Goeie deal?

Aantje
4th Gear member
Berichten: 597
Lid geworden op: 11.03.2007 - 21:57

Dan denk ik dat de auto op het moment er wel vanaf is gehaald.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Wim J schreef:Maar ik val acherover van het prijsverschil tussen NL en B !
In Nederland is een nieuwe Volvo voor belasting toch vaak weer goedkoper dan in Belgie.
Gebruikersavatar
plim
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
Locatie: San Jose, California, USA

Wim J schreef:Waar staat BPM voor?
Is dat zoiets als de inverkeersstelling in België? Indien dat zo is dan betalen jullie (NL'ers) dat bij aankoop van de wagen, en wij (Belgen) bij de aanvraag van de nummerplaat.

Wim
Wim, BPM is een extra heffing van de overheid op de catalogusprijs. De heffing is 45,2% van dat bedrag. Daarnaast wordt ook over de catalogusprijs 19% BTW geheven. Al deze bedragen tezamen maakt de consumentenprijs (welke slechts 1 maal wordt berekend. Dus bij een occasion wordt dit niet nog maals gedaan).
Op naam stellen van het kenteken kost wel iedere keer geld. Evenals wegenbelasting die per maand/kwartaal/jaar betaald dient te worden.

Kijk maar eens op deze site: http://www.carimportservice.nl/
Ik denk dat je goede zaken kunt doen met een auto die je vanuit Belgie naar Nederland importeerd.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Corectie, het is een heffing van 45,2% op de "nettocatalogusprijs", daarnaast is de btw 19% over diezelfde "nettocatalogusprijs", het zijn dus 2 verschillende belastingen over hetzelfde uitgangsbedrag, het is geen belasting over belasting.
De "catalogusprijs" is incl alle belastingen en daardoor de grondslag voor de fiscale bijtelling

n.b. Belgisch auto's blijken in de praktijk vaak minder rijk uitgerust dan Nederlandse.
Gebruikersavatar
plim
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
Locatie: San Jose, California, USA

volgens mij zeggen we hetzelfde...
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Wim J
4th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
Locatie: Gent - Drongen

plim schreef:
Wim J schreef:Waar staat BPM voor?
Is dat zoiets als de inverkeersstelling in België? Indien dat zo is dan betalen jullie (NL'ers) dat bij aankoop van de wagen, en wij (Belgen) bij de aanvraag van de nummerplaat.

Wim
Wim, BPM is een extra heffing van de overheid op de catalogusprijs. De heffing is 45,2% van dat bedrag. Daarnaast wordt ook over de catalogusprijs 19% BTW geheven. Al deze bedragen tezamen maakt de consumentenprijs (welke slechts 1 maal wordt berekend. Dus bij een occasion wordt dit niet nog maals gedaan).
Op naam stellen van het kenteken kost wel iedere keer geld. Evenals wegenbelasting die per maand/kwartaal/jaar betaald dient te worden.

Kijk maar eens op deze site: http://www.carimportservice.nl/
Ik denk dat je goede zaken kunt doen met een auto die je vanuit Belgie naar Nederland importeerd.
OK, dat snap ik, Maar als ik als NL'er een occasie-wagen koop, betaal ik dan ook nog BPM. Zoja mag ik hopen dat dat niet op de nieuwprijs van de wagen is, maar afnemende met ouderdom?
Ik heb zo stilletjes aan het idee dat ik, mocht ik mijn XC 2.5T MY2004 in NL verkopen ik me een slordige 10000 winst kan doen en dat ik nog kopers genoeg zal vinden,...

Wim
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”