Pagina 1 van 1

Climate Control probleem

Geplaatst: 21.09.2007 - 12:04
door Kroon
Heb een probleem met mijn Climate Control.

Climate Control staat op auto en links en rechts op b.v. 20 graden. De rechterkant wordt aanzienlijk warmer dan de linkerkant (Alsof de temp. op maximaal staat). Als ik de rechterkant op minimale temperatuur zet blijft deze gewoon warm terwijl de linker kant wel gewoon blijft koelen.

Wat gaat hier mis?

Probleem climate control

Geplaatst: 21.09.2007 - 14:06
door hub
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn S60. Ik ben benieuwd of er al wat meer info hierover bekend is. Ik heb een S60 2,4 diesel aut. uit 2002.

Geplaatst: 21.09.2007 - 14:11
door Oceanracer
Hiervoor zul je langs de dealer moeten. Deze kan de ECC kalibreren. Kost een paar tientjes, maar dan werkt alles weer naar behoren.

Geplaatst: 21.09.2007 - 15:18
door Kroon
Heb zowiezo voor aanstaande maandag een afspraak staan bij de garage voor wat andere kleine dingetjes. Zal dit gelijk mee nemen aangezien de auto nog onder de Bovag garantie valt

Bedankt voor het antwoord

Geplaatst: 21.09.2007 - 23:22
door arnoud
Bij mij was het voldoende om het ECC systeem een keer te laten resetten.

Geplaatst: 23.09.2007 - 10:16
door Kroon
Nou breekt me de klomp.

Stap gisteren in de auto en geef aan bij mijn mede passagier dat zijn/haar kant van de auto nogal warm kan worden omdat de ECC niet goed werkt. Toen de auto warm was was er niks meer van te merken en werkte de ECC weer prima en heb ik de hele dag nergens meer last va gehad.

Vervelende is nu wel dat dit probleem lange tijd heeft voorgedaan en nou net voordat ik er mee naar de garage ga er ineens niks meer aan de hand is.

Geplaatst: 23.09.2007 - 11:01
door josas
Het lijkt wel alsof je met tandpijn naar een tandarts gaat....ineens is het over.
Toch maar gaan, als ik jou was.

Geplaatst: 23.09.2007 - 11:03
door Kroon
Ik ga zowiezo aangezien ik nog een paar kleine andere dingetjes heb.

We wachten af

Geplaatst: 26.09.2007 - 14:36
door Kroon
Is gereset en probleem is nu over

Geplaatst: 26.09.2007 - 17:38
door Oceanracer
En de rest? Ook opgelost?

Geplaatst: 26.09.2007 - 17:44
door Kroon
Meeste dingen zijn opgelost door de garage.

Nu rijd ik net weer naar huis en kom er achter dat ECC probleem gewoon weer terug is. Garage gebeld en zij bellen mij terug.

Wordt vervolgt

Geplaatst: 03.10.2007 - 15:44
door Kroon
Afgelopen week Vadis 2005 (engels) op mijn PC geïnstalleerd. Kom daarin specifiek tegen een probleem aan de rechterkant van de ECC. Staat in Vadis genoemd als probleem. Kom er alléén niet achter wat de oplossing is.

Komt iemand die ook Vadis heeft hier wel achter?

Geplaatst: 03.10.2007 - 18:43
door xc90t6
Kan 't de tempratuur meter zijn??

Geplaatst: 12.10.2007 - 08:22
door Kroon
Auto staat inmiddels bij de Garage (merkdealer) die hem weer weg heeft gebracht naar de Volvo Dealer. Blijkbaar toch een complex probleem aangezien die er ook niet in één dag zijn uitgekomen. Ik hoop vandaag de auto weer op te kunnen halen om mijn achteruit rij sensoren in te gaan bouwen.

Geplaatst: 15.10.2007 - 10:21
door Kroon
Auto heeft 2 dagen bij de merkdealer en volvo dealer gestaan. Beide hebben het probleem niet constateren. Erg vreemd maar waar. Proefrit gemaakt en inderdaad geen enkel probleem. Helaas dag erna was het probleem gewoon weer terug.

