Pagina 1 van 2

Garage

Geplaatst: 29.08.2007 - 13:33
door Volvo-Addict
Gisteren mijn lekkende voorruit laten repareren ( zie ook V70 lekkende voorruit).
Plaats van het lek was bekend ( links boven ).
Reparatie bestaat uit een laagje kit van ±12 cm.
De ruit is niet gedemonteerd. Vandaag de rekening van mijn dealer in Vlaardingen in de bus: Arbeid 189,87
Lijm 17,55
Klein mat 7,59 en niet te vergeten de BTW
Mag ik zeggen dat GEFOPT, bij nader inzien niet helemaal het gevoel is wat deze rekening mij heeft bezorgd_
En Volvo Nederland maar afvragen waarom de klanten bij de Volvo dealers wegblijven!!

Geplaatst: 29.08.2007 - 16:51
door Ben
En wat zegt die dealer als je hem om commentaar vraagt?
4 uur voor alleen het plakken van de voorruit lijkt me niet nodig. Maar ik ken de omstandigheden natuurlijk niet.
Ben benieuwd.

Geplaatst: 29.08.2007 - 17:45
door Volvo-Addict
De ruit is niet geplakt, alleen een een stukje afgekit.
Volgens dealer veel werk de zijstrips moesten eraf nou die strek ik er in 30 sec vanaf.
De rand tussen carrosserie is niet eens schoon gemaakt dus ik vraag me af of de kit wel goed plakt.
Kortom ik voel me behoorlijk geflest ( netjes uitgedrukt heren moderatoren!?!)

Geplaatst: 29.08.2007 - 19:45
door J
dus, zonder juiste onderbouwing niet betalen lijkt mij.
wat een onmogelijk hoog bedrag voor kleine reparatie


misschien heeft iemand 3,5 uur lang zitten nadenken over hoe dit probleem aan te pakken.

Geplaatst: 29.08.2007 - 21:31
door coyote1980
Altijd rustig blijven en de discussie aangaan met de dealer. Ik vermoed dat ze dan zelf ook zullen inzien dat wat ze hier doen echt niet kan, en dat ze het hadden moeten melden wanneer het zo ingewikkeld zou zijn. Leuk is dit soort gedoe echter nooit.

Geplaatst: 29.08.2007 - 22:53
door Fat Rat
kan me voor zulks een klusje alleen een dergelijk uurloon voorstellen als die monteur er een boekje bij heeft zitten lezen terwijl de kit droogde alvorens verder te gaan.
En als de boel niet goed schoongemaakt, ontvet en geprimerd is dan kan je waarschijnlijk garantie gaan claimen.
Kortom, tijd om de tuinslang uit te rollen!

Geplaatst: 30.08.2007 - 12:41
door C 30 T5
Ligt er maar net aan hoe lang de ruit erin ligt anders claimen bij de inlegger

Beter is opgeven aan de verzekeing € 75.00 eigenrisico en nog een nieuwe ruit op de koop toe. wel natuurlijk vanaf WA plus/extra of hoe dat tegenwoordig heet. :wink:

Geplaatst: 30.08.2007 - 18:51
door JosW
Je bent niet gefopt, je bent genaaid. Ik ken dit soort acties van de reguliere dealers.
Gewoon niet betalen en inderdaad de discussie aangaan. Ooit heb ik mijn gram gehaald door te stellen dat ik het probleem publiekelijk zou maken op het Volvoforum. Dat hielp.

Geplaatst: 30.08.2007 - 19:28
door glitz
Alle autodealers en ook van volvo zijn smeerlappen en naaien alles wat los en vast zit. Misschien wat cru uitgedrukt maar het is de trieste waarheid.

Geplaatst: 30.08.2007 - 20:42
door JosW
glitz schreef:Alle autodealers en ook van volvo zijn smeerlappen en naaien alles wat los en vast zit. Misschien wat cru uitgedrukt maar het is de trieste waarheid.
Misschien helpt het als je bij 'naaiacties' het betreffende bedrijf met naam en toenaam noemt. Dit uiteraard pas nadat je aan het kortste eind hebt getrokken. En als je zeker weet dat je belazerd bent.
In dat kader kan dit forum ook een consumentenforum worden. En geloof me, dit is snel bekend bij de dealers.

