raar volvo 440 probleem
Geplaatst: 03.09.2007 - 21:51
hallo
een collega heeft met zijn volvo 440 1.8i bouwjaar 1995 met geen 60000km op de teller hetvolgende voor
recent groot onderhoud gehad en alle riemen en waterpomp vervangen
plots gaat de watertemperatuur van ongeveer de helft zeer snel naar maximum en het waarschuwingslampje begint te branden.
Zet je de motor af en start opnieuw is het euvel weg.
In de garage (geen volvo garage) werden vervangen radiatortemperatuurschakelaar en thermostaat zonder effect op het probleem.
Tevens heb ik vastgesteld dat wanneer het euvel zich voordoet, je een geklik hoort vanachter het luchtcontrolepaneel (dwz airco- verwarming- ventilator geheel)
airco aan, of af, verwarming op of uit, het heeft allemaal geen invloed
Wie kan mij hierin helpen??
Ik sta voor een raadsel
Hetvolgende dat ik zelf ga vervangen is de watertemeperaatsensor naast de verdeler (blijkbaar garage niet aan gedacht- kan foutief signaal zijn) maar wat met het geklik.
Tevens zakt het stationair toerental van 1000 (is dit trouwens het normaal toerental van deze wagen met airco ) naar zo'n 900 toeren.???
een raadsel
een collega heeft met zijn volvo 440 1.8i bouwjaar 1995 met geen 60000km op de teller hetvolgende voor
recent groot onderhoud gehad en alle riemen en waterpomp vervangen
plots gaat de watertemperatuur van ongeveer de helft zeer snel naar maximum en het waarschuwingslampje begint te branden.
Zet je de motor af en start opnieuw is het euvel weg.
In de garage (geen volvo garage) werden vervangen radiatortemperatuurschakelaar en thermostaat zonder effect op het probleem.
Tevens heb ik vastgesteld dat wanneer het euvel zich voordoet, je een geklik hoort vanachter het luchtcontrolepaneel (dwz airco- verwarming- ventilator geheel)
airco aan, of af, verwarming op of uit, het heeft allemaal geen invloed
Wie kan mij hierin helpen??
Ik sta voor een raadsel
Hetvolgende dat ik zelf ga vervangen is de watertemeperaatsensor naast de verdeler (blijkbaar garage niet aan gedacht- kan foutief signaal zijn) maar wat met het geklik.
Tevens zakt het stationair toerental van 1000 (is dit trouwens het normaal toerental van deze wagen met airco ) naar zo'n 900 toeren.???
een raadsel