Pagina 1 van 2
Vraag: Auto mist vermogen
Geplaatst: 21.09.2007 - 16:59
door jjbakker
Iets langer verhaal
Ik heb vorig jaar april een V70 (2000) gekocht bij een officiële volvo dealer in het noorden.
Tijdens de garantie zijn er veel reparaties geweest waarbij door de garage heel veel steken zijn laten vallen. (verkeerde diagnoses, vergeten diverse dingen vast te zetten etc etc).
In oktober vorig jaar is de drukgroep vervangen.
Nu is in januari dit jaar een grote beurt geweest incl het vervangen van de distributie riem.
direct daarna begonnen de problemen. Motor liep maar op 3 cilinders bij koude start e.d.. Naar een andere dealer, stond de pomp timing niet goed.
Daarna nog een aantal problemen, o.a. 'plakkende' koppeling bij koude start, na een paar keer schakelen is dat weg, en het was ook niet consequent, dus verder weining aandacht aan geschonken.
Vervolgens op vakantie naar oostenrijk.. De auto was de bergen niet op te krijgen, geen vermogen.
Na verloop van tijd werd het plakken van de koppeling steeds erger, dus weer afspraak gemaakt met de 'aankoop' dealer. Diagnose intercooler lek. Wtf heeft dit te maken met een plakkende koppeling. Ja, heel verhaal er om heen, was dus niet zo, hij miste gewoon vermogen.
Daarna is de auto naar de lokale volvo dealer geweest ivm kleine gordel reparatie. Wegens mijn vertrouwen met de 'aankoop' dealer heb ik gevraagd of ze tevens de turbodruk wilden meten ivm de 'lekke' intercooler.
Turbodruk was niets mee aan de hand, conclusie intercooler is niet lek. Wat bleek nu, de nokkenas stond 1 tand verkeerd. Onze lokale dealer zegt dat dit aangepast moet worden op het moment dat de distributieriem vervangen moet worden (begin dit jaar dus).
'Aankoop' dealer gebelt, nee kan het niet aan liggen, is gezwets want dat hadden onze monteurs met meer dan 12 jaar ervaring direct gehoord.
Mijn vraag: kan een nokkenas gedurende 10k km zelfstandig veranderen??
Ik word hier geconfronteerd met een diagnose factuur (a 200 euro) en een reparatie factuur (voor stellen nokkenas).
Mijn inziens is de nokkenas na het vervangen van de distributie riem dus nooit gecontroleerd..
Geplaatst: 21.09.2007 - 17:18
door oudegroen
Pffft, wat een verhaal zeg!
Nu steek ik mijn mening over onze merkdealer hier op dit forum al vaker niet onder stoelen of banken, maar dit slaat wel alles.
Bij mijn weten verspringt de nokkenas niet zomaar een tandje en al helemaal niet vlak nadat de riem is vervangen (tenzij natuurlijk de één of andere koekebakker met het vervangen van de distributie niet ook de spanrol heeft gewisseld). Het al dan niet op tijd staan van de motor is vrij eenvoudig te zien. Als de timing niet meer goed is is mijn advies: niet meer verder rijden en onmiddelijk de timing herstellen.
Het belangrijkste advies dat ik je wil geven is echter het volgende: laat voortaan geen enkele Volvodealer meer aan je auto komen, maar een goede allround-specialist dit vraagstuk oplossen. Dat scheelt je een hoop in de knip maar vooral ook in de conditie van je Volvo!
SUCCES
Geplaatst: 21.09.2007 - 17:21
door NOS
In dit geval zeg ik ook: ga naar een (diesel)specialist.
Geplaatst: 21.09.2007 - 17:39
door jjbakker
Ik ben in mijn 31 jaren dat ik op deze aardbol staat zelden zo pislink geweest.
Tsja, ach over de dealer alhier in Emmeloord ben ik goed te spreken, deze hebben vaak kosteloos een diagnose gesteld, dingen gecontroleerd etc etc..
