Pagina 1 van 1
Hmmm. welke zal het worden?
Geplaatst: 02.09.2007 - 19:16
door irwin480
Na een tijd te hebben zitten dubben wat er zomer 2008 (ja ja ik ben eer vroeg bij) op de oprit moet komen, ben ik toch tot de beslissing gekomen dat het een
S80 gaat worden, ik vind dit qua uitstraling en ruimte een waardige opvolger voor de 850.
Nu zit ik alleen met één "dilemma" Qua budget

komt een
2.9 erg in de buurt maar ben toch bang dat ik de 5cyl roffel ga missen. Omdat ik geen 170 pk 20v wil zou het daardoor toch snel een
2.4T gaan worden. Wat raden de ervaren rijders mij aan?
Geplaatst: 02.09.2007 - 19:55
door plim
De "roffel" hoor je niet zo goed in een S80 als in een 850. En met een turbo is het nog meer gedempt.
Daarom zou ik als het benzine verbruik niet zo'n issue is lekker voor de 6 cylinder gaan (wel met automaat he ?).
Geplaatst: 02.09.2007 - 21:01
door streetie
Als ik 19 zou zijn dan zou ik geen S80 kopen, Als ik het geld er al voor had.
Als ik zoveel geld te besteden heb zou ik een cabrio kopen.
Geplaatst: 02.09.2007 - 21:45
door irwin480
Als ik 19 zou zijn dan zou ik geen S80 kopen, Als ik het geld er al voor had.
Als ik zoveel geld te besteden heb zou ik een cabrio kopen.
Haha laat ik daar nou net iets anders in zijn!
Ik ben ook niet begonnen met een golf/astra of één of andere typisch 19 jarig mobiel . Ik heb 1 passie en dat is m'n Volvo. Zou het een cabrio worden, dan een C70

