Pagina 1 van 1
V70 LPG
Geplaatst: 03.09.2007 - 23:51
door V70_rules
Heeft iemand ervaring met een Prins lpg systeem. wat zijn de voordelen van een tov ander? meeste v70 op lpg zijn van Vialle. Het gaat in dit geval over een V70 2001
Geplaatst: 05.09.2007 - 23:10
door Gerrit F
Ik had een goed werkend Prins systeem in mijn V40. Eens in de zoveel tijd wel het lambda sonde lampje, maar werd door de installateur dan gereset/aangepast. Tevens had ik op vakantie nog wel eens last van drukverschillen, waardoor hij overschakelde naar benzine. (Het irritante aan het hebben van een LPG-systeem is dat je je gaat ergeren aan "foutjes" waardoor hij op het in jouw ogen zo vreselijk dure benzine gaat rijden...) Ik vond het systeem erg duur in aanschaf maar het was destijds een van de weinige die G3-gecertificeerd was. Nu heb ik na diverse rondvragen en mailtjes een BRC-systeem, was goedkoop en moet zich nog gaan bewijzen, ik heb de installateur al weer een aantal keer bezocht en wordt dan erg goed geholpen. Op dit forum heb ik al gelezen dat je rekening kunt houden met diverse keren de melding emissies service vereist. Mijn installateur zegt dat dat eigenlijk niet zo zou moeten zijn: het systeem behoort 1 op 1 te werken.
Algemeen: Vialle werkt met een vloeibaargas injectie, Prins en BRC werken met dampgasinjectie. Het nadeel van Vialle is dat deze zowel met koude als warme motor langer op benzine doorlopen. In het verleden heeft Vialle veel problemen met de extra brandstofpomp gehad. (Dit is info die ik van diverse installateurs heb gekregen.)
Geplaatst: 14.09.2007 - 23:19
door lucardie lpg
Gerrit F schreef:In het verleden heeft Vialle veel problemen met de extra brandstofpomp gehad. (Dit is info die ik van diverse installateurs heb gekregen.)
En wat te denken van slecht starten na het lekken van een LPI injector,
ook de pompen zijn nog steeds niet onder controle, wij vervangen er elke week wel een paar, ook in de modernere multivalves lpi tanks,
Als installateur kies ik zelf voor mijn auto voor een sequentieel dampgasinjectiesysteem van BRC , Landi of Prins , veel minder problemen, en als ze er zijn, goedkoper te repareren.
Geplaatst: 15.09.2007 - 00:14
door Ludo
lucardie lpg schreef:ook de pompen zijn nog steeds niet onder controle, wij vervangen er elke week wel een paar, ook in de modernere multivalves lpi tanks,
dat kan ik zeer moeilijk geloven. (of het zijn oude types pompen)
ik zit sinds begin dit jaar zelf met een nieuwste multivalve waar het uiterste van gevraagd word.
deze pomp levert meer dan de doorsnee pomp.
ze blijft het nog steeds zeer goed doen zoals Vialle ook beweerde.
zijn jullie dan Vialle dealer?.
Geplaatst: 15.09.2007 - 09:13
door lucardie lpg
Nee, het zijn ook pompen van de laatste typen die defect binnenkomen,
veelal als gevolg van smeringsproblemen,door o.a. haperende 80% vulskleppen en dan te vol tanken, hoewel inderdaad ook klanten van ons al jarenlang geen problemen hebben met hun LPI systeem.
Dus dat een pomp van het begin van dit jaar het nu nog goed doet zegt niet zoveel, er mag toch wel een levensduur van 200000 km en meer verwacht worden.
We zijn Vialle dealer , maar bouwen hoofdzakelijk de andere merken in.