Ik vind het dus niet zo'n ramp dat ik die moet betalen.. maar dat die fl*kker uit friesland me dit weer flikt. tsja.. Ach, dit lucht ook op

Papiertjes verzamelen, opsturen naar arag, kopieetje naar volvo nederland en af stand van nemen
Over volvospecialist gesproken, weet iemand er nog 1 in de omgeving van Emmeloord

Geplaatst: 21.09.2007 - 20:26
door JJDD
Heel frustrerend. Probeer je je niet gek te laten maken. Heb het zelf ook niet zo op dealers, meer op de vakgarage. Mooie praatjes, "mooie" pakken, maar verder?? er zitten zeker goede bij maar hoe herken je die? Heb ervaring met Toyota dealer in A'dam Zuidoost: werkelijk een drama wat daar aan je auto sleutelde (als ze er uberhaupt aan sleutelden ...). Zorgen dat je er zo snel mogelijk vanaf komt en nooit meer terug gaan.
Geplaatst: 21.09.2007 - 20:43
door D.M
Over volvospecialist gesproken, weet iemand er nog 1 in de omgeving van Emmeloord

Ik ben erg tevreden over Autobedrijf Janse in Elburg deze zijn gespecialiseerd in Volvo (
www.autobedrijfajanse.nl). Mijn ervaring is dat ze verder in service dan ik van de gemiddelde Volvo dealer in de buurt kan zeggen.
Ik ben daar weleens aangekomen bij een dealer met een vastzittende poellie van mijn dynamo de dealer zegt geen tijd voor kom volgende week maar terug.
Bij janse was de auto dezelfde middag nog gemaakt.
Gr. Dennis
Mods edit: Quote hersteld
Geplaatst: 07.10.2007 - 08:27
door exhonda
jjbakker schreef:Ik ben in mijn 31 jaren dat ik op deze aardbol staat zelden zo pislink geweest.
Tsja, ach over de dealer alhier in Emmeloord ben ik goed te spreken, deze hebben vaak kosteloos een diagnose gesteld, dingen gecontroleerd etc etc..
Ik vind het dus niet zo'n ramp dat ik die moet betalen.. maar dat die fl*kker uit friesland me dit weer flikt. tsja.. Ach, dit lucht ook op

Papiertjes verzamelen, opsturen naar arag, kopieetje naar volvo nederland en af stand van nemen
Over volvospecialist gesproken, weet iemand er nog 1 in de omgeving van Emmeloord

Van der Schaaf en Mellema LWD

prima adres
Geplaatst: 07.10.2007 - 14:58
door Rogier64
Volgens mij hebben Volvo specialisten geen toegang tot VIDA. Eventuele softwareupdates worden dus niet uitgevoerd. En hoe zit dat met terugroep acties? Als je het verhaalzo leest is die dealer zijn dealerschap niet waardig. Ik heb prima ervaringen met mijn dealer, is niet de goedkoopste, maar heb zeker niet het gevoel dat ik bedonderd wordt.
Geplaatst: 07.10.2007 - 22:53
door Gast
Volvo specialisten kunnen ook toegang hebben tot VIDA, als ze maar willen betalen.
Geplaatst: 23.11.2007 - 11:59
door Volvoman30
Ik ben in mijn 31 jaren dat ik op deze aardbol staat zelden zo pislink geweest.
Kun je mij vertellen welke Dealer dit was? Ik heb namelijk ook slechte ervaringen met eentje in de buurt.. mag per PM
Daarom ga ik meestal bij echte problemen naar Emmeloord
Geplaatst: 23.11.2007 - 13:10
door V480-S60
Ja, voor echte problemen moet je in Emmeloord of Dronten zijn!.
Deze lui hebben liefde voor het merk!
Maakt mij niet uit welke dealer het is waar jou dit is overkomen in Friesland maar die heeft het dus helemaal fout.
Ze proberen hun straatje inzake de D-riem schoon te praten. Dit gebeurt niet zomaar. Dit is tijdens de vervanging gebeurt!
Geplaatst: 23.11.2007 - 13:47
door Ramon&Ramon
Bovenstaande verhalen zijn mijns inziens geen objectieve meningen,maar regelrechte laster praktijken jegens dealers.
De monteurs die daar werken doen echt hun best om hun werk zo goed mogelijk te doen,er kan natuurlijk altijd een keer iets fout gaan en de Volvo dealers zullen naar mijn idee dan alles doen om het probleem op te lossen.
