Pagina 1 van 2

Afstelling Dieselpomp

Geplaatst: 18.09.2007 - 09:13
door Skywalker
Ik heb onlangs mijn diesel pomp laten afstellen, dit in tegenstelling tot het advies dat ik van anderen kreeg m.b.t. de noodzaak tot tussentijds affstellen. Het resultaat is een sneller startende motor en een mooiere motorloop.
Echt een aanrader voor de dieselaars!

Geplaatst: 18.09.2007 - 12:37
door Ramon&Ramon
inderdaad,dat heb ik ook wel eens aangegeven dat het tijdstip na verloop van tijd buiten zijn bereik komt,afstelling controleren kan nooit kwaad.

Geplaatst: 20.09.2007 - 20:48
door Hans Beekman
Had bij mij ook het effect dat de auto qua verbruik van 1:7.2 naar 1:6.8 ging. Toch weer meegenomen.

Geplaatst: 20.09.2007 - 23:09
door Ramon&Ramon
sorry dat ik de cijfers niet begrijp!

Geplaatst: 21.09.2007 - 00:14
door IkeV70
Misschien maar eens door een ander af laten stellen?

Geplaatst: 21.09.2007 - 00:30
door Ramon&Ramon
dat kan ook bijna niet 1op7 voor een diesel,vreemd verhaal.

Geplaatst: 21.09.2007 - 00:51
door M'n eerste Volvo
Hans Beekman schreef:Had bij mij ook het effect dat de auto qua verbruik van 1:7.2 naar 1:6.8 ging. Toch weer meegenomen.
Ik neem aan, dat je 7.2 liter op 100 km bedoelt (dus 1 op 13,8) ?

Geplaatst: 21.09.2007 - 13:01
door V70ORD5
".... een sneller startende motor....."
Wat moet ik daar onder verstaan?
Het duurt bij mij idd ook wel even voordat de motor draait. Eigenlijk moet ik langer starten dan ik bij welke auto dan ook gewend ben.
Maar wat is de normale startduur? (hoeft niet in duizendste achter de komma)

Geplaatst: 21.09.2007 - 13:07
door Ramon&Ramon
diesel moet gelijk aanslaan als alles goed is

Geplaatst: 21.09.2007 - 13:33
door V70ORD5
Dus die dikke seconde dat ik aan het starten ben is te lang?
Wat raad je me aan Ramon?

Geplaatst: 21.09.2007 - 13:36
door Ramon&Ramon
misschien is er een injector lek,daar is een test procedure voor.

Geplaatst: 21.09.2007 - 14:01
door V70ORD5
Kan het ook kwaad een lekke injector?
En waarom duurt het starten dan langer?
En ik heb slechts 60k op de teller.

Geplaatst: 21.09.2007 - 14:42
door Skywalker
Bij mij slaat de motor nu heel snel aan, met 60 k op de teller kan de pomp mogelijk toch enig nastelwerk gebruiken.
Het controleren is snel gedaan, nastellen ca 45 min werk

Geplaatst: 21.09.2007 - 14:56
door V70ORD5
Kosten?
Een 2000 km geleden net een beurt gehad.
Dit had een monteur toch op moeten vallen zou je zeggen.

Geplaatst: 21.09.2007 - 15:06
door Skywalker
tsja, er is al meer over geschreven. Het controleren van de afstelling is een vast punt bij een grote beurt in de service manual. In de praktijk blijkt dat als er door de bestuurder niet expliciet over wordt gesproken, de controle/ afstelling niet wordt uitgevoerd.
misschien toch nog even navragen of die controle wel is uitgevoerd?

Geplaatst: 21.09.2007 - 15:25
door M'n eerste Volvo
Mijn S60 moet volgende week voor een beurt (180.000 km) naar de dealer. Ik zal het specifiek aankaarten en eens kijken, of het nodig was en zo ja, wat het verschil is. Ik heb overigens geen startproblemen of zo.

Geplaatst: 21.09.2007 - 15:27
door Ramon&Ramon
een commonrail diesel pomp valt niets aan af te stellen..

Geplaatst: 21.09.2007 - 15:29
door Ramon&Ramon
bij een lekke injector van een commonrail diesel gebeurd er het volgende
de druk op de injectorrail is te laag als er een injector lekt,vandaar dat het iest langer duurt voor hij aanslaat,heb je meerdere lekke injectoren is da kans groot dat hij niet meer aanslaat.
5 injectoren plus leidingen enz plus montage is een kleine 1500 euro bij de dealer

Geplaatst: 21.09.2007 - 15:43
door M'n eerste Volvo
Ramon&Ramon schreef:een commonrail diesel pomp valt niets aan af te stellen..
Dat is fijn om te horen.... scheelt weer in de kosten .. :wink:

Geplaatst: 21.09.2007 - 16:04
door NOS
V70ORD5,
Gloei je wel voor?