Geplaatst: 30.08.2007 - 21:58
door Ben
Dit gaat wel erg ver heren!
Alles en iedereen over een kam scheren lijkt me schromelijk overdreven.
En als je iets beweert moet je het met feiten onderbouwen. Dat kan ook zonder meteen de naam van een bedrijf te noemen maar b.v. door een scan van de rekening én het complete verhaal van het betreffende bedrijf te tonen.
Hoor en wederhoor is daarbij essentieel. Dus eerst uitpraten met de dealer en daarna pas gefundeerd op het forum publiceren.

Geplaatst: 30.08.2007 - 22:07
door JosW
Ben schreef:Dit gaat wel erg ver heren!
Alles en iedereen over een kam scheren lijkt me schromelijk overdreven.
En als je iets beweert moet je het met feiten onderbouwen. Dat kan ook zonder meteen de naam van een bedrijf te noemen maar b.v. door een scan van de rekening én het complete verhaal van het betreffende bedrijf te tonen.
Hoor en wederhoor is daarbij essentieel. Dus eerst uitpraten met de dealer en daarna pas gefundeerd op het forum publiceren.
Volgens mij zeg ik hetzelfde als jij zegt. Alleen iets beknopter.
Als ik stel dat je zeker weet dat je belazerd bent, dus nadat je alles goed hebt afgewogen, mag je overgaan tot de door mij gestelde maatregelen. En Ben, jij weet toch ook wel dat garages het moeten hebben van onderhoud en niet van de verkoop van nieuwe auto's. De link naar 'opkrikken' van rekeningen is dan snel gelegd!
Trouwens, ben je het met een aantal van ons eens dat het gedeeltelijk afkitten van een ruit in combinatie met het prijskaartje niet realistisch is?
In dit geval trek ik de conclusie dat de betreffende klant een oor is aangenaaid en derhalve mag dit gepubliceerd worden. met naam en toenaam.
Overigens ben ik het met je eens dat je een goede procedure moet volgen. Eerst bespreken en alle feiten op een rij zetten. Als je vervolgens tot de conclusie komt dat je belazerd bent dan kun je een stap verder gaan. Dit kan in eerste instantie ook nog door het probleem voor te leggen aan het forum

Garage

Geplaatst: 31.08.2007 - 20:07
door Volvo-Addict
Ik heb vandaag weer contact gehad met de garage nogmaals gezegd dat ik de rekening absurd hoog vond.
Vertelde ook dat ik de zaak aangekaart had bij mijn mede ´Volvisten `op het Volvo forum en ook hun mening vermeld.
De reaktie van de garagechef was dat hij het met de baas zou opnemen maar die was wel met vakantie dus dat kon wel even duren.
We wachten het e.e.a. met spanning af.

to be continued........ groet Timo

Geplaatst: 31.08.2007 - 22:07
door JosW
Ik neem aan dat de rekening 'in de wacht' blijft?

garage

Geplaatst: 31.08.2007 - 23:19
door Volvo-Addict
Duidelijk wel, sneller betaald dan terug gestort. :)

Geplaatst: 01.09.2007 - 00:16
door JosW
Houd ons op de hoogte.

Geplaatst: 11.09.2007 - 22:45
door gertvanderspek
Heeft Volvo geen afdeling waar je zulke klachten kunt melden?
Het lijkt mij dat ze hier ook niet mee gebaat zijn.
En is de garage niet aangesloten bij BOVAg of iets dergelijk?

Geplaatst: 11.09.2007 - 23:28
door JosW
Is die baas al terug van vakantie?

Geplaatst: 11.09.2007 - 23:36
door Volvo-Addict
Nog even geduld Jos, ik heb nog niets gehoord.

T

Geplaatst: 12.09.2007 - 09:54
door Ramon&Ramon
Ik vind het bedrag eerlijk gezegd wel meevallen.
het oplossen van een lekkage is meestal een tijdrovend en secuur werkje.
als je het uurloon van 0ngeveer 75 euro rekent dan vind ik de prijs die je hebt betaald redelijk.
en wees voorzichtig met een anti reclame campagne tegen Volvo,ze hebben uitstekende juristen bij Volvo in Beesd.