De vakgarages zullen ongetwijfeld ook kennis in huis hebben,maar niet de specifieke Volvo kennis die de dealer heeft.
Ik wordt tientallen malen door vakgarages gebeld om hun uit de brand te helpen met technische problemen,omdat ze er zelf niet uitkomen.
Veel van de schrijvers hier hebben zelf geen technische achtergrond,of weten totaal niets van een auto af,dus oordeel dan een beetje objectief en niet op deze manier en ga niet op de stoel van een autotechnicus zitten.
Het afbranden van dealers en mede forum leden is hier een hele hipe geworden ,dat heb ik tot mijn grote spijt ook zelf mogen ervaren.
Ik begrijp ook niet dat sommige berichten en opmerkingen op het forum blijven staan.
Geplaatst: 23.11.2007 - 14:05
door JJDD
Men moet zeker heel voorzichtig zijn met afbranden, mee eens. Zelf heb ik echter toch ook echt de ervaring dat niet alle dealers juist werken. Ondanks dat een deel van datzelfde bedrijf wel z'n best doet, 't blijven bedrijven (waar fouten kunnen worden gemaakt), en 't blijven mensen. Zelf toch ook echt meegemaakt dat een dealer vrij eenvoudige klussen niet kon verhelpen, andere zaken op knullige manier repareerden, of zelfs verkeerd. Meermaals niets doen aan een klacht, wel beloven niet nakomen. Ik heb dit zelfs dubbel laten checken bij de ANWB EN een andere garage, die dit zelf constateerden, wat betreft de reparaties en zogenaamd niet te verhelpen problemen.
Wat kan gebeuren dat bij een drukke dealer enkele goede vaste krachten vertrekken. In sommige regio's kom je lastig aan vaklui, dus onvermijdelijk komt er dan mindere kwaliteit binnen, gecombineerd met drukte, en er is een probleem.
Maar nogmaals: wees voorzichtig met afbranden, een verhaal heeft 2 kanten.
Geplaatst: 23.11.2007 - 15:20
door Ramon&Ramon
Zijn de schrijvers hier op hun eigen vakgebied ook zo foutloos als dat er van Volvo dealers wordt verwacht,ik denk het niet.
Er is een spreekwoord voor,
Haal eerst de balk uit je oog alvorens de splinter bij een ander...
Geplaatst: 23.11.2007 - 15:55
door V480-S60
Ramon&Ramon schreef:Bovenstaande verhalen zijn mijns inziens geen objectieve meningen,maar regelrechte laster praktijken jegens dealers.
De monteurs die daar werken doen echt hun best om hun werk zo goed mogelijk te doen,er kan natuurlijk altijd een keer iets fout gaan en de Volvo dealers zullen naar mijn idee dan alles doen om het probleem op te lossen.
De vakgarages zullen ongetwijfeld ook kennis in huis hebben,maar niet de specifieke Volvo kennis die de dealer heeft.
Ik wordt tientallen malen door vakgarages gebeld om hun uit de brand te helpen met technische problemen,omdat ze er zelf niet uitkomen.
Veel van de schrijvers hier hebben zelf geen technische achtergrond,of weten totaal niets van een auto af,dus oordeel dan een beetje objectief en niet op deze manier en ga niet op de stoel van een autotechnicus zitten.
Het afbranden van dealers en mede forum leden is hier een hele hipe geworden ,dat heb ik tot mijn grote spijt ook zelf mogen ervaren.
Ik begrijp ook niet dat sommige berichten en opmerkingen op het forum blijven staan.
R&R.
Ik ben het voor een heel groot gedeelte met je eens.
Maar met mijn technische kennis weet ik dat een d-riem niet zo maar een tandje verspringt.
Als een dealer of zijn monteur dat ontkent is dit in mijn ogen een heel slechte zaak.
Ik heb ook aangegeven dat ik niet wil weten welke dealer het is. Ik ben dan ook niet van het affakkelen van dealers en mensen.
Verder houden we als moderatoren het affakkelen van personen in de gaten en zullen indien nodig ingrijpen.
