Hallo, wie kan mij helpen.
Ik heb een V70-T uit 2001 met een ingebouwd navigatiesysteem van NavTech (met CDroms).
Als ik Nederland rijd is er geen probleem, maar als ik naar het buitenland ga en ik zet de motor af dan is, na opnieuw starten de navigatiestem verdwenen en geeft het systeem alleen nog maar aan "rijd verder volgens de aangegeven route". De route is wel in beeld maar er wordt dus niet meer aangegeven waar ik links en rechts moet.
Bij de instellingen kan ik er niets over vinden.
Navigatie
- trompetje
- 5th Gear member
- Contacteer:
Zo'n NavTECH, dat is toch bv. een HU1205?
Heb je wel de lokale CD'roms?
Elke CD rom heeft het hoofdwegennet van europa, en dat kan ie volgen zolang ie aanstaat. Als de auto uit is geweest (systeem stroomloos) dan moet ie zich eerst weer orienteren mbv de GPS, en daar heeft ie de gedetailleerde lokale kaart (CD) voor nodig.
Wij ondervonden dit (met een HU1205) door van de pyreneeen naar nederland te rijden (dan rijd je over drie verschillende CD-roms): zolang je maar doorrijdt op de péage, roept ie dat je goed zit, maar ga je de weg af (plaspauze oid, motor uit) dan is ie de weg kwijt als je van de kaart afgereden bent..
Heb je wel de lokale CD'roms?
Elke CD rom heeft het hoofdwegennet van europa, en dat kan ie volgen zolang ie aanstaat. Als de auto uit is geweest (systeem stroomloos) dan moet ie zich eerst weer orienteren mbv de GPS, en daar heeft ie de gedetailleerde lokale kaart (CD) voor nodig.
Wij ondervonden dit (met een HU1205) door van de pyreneeen naar nederland te rijden (dan rijd je over drie verschillende CD-roms): zolang je maar doorrijdt op de péage, roept ie dat je goed zit, maar ga je de weg af (plaspauze oid, motor uit) dan is ie de weg kwijt als je van de kaart afgereden bent..
Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!