diesel is in de ph1 de eerste direct ingespoten diesel geplaatst van 95 pk. Bij ph2 is dat 102 of 115 pk geworden, van de benzines heb ik (helaas voor jou) geen idee.
succes morgen!

Geplaatst: 27.08.2007 - 21:36
door crackedtooth
bert67 schreef:Ik had een 1.9d my 2000. Dat is nog een ph1, maar met heldere koplampen. Het interieur is ook volledig nog ph1. Ook onderstel is nog ph1. Ik heb begrepen dat e.e.a. aan elektronica al wel ph2. is. Bij de diesel is in de ph1 de eerste direct ingespoten diesel geplaatst van 95 pk. Bij ph2 is dat 102 of 115 pk geworden, van de benzines heb ik (helaas voor jou) geen idee.
succes morgen!
dank.. is nog even twijfelen... lage kilometer ein 1999 1.8 (90k)
of hogere kilometer eind 2000 2,0T (155k, maar wel xenon, phase II)
twee opties in ieder geval

Geplaatst: 28.08.2007 - 10:29
door Bjornb
155k op een benzine auto is best wat. Maar ja een volvo moet het kunnen hebben

Geplaatst: 28.08.2007 - 13:03
door crackedtooth
Bjornb schreef:155k op een benzine auto is best wat. Maar ja een volvo moet het kunnen hebben
Ja klopt... vorige T4 bij 190k eruit ivm kleine irriterende gebreken
zal echter 2e auto zijn dus niet veel km per jaar die erbij komen

plan vandaag even veranderd...kwam wat tussen dus nog niet op pad kunnen gaan