Geplaatst: 23.11.2007 - 19:29
door gertsan
Ramon&Ramon schreef:Bovenstaande verhalen zijn mijns inziens geen objectieve meningen,maar regelrechte laster praktijken jegens dealers.
De monteurs die daar werken doen echt hun best om hun werk zo goed mogelijk te doen,er kan natuurlijk altijd een keer iets fout gaan en de Volvo dealers zullen naar mijn idee dan alles doen om het probleem op te lossen.
De vakgarages zullen ongetwijfeld ook kennis in huis hebben,maar niet de specifieke Volvo kennis die de dealer heeft.
Ik wordt tientallen malen door vakgarages gebeld om hun uit de brand te helpen met technische problemen,omdat ze er zelf niet uitkomen.
Veel van de schrijvers hier hebben zelf geen technische achtergrond,of weten totaal niets van een auto af,dus oordeel dan een beetje objectief en niet op deze manier en ga niet op de stoel van een autotechnicus zitten.
Het afbranden van dealers en mede forum leden is hier een hele hipe geworden ,dat heb ik tot mijn grote spijt ook zelf mogen ervaren.
Ik begrijp ook niet dat sommige berichten en opmerkingen op het forum blijven staan.
Ik heb ook ervaring met een heeeeel slechte dealer waar mijn 460 vandaan kwam (zuid westen van het land). Binnen de garantie hadden wij problemen toen ik in de winter naar het zuiden des lands reed. Hij stotterde terwijl het ijskoud was en er een ook een klein kind in de auto zat. Ik ben met mijn broer toen meteen naar zijn Volvo dealer geweest waar inderdaad iemandzat met kennis van zaken. Na het gehele circuit afgegaan te zijn kwam hij een plug tegen waar intern een pootje was kromgeduwd. De dealer waar hij gekocht was begon al te piepen..want hij moest dit betalen. (garantie). Maar het probleem was gevonden en hij melde dat er alleen een sterker vervangen moest worden. Ja en je geloofd het niet. Ik ben vier keer bij de dealer terug geweest. Elke keer toen mijn vrouw de wagen weer ging ophalen (45 min heen en 45 min terug, want we hadden garantie) was het probleem opgelost...maar niet heus. De laatste keer was ik zo pissig dat ik gebeld heb en niet meer met de hoofd werkplaats (de boosdoener) wilde spreken. Die luisterde toch niet. Ik heb 4 keer de stekker aangewezen en verteld dat die vervangen moest worden. maar nee hij wilde dat niet doen, was niet nodig. De laatste keer was al buiten de garantie en ...nog niet vervangen. Nadat ik met iemand anders gesproken had is het toch gelukt. Een nieuw stekkertje en alle problemen opgelost. Wel 5 ritten naar het zuidweste des lands. Vertel me nu niet dat er geen slechte garages zijn. En hier was het alleen de hoofd werkplaats die echt een hork was. Wie het wil weten wil ik wel een mailtje sturen. De garage in Heerlen was trouwens perfect.
Dus Ramon en Ramon, van mij kan deze garage%^^%$$$%%
Geplaatst: 23.11.2007 - 19:57
door JJDD
Ramon&Ramon schreef:Zijn de schrijvers hier op hun eigen vakgebied ook zo foutloos als dat er van Volvo dealers wordt verwacht,ik denk het niet.
Er is een spreekwoord voor,
Haal eerst de balk uit je oog alvorens de splinter bij een ander...
Foutloos niet, maar sommigen willen niet inzien dat ze fouten maken. De (opeenstapeling van) fouten die ik een dealer heb gezien maken wij NIET. Het is ook een kunst j eeigen fout in te zien. Een deel is het natuurlijk ook (en gebrek aan) communicatie - en als we het toch over spreekwoorden hebben: de klant is koning
Let wel, ik ben tegen het ongenuanceerd afbranden van dealers / garages, maar enige kritiek is echt in veel gevallen niet onterecht. Zelf heb ik echt gevallen van prutswerk meegemaakt, en het ontkennen van fouten / gebreken, die door 2 andere partijen (ANWB en universele garage) simpel werden geconstateerd.
