Pagina 1 van 1

Constructiefout hardtop???

Geplaatst: 15.09.2007 - 13:47
door Lo-Rider
Hoi,

Ik heb net een brief gekregen van de dealer. Hij roept me binnen voor een controle op de bevestigingsclips van de hoofdcilinders van de opvouwbare hardtop.

Heeft er iemand weet van een constructiefout? Er wordt gesuggereerd dat het om een routine kwaliteitscontrole gaat, maar het onderwerp van de controle wordt dusdanig specifiek omschreven, inclusief een code die ik moet opgeven bij maken van de afspraak, dat ik denk dat het hier niet echt om routine gaat.

Mvg,

Geplaatst: 15.09.2007 - 14:01
door bart simpson
Wat zou het uitmaken? men wil hem terug om te modificeren en om erger te voorkomen

Geplaatst: 15.09.2007 - 15:23
door Lo-Rider
bart simpson schreef:Wat zou het uitmaken? men wil hem terug om te modificeren en om erger te voorkomen
Wel, men wil dat ik me tijdens de werkuren vrijmaak en langs kom... ik ben zelfstandige, dat ligt moeilijk...

Indien het een fout van Volvo betreft zou ik een vervangwagen willen...

Indien het om een gewone controle gaat en geen constructiefout ben ik niet van plan om langs te gaan, maar dan wil ik wel op papier dat het géén constructiefout betreft.

Het maakt dus wel wat uit...

Geplaatst: 15.09.2007 - 15:59
door EvolvE
dan kan je het beste even je dealer bellen of je ook een vervangende
auto meekrijgt op hun kosten, en of het om een constructiefout gaat of
niet.

Erwin

Geplaatst: 15.09.2007 - 16:28
door V480-S60
@lo-rider.
Preventieve controles en werkzaamheden zijn altijd een goede zaak.
Dat zou u zeker als zelfstandige moeten begrijpen.
Dus bel de dealer. Vraag wat er aan de hand is. @bart simpson geeft al aan wat er moet gebeuren (en als er iemand is die het kan weten is hij het). En maak een afspraak, dan krijg men in 99.9% van de gevallen op kosten van de dealer ook een vervangauto mee als het wat langer duurt.

Geplaatst: 16.09.2007 - 18:00
door Lo-Rider
Doe ik hoor, ik heb al contact opgenomen en maandag ga ik bellen, ik wil gewoon niet op één paard wedden en dus langs deze weg eventueel extra info bekomen.

Ik heb een vriend die bij dezelfde dealer niet zo netjes behandeld is geweest bij een probleem met zijn wagen tijdens garantie.

Ik moet zeggen dat deze dealer mij steeds goed behandeld heeft (behalve laatste verkoper, dat was een **kel), maar je weet dus maar nooit.

Geplaatst: 16.09.2007 - 20:16
door AGB
De mijne gaat morgen voor de 2e x terug voor problemen met het dak. Da achterrand van het eeste dakpaneel schuurd langs het tweede paneel bij open/sluiten van het dak en is inmiddels weer kaal. Ik heb geen brief ontvangen voor een recall actie.

Geplaatst: 16.09.2007 - 20:30
door Ruvo
Ik heb hiervoor ook nog geen brief gehad voor een recall actie. (Poosje terug wel 1 voor een bekabeling in de linkerdeur.) AGB wat is dit precies voor probleem wat jij met je dak hebt? Is dit een afstelling kwestie of is er meer aan de hand?

Geplaatst: 17.09.2007 - 09:27
door Carel
Ik heb hetzelfde als Ruvo. Maand of 2 geleden voor bekabeling linkerdeur en nog geen oproep voor het dak. Mijn C70 is van januari 2007.

Geplaatst: 18.09.2007 - 20:26
door Lo-Rider
Ik heb bevestiging dat het hier een servive actie noodzakelijk is, "nl. controleren en eventueel vervangen van de bevestigingsclips op de hoofdcilinders van het hardtop dak". Men zegt dat het niet dringend is en dat eventueel het eerste onderhoud kan afgewacht worden.

Geplaatst: 19.09.2007 - 11:42
door drowel
Hier ook nog niks gehoord. Ook nooit iets gehoord over bekabeling in de deur!

Geplaatst: 30.09.2007 - 23:08
door Volvospecialist
Dit is allemaal afhankelijk van het chassisnummer, de een valt in de ene campagne en de andere weer in een andere campagne !!

En dat is niet alleen met de C70 zo, maar bij alle types !!

Geplaatst: 18.10.2007 - 20:50
door AGB
Gister uiteindelijk na 5 weken mijn auto teruggekregen! Hij heeft 2 weken in Beesd bij Volvo NL gestaan voor het dak en nog een ander probleempje. Mijn auto trekt van begin afaan naar rechts. Nadat de auto weer een nachtje thuis heeft geslapen heb ik hem weer naar de daler geretourneerd.

Geplaatst: 19.10.2007 - 20:21
door Ruvo
5 weken! Allemachtig dat is geen kleinigheid en dan nu weer terug naar de dealer.
Veel sterkte ermee, hoop voor je dat het nu niet weer zo lang duurdt.

Ga ik morgen eens vragen wat de brief inhoud, die ik van de week heb gehad.
Iets met een controle om de veiligheid en kwaliteit te waarborgen.

Geplaatst: 25.10.2007 - 23:23
door AGB
We zijn inmiddels weer een weekje verder en nog steeds geen oplossing op het probleem. Ik heb inmiddels besloten de auto niet meer terug te willen en op zoekt te gaan naar vervanging. De auto heeft sinds de aflevering in april meer bij de dealer en Volvo gestaan dan bij mij voor de deur!

Geplaatst: 26.10.2007 - 07:50
door liquid_force
kun je wat meer specifiek zijn over welke problemen je ondervonden hebt, en welke stappen je ondernomen hebt?

Geplaatst: 26.10.2007 - 09:18
door drowel
AGB schreef:We zijn inmiddels weer een weekje verder en nog steeds geen oplossing op het probleem. Ik heb inmiddels besloten de auto niet meer terug te willen en op zoekt te gaan naar vervanging. De auto heeft sinds de aflevering in april meer bij de dealer en Volvo gestaan dan bij mij voor de deur!
Word het wel weer een C70? Moet zeggen dat ik totaal geen problemen heb!

Ik zal hem wel ophalen bij je.. Hahaha

Geplaatst: 26.10.2007 - 09:27
door chefmonteur
Lo-Rider schreef:
bart simpson schreef:Wat zou het uitmaken? men wil hem terug om te modificeren en om erger te voorkomen
Wel, men wil dat ik me tijdens de werkuren vrijmaak en langs kom... ik ben zelfstandige, dat ligt moeilijk...

Indien het een fout van Volvo betreft zou ik een vervangwagen willen...

Indien het om een gewone controle gaat en geen constructiefout ben ik niet van plan om langs te gaan, maar dan wil ik wel op papier dat het géén constructiefout betreft.
Het maakt dus wel wat uit...

Geplaatst: 29.10.2007 - 22:24
door AGB
Mijn auto is nog steeds niet terug. We zijn inmiddels al weer een dikke week verder. Hij staat weer in Beesd zonder extra info over hoe en wat.