Maarjah, die wil ik niet

Geplaatst: 02.09.2007 - 22:12
door ufovolvo
Ondanks dat ik vóór de huidige S80 een aantal benizne-6-pitters heb gereden ben ik nu al behoorlijk "gek" geworden op m'n D5. Reden: het machtige koppel en het schitterende verbruik (rond 1 op 14, diesel... tegen 1 op 9 euro 95) en de toch wel prima geluidsinstallatie. Toch heb ik nog steeds wel 's heimwee naar de zijdezachte loop van een 6-benzine.
Ik zou m'n keuze voor een volgende laten afhangen van het jaarkilometrage en gewoon gaan voor de voordeligste oplossing. Bij lage kilometrages is de benzine in het voordeel en ik denk (niet gerekend hebbende) dat boven de 25.000 kM per jaar de Diesel het wint. Voor het "rijden" hoef je het niet te laten, al denk ik: als je een "roffel" zoekt heb je meer kans die in de Diesel te vinden dan in de Benzine.
Geplaatst: 03.09.2007 - 20:23
door plim
ufovolvo schreef:Ik zou m'n keuze voor een volgende laten afhangen van het jaarkilometrage en gewoon gaan voor de voordeligste oplossing. Bij lage kilometrages is de benzine in het voordeel en ik denk (niet gerekend hebbende) dat boven de 25.000 kM per jaar de Diesel het wint. Voor het "rijden" hoef je het niet te laten, al denk ik: als je een "roffel" zoekt heb je meer kans die in de Diesel te vinden dan in de Benzine.
Ik denk dat iemand die hier de vraag stelt of het een 2.9 of een 2.4T moet worden, niet met omslag punten van benzine vs. diesel bezig is.... of dat benzine verbruik uberhaupt een issue is.
Als je een echte roffel wil (horen) moet je een 850 blijven rijden ! Liefst een NON turbo versie, want daar hoor je hem het best. In een S80 is het allemaal zo goed geisoleerd dat je die roffel slecht hoort.
Het mooiste is natuurlijk een zes in lijn met die mooie turbo's.
Geplaatst: 03.09.2007 - 20:27
door ufovolvo
Als je een echte roffel wil (horen) moet je een 850 blijven rijden ! Liefst een NON turbo versie, want daar hoor je hem het best. In een S80 is het allemaal zo goed geisoleerd dat je die roffel slecht hoort.
Het mooiste is natuurlijk een zes in lijn met die mooie turbo's.
Alsof hij dan wel zit te wachten op het advies om in een oude auto te blijven rijden... Hij besloot al voor een S80 en dan herhaal ik
Voor het "rijden" hoef je het niet te laten, al denk ik: als je een "roffel" zoekt heb je meer kans die in de Diesel te vinden dan in de Benzine.
Juist omdat ik de geluiddemping in de diesel nou niet echt alles vind.
Geplaatst: 04.09.2007 - 22:31
door irwin480
Nou.. vandaag was het zover..
Heb gereden met een 2.9, en ik moet zeggen. Wat een heerlijke motor! genoeg kracht, mooi geluid, en toch nog een redelijk verbruik.
Ik heb met een exemplaar gereden met 185000 km ervaring, maar dat was natuurlijk nergens aan te merken ( op de krakende armsteun na). Kortom ik denk dat ik weet welke het gaat worden. Al zou ik eigenlijk toch nog wel eens met de 2.4 T willen rijden, even kijken of ik een bedrijf kan vinden die er één heeft staan.
Geplaatst: 05.09.2007 - 09:44
door mauclau
niet met die 2.4 gaan rijden, die 2.9 is een feest, daar ga je heeeeeeeeel veel plezier aan beleven.
Ik kan het weten, rijdt ook sinds een tijdje in een T6...en heb hiervoor een 2.4 (170pk) gehad.
Ja het verbruikt wat meer, maar ach, leuke mooie dingen en hobby's kosten nu eenmaal geld.
De smile op je gezicht elke keer als je rijdt en elke keer als je een tupperware binkenbak het snot voor de ogen rijdt zijn goud waard.........
Geplaatst: 05.09.2007 - 10:13
door gertsan
plim schreef:De "roffel" hoor je niet zo goed in een S80 als in een 850. En met een turbo is het nog meer gedempt.
Daarom zou ik als het benzine verbruik niet zo'n issue is lekker voor de 6 cylinder gaan (wel met automaat he ?).
Voor zover ik weet heeft een t6 slechts vier versnellingen. Misschien is dat wel een nadeel. Voor mij was het een van de redenen om een s60 t5 Geartronic met 5 versnellingen te kopen. Verder is deze toch qua uiterlijk wat sportiever. Maar zo'n s80 t6 is ook heel mooi. Dat doe ik wel als ik wat ouder ben.

Geplaatst: 05.09.2007 - 10:30
door mauclau
die 4 bak is integendeel een nadeel, juist fantastisch om mee te rijden, bijna schakel lui te rijden zelfs, zoveel koppel, goede overbrengingen en bij 140 op de teller precies 2500 toeren.........
Meer versnellingen is niet per definitie hoger comfort of sportiever rijden.....
Geplaatst: 05.09.2007 - 11:07
door irwin480
die 4 bak is integendeel een nadeel, juist fantastisch om mee te rijden, bijna schakel lui te rijden zelfs
Uhmm die snap ik niet helemaal, dit gaat toch over een automaat

.
Ik heb gister dan ook met de 4 traps automaat gereden en ik heb ook inderdaad geen enkele keer een 5e gemist, ook inderdaad heel fijn laag in de toeren eenmaal op snelheid, en ohw ohw ohw wat trekt ie ontzettend lang door in de versnelling, in 1 woord geweldig!
niet met die 2.4 gaan rijden, die 2.9 is een feest
Het gaat mij dan ook niet om de 2.4 170pk (die heb ik nu al in me 850) maar om de 2.4T met 200 pk.
Geplaatst: 05.09.2007 - 11:30
door mauclau
irwin480 schreef:die 4 bak is integendeel een nadeel, juist fantastisch om mee te rijden, bijna schakel lui te rijden zelfs
Uhmm die snap ik niet helemaal, dit gaat toch over een automaat

