Pagina 1 van 1

150.000 beurt met distributieriem vervangen

Geplaatst: 16.09.2007 - 21:49
door _Billy_
Beste Volvorijders,

Mijn S60 140 pk automaat uit 2002 moet hoognodig zijn 150.000 beurt hebben. Deze beurt inclusief distributiriem kost bij de Volvo dealer in Den Haag 877 euro.

Heeft er iemand ervaring in de regio dat dit voor een stuk minder kan?

Ik hoor het graag en weer eens bedankt natuurlijk!

Geplaatst: 16.09.2007 - 22:18
door euerw
op het op industrie terrein waar ook Niham zit (langs de a12) moet als het goed is nog een kleiner garagebedrijf zitten, helaas weet ik niet meer hoe het heet , maar de eigenaar, Ingmar de Ruiter heet hij geloof ik, deed altijd veel met Volvo`s , vroeger daar vaak dat soort onderhoudzaken laten doen, en was zeker goedkoper dan de Volvo zelf

Geplaatst: 16.09.2007 - 22:59
door paQ
er wordt 6 uur gerekend voor die beurt geloof ik.
incl materialen kom je daar wel snel aan ja

Geplaatst: 16.09.2007 - 23:16
door tommytommy
D-riem, rollen en waterpomp incl uurloon 360 E. Had ik wel wat korting bij deze universele garage. Denk dat je dit bij elke garage zo`n beetje betaald. Dus hou het maar op iets van 400-450 E.

Dacht dat de d-riem en rollen 120e waren en de waterpomp 90e ofzo, ongeveer 2 uur werk om erin te zetten. (voor een vakman dan...hehehe..)

Gr Tommy

Geplaatst: 19.09.2007 - 10:01
door gertsan
ik had altijd een garage met een uurloon van 25 ex btw. Dat is beter toch!! Het is geen volvo dealer maar wel een betrouwbare garage. Ik heb onze vorige oude volvo 460 daar in de afgelopen jaren in onderhoud gehad. 2 maal van die keren heeft hij slecht een kleine beurt gegeven i.p.v. een grote.Wij rijden dan ook maar 10000 per jaar. Maar er zijn ook genoeg garages die gewoon een grote beurt rekenen en bijna niets aan de wagen doen.....behalve geld vangen.

Geplaatst: 19.09.2007 - 11:58
door Walter
tommytommy schreef:D-riem, rollen en waterpomp incl uurloon 360 E. Had ik wel wat korting bij deze universele garage. Denk dat je dit bij elke garage zo`n beetje betaald. Dus hou het maar op iets van 400-450 E.

Dacht dat de d-riem en rollen 120e waren en de waterpomp 90e ofzo, ongeveer 2 uur werk om erin te zetten. (voor een vakman dan...hehehe..)

Gr Tommy
Hoezo waterpomp? het is geen TDI.

Geplaatst: 19.09.2007 - 12:23
door glitz
Doe je distributie , spanrollen en waterpomp bij de dealer. Je grote beurt bij de garage. Kom je op 450 euries. En 200 bij de garage. Tel uit je winst.

Geplaatst: 19.09.2007 - 13:13
door Walter
Maar waarom de waterpomp, istie lek of zo?

Geplaatst: 19.09.2007 - 15:12
door Moenna
in leiden bij autoxl.nl kan je je riem laten vervangen voor 325,-- all -inn dus wat houdt je tegen en ze doen het goed!!!

Geplaatst: 19.09.2007 - 20:44
door dieselpower
Bij een (mijn) D5 wordt de riem vervangen bij 160000km. Dit is de duurste beurt die een D5 kan krijgen en komt dus iedere 160000km terug. Kostte bij mijn volvo-dealer ruim €960 euro, maar dan is alles wel gedaan. Wordt bij het maken van de afspraak wel meteen verteld trouwens, kom je niet voor een verrassing te staan als je hem weer op komt halen of de factuur thuis krijgt.
Lijkt en is natuurlijk veel geld, maar vandaag weer een "normale" beurt gedaan, was maar €450,- en dat voor 20000km na die grootste beurt. Als je die bedragen per gereden kilometers omslaat dat zijn die beurtjes niet veel duurder als die van de diverse andere merken die ik in het verleden heb gereden.
Verdere onderhoudskosten is in de bijna 40000km ik heb gereden slechts €112 voor een nieuwe lederen pookknop. Bij de oude was het stiksel kapot/los en hing het leer als een bananenschil om de knop. Al-met-al geen dure kilometers.

Geplaatst: 19.09.2007 - 20:52
door NOS
euerw schreef:op het op industrie terrein waar ook Niham zit (langs de a12) moet als het goed is nog een kleiner garagebedrijf zitten, helaas weet ik niet meer hoe het heet , maar de eigenaar, Ingmar de Ruiter heet hij geloof ik, deed altijd veel met Volvo`s , vroeger daar vaak dat soort onderhoudzaken laten doen, en was zeker goedkoper dan de Volvo zelf
Weet je toevallig iets meer? ik rijd er elke dag en kan wellicht eens op zoek gaan.

Geplaatst: 19.09.2007 - 21:52
door arnoud
VolvoMafia schreef:Maar waarom de waterpomp, istie lek of zo?
De waterpomp heeft ook niet het eeuwige leven, en als de boel er toch af is voor de riemen is het makkelijk deze even mee te nemen. Ja het is voorzorg, maar als je het later alleen moet laten vervangen ben je veel meer kwijt.

Geplaatst: 19.09.2007 - 23:12
door paQ
waterpompen hebben nogal eens de eigenschap om met een lekkende pakking achter te blijven wanneer de spanning van de pouly is geweest.