Even voorstellen

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
redikim
2nd Gear member

Hoi,

Ik ben René, wordt morgen 43 jaar en hoop over een paar weken na 18 jaar Japanner gereden te hebben eindelijk in mijn 1e Volvo te gaan rijden.
Voor ik echter tot aanschaf over ga wil ik hier op dit forum mezelf eens inlezen wat de ervaringen van diverse rijders zijn over deze auto.
Met jullie goedkeuring zal er door mij voorlopig eerst veel gelezen en gevraagd worden voordat ik ergens over mee kan praten.

Ik heb mijn oog laten vallen op een Volvo S70 2.4i 140PK Polar, van de 3e maand 2000 met i.p.v. airco een ECC. Verder een redelijk standaard auto met een handgeschakelde Versnellingsbak.

Hier komt danook de eerste vraag,
Hoe zijn de ervaringen met met deze auto's en deze motor??
Het motor type is B5244S2 wat staat voor 2.4 20Valve en heeft 65.000 km gedraaid.
Hoe betrouwbaar zijn deze motoeren, wat voor verbruik hangt er aan, zijn er bekende problemen.
Quota
6th Gear member

Hoi redkimi,

Welkom hier, eigenlijk stellen we ons altijd voor (met foto van de bolide) in het daartoe bestemde draadje, maar dat zij je vergeten.

Wat de leeftijd betreft, dat is nog een jonge auto (de mijne kom uit exact dezelfde maand/jaar). Kilometerstand is wel errug laag (ik heb gisteren de 3 ton mijlpaal gepasseerd).

Twee zaken waar je goed op moet letten zijn de airco (koelt hij goed) en de wielophanging (stabilisatorstangen en draagarmen (al zullen die bij die kilometerstand nog niets geleden hebben).

Ook op het volvo 850 forum kun je veel informatie verkrijgen over onze auto's.

Succes met de zoektocht en de eventuele aankoop!

www.volvo850forum.nl
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Plaats reactie