.
Ik heb gister dan ook met de 4 traps automaat gereden en ik heb ook inderdaad geen enkele keer een 5e gemist, ook inderdaad heel fijn laag in de toeren eenmaal op snelheid, en ohw ohw ohw wat trekt ie ontzettend lang door in de versnelling, in 1 woord geweldig!
niet met die 2.4 gaan rijden, die 2.9 is een feest
Het gaat mij dan ook niet om de 2.4 170pk (die heb ik nu al in me 850) maar om de 2.4T met 200 pk.
Quote 1 Gaat zeker over de automaat inderdaad, bedoelde ermee te zeggen dat je al op zeer lage snelheid in de hoogste versnelling zit en er altijd trekkracht voorhanden is (via kickdown, maar ook gewoon door je voet 1 mm te laten zakken springt de auto weg)
Quote 2 Ah check ja, snap ik. Niet goed opgelet van mij.
Geplaatst: 05.09.2007 - 15:39
door irwin480
Ahh ok, bedoelde je het op die manier, inderdaad wat je vertelt heb ik gister ook gemerkt.
Ik heb trouwens zojuist een afspraak gemaakt bij van Roosmalen in Waalwijk voor een proefrit met een 2.4 t de 15e.
Ik ben benieuwd.
Geplaatst: 05.09.2007 - 21:12
door plim
ufovolvo schreef:Als je een echte roffel wil (horen) moet je een 850 blijven rijden ! Liefst een NON turbo versie, want daar hoor je hem het best. In een S80 is het allemaal zo goed geisoleerd dat je die roffel slecht hoort.
Het mooiste is natuurlijk een zes in lijn met die mooie turbo's.
Alsof hij dan wel zit te wachten op het advies om in een oude auto te blijven rijden... Hij besloot al voor een S80 en dan herhaal ik
Voor het "rijden" hoef je het niet te laten, al denk ik: als je een "roffel" zoekt heb je meer kans die in de Diesel te vinden dan in de Benzine.
Juist omdat ik de geluiddemping in de diesel nou niet echt alles vind.
Hij geeft toch zelf aan dat hij bang is om de typische 5 cylinder roffel te gaan missen ?! Daar kun je twee dingen aan doen:
1. in een 850 rijden (wat hij al doet)
2. de roffel vergeten en gaan genieten van 6 cylinder geluid en gaan voor die 2.9
In een S80, S60, S40 of wat dan ook, ga je gewoon geen waardige "roffel sound" vervanger vinden. Enne die D5 is best heeeeeeeeel aardig, maar is toch totaal niet vergelijkbaar met een 2.9. Is gewoon iets heel anders.
Geplaatst: 05.09.2007 - 21:15
door plim
gertsan schreef:Voor zover ik weet heeft een t6 slechts vier versnellingen. Misschien is dat wel een nadeel. Voor mij was het een van de redenen om een s60 t5 Geartronic met 5 versnellingen te kopen. Verder is deze toch qua uiterlijk wat sportiever. Maar zo'n s80 t6 is ook heel mooi. Dat doe ik wel als ik wat ouder ben.

.... de vraagsteller is iets eerder aan een S80 toe (hij is 19).
Overigens: als je een S60 wil rijden kun je helemaal niet kiezen voor een T6...
Verder ben ik het met je eens: S60 is een hele mooie, sportief ogende auto ! En de T5 Geartronic zou ik ook wel willen hebben (liever dan een S80 T6). Mijn vader rijdt in een S80 ...
Geplaatst: 15.09.2007 - 22:51
door xc90t6
S60 heeft minder afschrijving dan S80. Dus S80 goedkoper. T6 fantastisch motor. Ik ben een keer met de hand gaan schakelen. In z'n 3 rijd je nog makkelijk 140 met 3000 toeren (wel hoog verbruik dan).