Pagina 1 van 1
Computermelding
Geplaatst: 24.06.2005 - 13:41
door Gast
In mijn linker display stond gisteren: emissies service vereist
In mijn rechter display een oranje kleurig symbool v/d motor.
Wie herkent dit?...........................en wat is daar uit voort gekomen.
Middels heeft de compu de meldingen opgeslagen, volgende week laat ik hem uitlezen.
Geplaatst: 24.06.2005 - 14:17
door RrRrR
Wat ik ervan weet is dat er dan naar alle waarschijnlijkheid iets in het motormanagement niet goed zit. MAAR het kan ook helemaal niets zijn. Gewoon even uit laten lezen bij de dealer en die weten meteen of het wat ernstigs is of niet.
Ik heb dit toevallig deze week ook gehad en bij mij was er helemaal niets aan de hand. Gewoon gereset en ik rijdt weer vrolijk verder.

Succes!
Geplaatst: 24.06.2005 - 15:18
door Gast
Dat heb ik nou ook geregeld!! Is al een paar keer uitgelezen en dan kwam er op de computer bij de dealer dat er een storing geweest was maar dat die inmiddels niet meer aanwezig was. Inmiddels al een keer of 3 gereset. 3 weken geleden nog toen hij terug moest voor die terugroepacite van de koelfan, weer resetten maar sinds een week of 2 brand hij weer. Ik negeer het nu maar zo'n beetje maar als we het najaar weer ingaan en het langer donker is vind ik het toch wel een hinderlijk fel lampje. Weet iemand de definitieve oplossing voor die probleem (pje).
Geplaatst: 24.06.2005 - 19:40
door Reitse
Hinderlijk lampje. Het lampje geeft aan dat er iets niet goed is in je uitstoot. Je Lamda-sensor die in je uitlaat zit geeft een waarde door die daar kennelijk niet hoort. Zoals al eerder gemeld ergens op dit forum is een luchtmassameter vaak een eerste verdachte. Is dat niet het probleem en komen er geen duidelijke foutcodes dan wordt het enigszins zoeken naar een speld in een hooiberg. Ergens klopt er iets niet in je lucht-benzineverhouding maar komt dat door te weinig of teveel lucht, teweinig of teveel peut of allebei of....
Geplaatst: 25.06.2005 - 07:25
door peterenjac
Sinds mijn ABS regelunit is gerepareerd heb ik ook geen last meer van deze melding.Daarvoor had ik ook constant deze melding op de boordcomputer maar heb geen idee of het er wat mee te maken heeft.
En daarvoor had ik 'm ook al twee keer laten resetten maar bleef terugkomen.
Geplaatst: 25.06.2005 - 10:20
door joost
Ik herken het probleem. Mijn V40 geeft ook regelmatig deze storing. Ik ben dus al meerdere keren naar de dealer geweest om de computer uit te laten lezen. Resultaat: 0. De dealer zegt onregelmatige storing emissie, kunnen we niks mee !? Volgens de dealer kan het geen kwaad en is het niet schadelijk voor de motor oid. Toch wel vreemd een controlelampje dat je waarschuwt voor iets dat zelfs de Volvo dealer niet kan oplossen.
Joost.
Geplaatst: 25.06.2005 - 12:29
door streetie
heb dit ook gehad bij mijn v40 was niets aan de hand zei de dealer. gereset. totdat de kat kapot ging. bleek het toch aan de lambdasonde te liggen die verkeerde waardes doorgaf waardoor het mengsel niet juist was. uiteraard was dit geen garantie.

en koste dit foutje me veel geld.
Geplaatst: 25.06.2005 - 13:03
door Gast
Ik had het in '97 ook al eens bij een toen nieuwe S40, toch wel een typisch Volvo kwaaltje dan zeker. Het kan wel niet erg wezen als het brand maar het is een hinderlijk fel lampje en het ziet er natuurlijk niet uit, zo'n brandend controlelampje in een Volvo!
Geplaatst: 28.06.2005 - 17:37
door Frumpy
Hetzelfde probleem heb ik ook.
In de meeste gevallen is de luchthoeveelheidsmeter stuk, of hard op weg om stuk te gaan. Slijtage!!!!
In het begin gaat de storingsmelding weer weg, en het lampje gaat uit, maar zal weer terugkomen.
Zolang de motor nog goed draait, en je het idee hebt dat er geen vermogensverlies is, hoef je het onderdeel ( ca. 300 Euro excl. arbeidsloon) niet te vervangen. Kan verder geen kwaad.
Geplaatst: 28.06.2005 - 19:44
door Battlecruiser
Heb het 3 maanden geleden gehad. De lambdasonde was kapot. Gelukkig zat ie nog in de garantie, want dat zijn dure dingetjes!
Als je geluk hebt, is de sonde vervuild en als je pech hebt, moet er een nieuwe op.
Het is inderdaad in de werkplaats gebruikelijk om eerst wat te resetten bij deze klacht, omdat ie soms incidenteel is. Ook de luchtmassameter kan vervuild wezen.
Komt de klacht terug, dan moet de auto een paar uur aan de monitor om de echte oorzaak te achterhalen. De lambdasondes en de luchtmassameters (air flow) zijn zwakke punten.