Pagina 1 van 1
onsteking van een 740 b230f
Geplaatst: 19.09.2007 - 18:32
door holland850
hallo
ik heb even jullie raad nodig in verband niet starten van onze 740.
Het volgende is , bij de bobine vonkt hij wel maar niet bij de bougies er is al een nw verdeelkap,roter,b.kabels en nw bougies.
wie kent dit en kan mij helpen .
alvast bedankt.
groetjes
Geplaatst: 19.09.2007 - 18:49
door Fat Rat
zou even goed kijken of de kabels wel allemaal goed aansluiten op de contacten, dat kan met algemene setjes nog wel eens niet helemaal lekker gaan. Door dan de stekker op de kabel met een tang iets samen te knijpen kan deze iets strakker over het contactje van onder andere bobine, en verdelerkap(beide kanten) vallen.
Slaat de vonk "onderweg" ergens zichtbaar of hoorbaar over?
Is de rotor wel goed gemonteerd in de verdelerkap?
Vonkt ie ook echt niet, of slaat de motor niet aan?!
Geplaatst: 19.09.2007 - 19:11
door holland850
alleen de eerste cillinder(bougie vonkt heel zwak en de rest niet)en is niets te zien en de kabels zitten er wel strak op.
hij starte s“morgens nog normaal maar na 2 km was ik bij de zaak om jongens op te hallen en hij sloeg af en sins dien niets meer
Geplaatst: 20.09.2007 - 20:24
door Fat Rat
krijg je wel een vonk vanaf de bobine kabel naar de verdelerkap?
Ja: kijk dan je verdelerkap+rotor na
Nee: we gaan dieper zoeken.
Geplaatst: 20.09.2007 - 20:47
door Volvospecialist
Gewoon vanaf de bobine stapsgewijs gaan kijken waar de vonk minder word of wegblijft.
Vonkt hij na de bobinekabel nog ?
Is er geen vonkDOORSLAG via de rotor naar de massa (gescheurde nieuwe rotor, is de meest waarschijlijke oorzaak)

Geplaatst: 20.09.2007 - 21:52
door holland850
ok ga morgen avond wel alles bij langs.
hou jullie op de hoogte.
bedankt.
groetjes
Geplaatst: 22.09.2007 - 22:25
door holland850
hoi,
ben alles na gelopen en nog een nw rotor naar heb nog steets geen vonk bij de bougies.
hij vonkt tot aan de verdeel kap.
komt het wel eens voor dat de inpulsgever onder de verdeelkap stukgaat en zo ja hoe kan ik dat testen?
ontsteking
Geplaatst: 23.09.2007 - 11:50
door WillemH
Hoi,
Zit het koolstofstiftje dat in het midden van de verdeelkap zit en contact maakt met de rotor nog wel op zijn plaats? Die wil er nog wel eens uit vallen en wordt nogal snel vergeten tijdens een controle. Je zal niet de eerste zijn die dit overkomt.
Groet, Willem
Geplaatst: 23.09.2007 - 19:43
door holland850
dat kan ik heb daar wel op gelet en hij zit er nog in en op de goede plaats.
groet henk
Geplaatst: 23.09.2007 - 22:43
door Fat Rat
verdelerkap misschien dan stuk?!
Of slaat de vonk vanaf het ingaande contact van de verdelerkap ergens anders naartoe zodat er niks overblijft?!
Geplaatst: 26.09.2007 - 20:07
door holland850
na enige speurwerk kom ik tot de conklusie dat mijn bobine niet goed werkt,
als ik de bobinekabel bij metaal hou dan springt de vonk over ,maar op zeer korte afstand van nog geen 4 a5 mm wat nor maal toch zekker 1 a2 cm overbrucht.
groetjes henk.
ps ik hou jullie op de hoogte
Geplaatst: 28.09.2007 - 20:00
door holland850
hij doet het weer ,
zo als ik vermoede dat de bobine te zwak was komt uit,
nw bobine er op en sloeg direkt aan bij het starten,
probleem opgelost.
iedereen bedankt voor het mee speuren.
groetjes henk
Geplaatst: 28.09.2007 - 23:17
door Fat Rat
kijk eens aan dat is een goed begin van het weekend. Kan je lekker gaan toeren met je "tank"
Geplaatst: 29.09.2007 - 19:23
door holland850
nou toeren? hij wordt gebruikt op mij werk en dat gaat daar niet zuinig aan toe (wat ik wel heel erg vind ,dat verdient een auto van 22 jaar niet)bij ons in de steengrove.
hij wordt dan ook overal voor gebruikt,kortom ze wordt misbruikt.
groetjes henk
Geplaatst: 30.09.2007 - 01:23
door Fat Rat
dat is zwaar zonde dan.
Ik bedoel ik ben heel blij met mijn 21 jaar oude tankje, naast dat het gewoon een werkpaard is ben ik er toch ook wel heel zuinig op.
Geplaatst: 30.09.2007 - 15:04
door holland850
ja gaat mij ook zo,ik hou hem technies zo goed als ik kan bij.
het blijft bij ons toch een werkpaard wel een met luxe uitvoering(el schuifdak leren bekleding enz.)