Pagina 1 van 1
stotteren 2.0D oplossen door chiptuning?
Geplaatst: 03.09.2007 - 14:40
door V50_estate_2.0D
Hallo allemaal,
Ik heb inmiddels 4500 km met mijn V50 2.0D (MY07) gereden en het gestotter tussen de 1800 en 2300 RPM irriteert me echt mateloos. De auto is al 2 keer naar de (overigens prima) dealer geweest, maar gezien de vermeldingen op de diverse fora is dit probleem nogal groot en lastig/niet op te lossen...
Is er iemand die ervaring heeft met het chiptunen van de 2.0D en lost dit het stotterprobleem op?
Geplaatst: 03.09.2007 - 16:12
door drowel
Ja, waarschijnlijk kunnen ze dat wel enigszins afstellen. Gewoon vermelden hoe jij hem wil laten chippen. Dan kunnen ze dat volgens mij in hun computer wel uitmeten etc.
Geplaatst: 03.09.2007 - 17:31
door Pritchard
Ik zat een beetje met een vraag in dezelfde richting. Mijn huidige V50 verbruikt meer in 6e dan in 5e op de snelweg, dus ik rijd altijd met 2600 toeren ipv 2100. Ik vroeg me af of ze bij het tunen dit kunnen aanpassen.
Geplaatst: 03.09.2007 - 21:34
door sanco
Ik heb vrij recent nog zo hier en daar geinformeerd. Van enkele firma's heb ik een aanbieding voor ca 500 euro gehad met daarbij de garantie dat ze bij niet bevallen de zaak kosteloos terug willen zetten naar de oorspronkelijke instellingen. Ik heb daarbij duidelijk aangegeven niet op zoek te zijn naar topvermogen maar naar drivability en zuinigheid.
Gezien het feit dat ik overweeg om op redelijke termijn over te stappen heb ik er (voorlopig) vanaf gezien. Zou ik nog 2 jaar rijden, dan was het een te proberen optie. Ben eigenlijk ook wel erg benieuwd of er inderdaad mensen vanwege het minder zuinig en mooi lopen overgegaan zijn tot tuning en die daarna werkelijk een beter en zuiniger draaiende motor hebben ervaren.
Klopt het overigens ook dat een (motormanagement) update (bijv tijdens een beurt) vanuit Vadis de tuning ongedaan maakt? kreeg daarover tegenstrijdige berichten.
Geplaatst: 03.09.2007 - 22:28
door xc90t6
Is dit bij ander v50's ook zo????? leef je zelf uit. Volgens mij had iemand laatst een (uitgebreid) verhaal geschreven over zijn V50 die gechiptuned was bij hartog. Kijk daar even
Geplaatst: 04.09.2007 - 06:26
door Edgar
Mijn V50 1.6D is getuned door Hartog en een 2.0D van een vriend van me is ook door Hartog Tuning getuned. Daar is het idd niet tevreden geld terug!
Maar wij zijn beide tevreden, met name met optrekken... beide auto's miste voor de tuning iets... wat na de tuning was opgelost!
Je kunt Pedro altijd is bellen met deze vraag.
Geplaatst: 04.09.2007 - 11:15
door fmgillis
sanco schreef:Ik heb vrij recent nog zo hier en daar geinformeerd. Van enkele firma's heb ik een aanbieding voor ca 500 euro gehad met daarbij de garantie dat ze bij niet bevallen de zaak kosteloos terug willen zetten naar de oorspronkelijke instellingen. Ik heb daarbij duidelijk aangegeven niet op zoek te zijn naar topvermogen maar naar drivability en zuinigheid.
Gezien het feit dat ik overweeg om op redelijke termijn over te stappen heb ik er (voorlopig) vanaf gezien. Zou ik nog 2 jaar rijden, dan was het een te proberen optie. Ben eigenlijk ook wel erg benieuwd of er inderdaad mensen vanwege het minder zuinig en mooi lopen overgegaan zijn tot tuning en die daarna werkelijk een beter en zuiniger draaiende motor hebben ervaren.
Klopt het overigens ook dat een (motormanagement) update (bijv tijdens een beurt) vanuit Vadis de tuning ongedaan maakt? kreeg daarover tegenstrijdige berichten.
Volgens een medewerker van iemand bij Bluekens hier in Breda wordt idd de tuning ongedaan gemaakt als er een update wordt gedaan.
Geplaatst: 04.09.2007 - 17:26
door kennethbril
Wel oppassen dat het geen mechanisch defect is hé, zoals een klep of dergelijk. Chiptunen gaat daan verkeerd afgesteld worden en schadelijk zijn voor de motor. Zie eerst dat hij standaard zuiver loopt en ga dan pas chiptunen , anders weet je niet waar je aan begint.
Geplaatst: 30.09.2007 - 12:52
door PeterAal
Bij mij is de eerste keer de EGR-klep vervangen, dit was echter niet de oplossing. Afgelopen vrijdag hebben ze de 'verstuivers opnieuw afgesteld/ingeregeld'??? Dit waren hun woorden, wist niet dat het kon.....
Het stotteren is echter wel compleet opgelost. Geweldig.
Geplaatst: 30.09.2007 - 13:44
door Volvo Jacob
Mercedes C200 (2005) van een vriend van mij heeft ook stotter-problemen. De auto lijkt zich soms een seconde in te houden. Heel frustrerend. Voorlopig hebben ze daar ook geen oorzaak, laat staan een oplossing, gevonden.
Geplaatst: 30.09.2007 - 23:07
door xc90t6
Volvo Jacob schreef:Mercedes C200 (2005) van een vriend van mij heeft ook stotter-problemen. De auto lijkt zich soms een seconde in te houden. Heel frustrerend. Voorlopig hebben ze daar ook geen oorzaak, laat staan een oplossing, gevonden.
die mercedes is dan rijp voor chiptuning
Geplaatst: 08.10.2007 - 09:44
door kmser
Stotteren kan ook aan de gaspedaal liggen. Mijn moeder heeft dat gehad met haar renault. In die mate dat je plank gas kon geven zonder vooruit te gaan.
Mijn wagen had een irritante trilling op 2800 tpm. Dit is verdwenen nadat de ECU en EGR vervangen waren (wegens technisch defect).
Geplaatst: 14.10.2007 - 02:05
door Lampie
Al sinds ik m'n V50 2.0 D heb (sinds mei 07, BJ 2006) ook last van het stotteren bij eerder genoemde toerentallen 1800-2100.
Bij de dealer reeds nieuwe software, EGR klep en Luchtmassameter geplaatst. Zonder resultaat.
Maar....., n.a.v. reply PeterAal bij de dealer eens aangekaart over de verstuivers. Deze kunnen inderdaad op een andere "klasse" ingeregeld worden. (Van arm naar rijk)
Afgelopen vrijdag hebben ze 'm een klasse hoger gezet. En tot nu toe nog niets gevoeld. Zou het dan toch opgelost zijn?
Ik zal over een week of wat nog eens een reply geven.
Geplaatst: 15.10.2007 - 08:15
door V50_estate_2.0D
Lampie schreef:En tot nu toe nog niets gevoeld. Zou het dan toch opgelost zijn? Ik zal over een week of wat nog eens een reply geven.
Ik ben erg benieuwd, dus laat vooral weten hoe dit afloopt.
Geplaatst: 15.10.2007 - 19:19
door PeterAal
Tot nu toe alles nog perfect. Geen gestotter.