Pagina 1 van 1

BPM plannen, hier de gevolgen voor Volvo [geüpdatet!]

Geplaatst: 18.09.2007 - 23:04
door Swedish_90
Hieronder een overzichtje wat voor iedereen overzicht geeft wat de overheidsplannen exact betekenen: de meest verkochte auto's worden goedkoper, alleen de grotere auto's (meest in de automaat-versies) moeten extra betalen. Vooral de XC90 wordt fors duurder: tot meer dan € 8.500,= voor de V8!

Hoe te lezen, laatste kolom: rood = voordeel, zwart = extra belasting.
Eventuele prijswijzigingen zijn hier natuurlijk niet in meegenomen. Alle prijzen gaan uit van de meest basis uitvoering leverbaar.
Afbeelding

Geplaatst: 20.09.2007 - 14:34
door C 30 T5
Ik begin te geloven dat ik het niet meer snap :help:

V50 1.8F € 366,72 goedkoper =D>


S40 1,8F € 258,89 duurder ](*,)



De F staat toch voor flexifeul :crazy:

Geplaatst: 20.09.2007 - 15:45
door M'n eerste Volvo
C 30 T5 schreef:Ik begin te geloven dat ik het niet meer snap :help:
Maar dan ga je er ook van uit, dat onze regering logische maatregelen neemt ... :D

Sorry, dit is politiek en mag niet op dit forum :oops:

Geplaatst: 20.09.2007 - 16:33
door eXite
C 30 T5 schreef:Ik begin te geloven dat ik het niet meer snap :help:

V50 1.8F € 366,72 goedkoper =D>


S40 1,8F € 258,89 duurder ](*,)



De F staat toch voor flexifeul :crazy:
F staat voor FlexiBPM :D

Geplaatst: 20.09.2007 - 19:04
door Poolrev
Heb je deze ook voor de C30?? Deze mis ik nl. nog in he lijstje...

Geplaatst: 20.09.2007 - 19:37
door xc90t6
Alleen mooie auto's worden hier genoemd. HAHAH. Vreselijk die BPM. Belgen moeten heel blij zijn met geen bpm.

Geplaatst: 21.09.2007 - 12:38
door C 30 T5
Heb voorzichtig gevraagd hoe dat kan , het verschil tussen een S40 & V50.


Let op ,dit heeft schijnbaar te maken met de lengte van de auto ! :pottytrain2:

Geplaatst: 22.09.2007 - 00:48
door Bover
C 30 T5 schreef:Heb voorzichtig gevraagd hoe dat kan , het verschil tussen een S40 & V50.


Let op ,dit heeft schijnbaar te maken met de lengte van de auto ! :pottytrain2:

:lol: ik bedoel :roll:
LENGTE VAN DE AUTO :?:

wat zijn nu de objectieve criteria + of- BPM
En dank voor de mooie lijst

Geplaatst: 22.09.2007 - 20:30
door Poolrev
Het klinkt idd heel erg vreemd, maar in de berekening van de uitstoot wordt gerekend met de lengte van een auto. De korting op de BPM hangt samen met de nieuwe categorie-indeling van het zuinigheidslabel, en dus met de lengte van de auto. Hierdoor dus ook het verschil tussen de S40 en V50

Geplaatst: 22.09.2007 - 20:46
door jbuure
Nederland is dus een van die weinige landen die een dergelijke ingewikkelde methode toepassen. Zo zie je dat dezelfde krachtbron in een steeds grotere auto een steeds voordeliger label krijgen terwijl de absolute uitstoot (door toegenomen wagengewicht ) toeneemt. Logica is dus ver te zoeken. KIjk maar naar de 2.0D C voor S40/V50 en B voor de S80/V70???

Geplaatst: 23.09.2007 - 11:09
door C 30 T5
Minister Bos is hier erg blij mee, is toch een soort van moderne veedrijver.

Geplaatst: 24.09.2007 - 07:48
door Henrico
Weten jullie wat ik zo irritant vind aan die nieuwe voorstellen van onze regering? Mijn zus heeft drie kinderen en zij kunnen bijna alleen maar van die busjes-achtige auto's kiezen. Willen ze dan ook nog bagage mee kunnen nemen, dan kom je zelfs in de grotere types. Zoals nu hebben zij een Ford Galaxy. Deze auto''s willen veel partijen uit de steden weg, maarja met het openbaar vervoer op stap is ook geen optie... Hier wordt dus absoluut geen rekening mee gehouden. Een nieuwe V70 zou kunnen, maarja dat is niet echt goedkoop...
Ik wou het gewoon even kwijt.
THX,
Henrico

Geplaatst: 24.09.2007 - 11:54
door Fabian
Voor zover ik weet willen de steden auto's als XC90, X5, VW touareg, Hummers uit het centrum willen weren. Een ford galaxy valt toch niet onder de 'pc-hoofd trekkers' ?

Geplaatst: 24.09.2007 - 12:26
door C 30 T5
Of je schaft een oldtimer aan lekker belastingvrij en bpm vrij lpg erin verbruik 1:5 omgerekend 1:15 voor benzine, of zuiniger ( benzine 3x zo duur als lpg ).

En dan nergens mee te maken hebben geen km heffing,uitstoot van hier tot juttumus.

Pak je de extra kosten van evt onderhoud er maar bij komt wel terug in alle belasting en brandstof voordeel dat je hebt .

En.......................... dit gaat al vanaf 1982 he.

Een 240 rijdt ook nog niet zo slecht, sommige zweren erbij.

Geplaatst: 18.10.2007 - 21:48
door Schoentje
Hou wel even rekening met de prijsstijginging die de importeur ons per 1 januari 2008 gaat voorschotelen. De prijs van vele modellen gaat omhoog, zo zal de V70 die ik reeds besteld heb (en in januari geleverd wordt) ongeveer 1000 euro duurder worden. Ik heb gelukkig prijsgarantie, dus ik betaal de oude prijs. Per 1 februari 2008 gaat de BPM voor vele modellen dalen. Voor 'mijn' V70 zou dat om ongeveer 600 euro gaan, per saldo wordt het dan dus toch 400 duurder (vanaf 1 februari bedoel ik dan).

Volgens mij gebeurt er precies waar ik al bang voor was: de importeurs gaan de basisprijzen zodanig verhogen dat er met de BPM verlaging nauwelijks nog voordeel is... En met de dieselprijs, die volgend jaar een paar cent zal stijgen, gebeurt nu aan de pomp al iets soortgelijks.

Geplaatst: 19.10.2007 - 11:07
door BlackSapphire