Ook mijn favoriete universele garage maakt wel eens een fout, of vergeet wel eens wat, maar als ik ze er op wijs ondernemen ze actie, en herstellen dit. Op zich normaal, maar dat is dus niet overal. Om deze reden (ze hebben me ook nooit belazerd, wel dus af en toe een foutje) blijf ik ze trouw, en ga ik ook niet om een paar tientjes naar een ander toe. Overignes had het ook een dealer kunnen zijn, wat ik bedoel is dat vakmanschap en service beloond moeten worden!
Geplaatst: 23.11.2007 - 23:05
door Ramon&Ramon
Wat er momenteel speelt in veel garage bedrijven en daar niet alleen denk ik,
de werkdruk is erg hoog,de beloning is vaak laag te noemen voor hetgeen je moet kennen en presteren,ik ken dealers waar men per maand tussen de 1200 en 1500 auto,s repareren,zou dat niet ten koste gaan van kwaliteit?ik ben van mening dat dat zeker aan de orde is.
Wat ik hiermee zeggen wil is,spreek niet de technische man in de garage aan op zijn fouten,maar de betreffende leiding in zo,n bedrijf.
Ik zelf heb ruim 42 jaar ervaring in garage bedrijven,maar zo als het er nu vaak aan toe gaat is inderdaad niet goed te praten,maar val niet de technische mensen er op aan,maar de leiding van het bedrijf.
een gemiddelde monteur van rond de 25 jaar heeft een salaris van ongeveer 1300 euro netto per maand en dan zit je al aan de top en een oudere van rond de 40 zit aan de 1600 euro netto per maand,hoezo gemotiveerd?
een dure showroom of een prachtig mooie werkplaats is belangrijker dan kwaliteit leveren lijkt het tegenwoordig wel.
veel monteurs die het vak erg leuk vinden,worden gedemotiveerd door de hoge uurtarieven en het lage salaris.
Geplaatst: 24.11.2007 - 00:07
door Gast
Ramon&Ramon schreef:Wat er momenteel speelt in veel garage bedrijven en daar niet alleen denk ik,
de werkdruk is erg hoog,de beloning is vaak laag te noemen voor hetgeen je moet kennen en presteren,ik ken dealers waar men per maand tussen de 1200 en 1500 auto,s repareren,zou dat niet ten koste gaan van kwaliteit?ik ben van mening dat dat zeker aan de orde is.
Wat ik hiermee zeggen wil is,spreek niet de technische man in de garage aan op zijn fouten,maar de betreffende leiding in zo,n bedrijf.
Ik zelf heb ruim 42 jaar ervaring in garage bedrijven,maar zo als het er nu vaak aan toe gaat is inderdaad niet goed te praten,maar val niet de technische mensen er op aan,maar de leiding van het bedrijf.
een gemiddelde monteur van rond de 25 jaar heeft een salaris van ongeveer 1300 euro netto per maand en dan zit je al aan de top en een oudere van rond de 40 zit aan de 1600 euro netto per maand,hoezo gemotiveerd?
een dure showroom of een prachtig mooie werkplaats is belangrijker dan kwaliteit leveren lijkt het tegenwoordig wel.
veel monteurs die het vak erg leuk vinden,worden gedemotiveerd door de hoge uurtarieven en het lage salaris.
Ramon, ik ben het niet altijd met je eens,

maar in deze ga ik met je mee.
Het is gewoon belachelijk hoe slecht monteurs af en toe betaald worden.
Dit neemt de motivatie zeker weg, zeker als dit afgezet wordt tegen de hoge uurprijs die de garage denkt te moeten vragen.
De verantwoordelijkheid van een monteur is hoog, maar de beloning is daar tegen laag.
Jammer dat de winst binnen een bedrijf zo hard over de ruggen van de mensen verdiend moet worden.
Ik ben er niet voor niets vroegtijdig uit gestapt.
Wel ben ik van mening dat van een bedrijf dat slecht presteert, het hier vermeld mag worden.
Uiteraard moet het goed onderbouwd zijn. Geen loze kreten.
Geplaatst: 24.11.2007 - 00:48
door Ramon&Ramon
En ook zeer zeker geen namen noemen!