ECC zou volgens de merkdealer gecalibeerd zijn.

Mijn ideeen zijn op, wellicht heeft iemand anders een idee?

Geplaatst: 15.10.2007 - 14:12
door edraket
De temperatuur wordt o.a. geregistreerd door de temp sensor. Aan de hand van de instellingen op het paneel zorgen 5 servo motoren ervoor dat de temperatuur geregeld wordt over de diverse openingen in het dashboard. Soms gaat zo'n klep wel eens stuk of maakt hij geen goed (elektrisch)contact. In dat geval zal de temperatuur niet juist worden geregeld. Aangezien de temperatuur gemeten wordt door 1 sensor zorgt alleen de stand van de klep voor de temperatuur. In dit geval kun je er dus bijna zeker van zijn dat er een klep stuk of ontregeld is. Wat ook het geval zou kunnen zijn is dat de klep een onjuist signaal van de computer ontvangt, maar dat is minder waarschijnlijk. Om zo'n klep juist te laten werken moet deze gecalibreerd worden, zodat als de computer denkt dat deze in de uiterste stand staat deze dat ook daadwerkelijk staat. Dat kan ook handmatig gedaan worden per klep (ook de beweging kan daarmee gecontroleerd worden), en zo kan het systeem met de tester gecontroleerd worden. Als de klep op dat moment echter soepel loopt verloopt de meting goed. Zijn er ook foutcodes opgeslagen?

De klep zit overigens achter je dashboard kastje, het dashboard hoeft er dus niet uit.

Geplaatst: 15.10.2007 - 16:12
door Kroon
Volgens de Dealer zou alles gecallibreerd zijn. Wellicht is dit niet helemaal goed gegaan.

Foutcodes hebben ze het niet overgehad. Beide dealers hebben de auto bekeken en komen niks tegen en hebben ook geen probleem met de ECC. Toen ik de auto bij de garage neerzette was er wel een probleem, en een dag nadat ik de auto ophaalde ook weer. Zij kunnen daardoor dus niks vinden.

Nu is er volgens mij een mogelijkheid om een zelftest te doen op foutcodes? Aantal combinatie's van knoppen?

Geplaatst: 16.10.2007 - 14:23
door Kroon
Heb het volgende gemerkt mbt de ECC.

Afgelopen morgen was de rechterkant van de ECC weer gloeiend heet, zelfs toen deze op 16 graden afgeregeld stond. Nadat ik deze een minuut op maximale tempratuur had laten loeien en weer terug zetten op 20 graden ( werd wel heeeel erg warm in de auto) bleek dat alles weer ok was.

Mijn idee is dat er inderdaad een klep aan de rechterkant hangen blijft. Als zoiets gebeurd is dit dan te zien aan een foutcode?

Geplaatst: 11.12.2007 - 20:06
door Kroon
Inmiddels weer een paar bezoeken aan de garage verder en een nieuwe servo klep rijker.

Helaas ook na het vervangen van de klep/servo blijft de rechterkant een stuk warmer als de linkerkant. Vervelende is ook dat op een bepaald moment de linkerkant gaat koelen met de airco omdat het te warm wordt in de auto, beiden werken elkaar dus tegen.

Als ik de temp. knop van de rechterkant 10 seconden laat draaien op zijn max. temp. en weer terug zet wordt het wel weer koeler.

Iemand een idee?

Geplaatst: 11.12.2007 - 21:07
door steven460
ik weet niet aar de sensor zit voor de linker en rechter kant, dat weet een volvo monteur vast wel, anders staat het in vadis?

Deze sensor warmstoken met een warme lucht pistool oid :)
Dan moet de ECM echt 100% zeker koude lucht gaan blazen....... Als deze dat niet doet is
1: sensor stuk
2: actuator (klep) stuk
3: ecm kaduk
4: last van een locale stralingsbron die alles verhit aan de rechterkant :)
5: last van spoken