Goeie deal?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
In Nederland is een nieuwe Volvo voor belasting toch vaak weer goedkoper dan in Belgie.Wim J schreef:Maar ik val acherover van het prijsverschil tussen NL en B !
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Wim, BPM is een extra heffing van de overheid op de catalogusprijs. De heffing is 45,2% van dat bedrag. Daarnaast wordt ook over de catalogusprijs 19% BTW geheven. Al deze bedragen tezamen maakt de consumentenprijs (welke slechts 1 maal wordt berekend. Dus bij een occasion wordt dit niet nog maals gedaan).Wim J schreef:Waar staat BPM voor?
Is dat zoiets als de inverkeersstelling in België? Indien dat zo is dan betalen jullie (NL'ers) dat bij aankoop van de wagen, en wij (Belgen) bij de aanvraag van de nummerplaat.
Wim
Op naam stellen van het kenteken kost wel iedere keer geld. Evenals wegenbelasting die per maand/kwartaal/jaar betaald dient te worden.
Kijk maar eens op deze site: http://www.carimportservice.nl/
Ik denk dat je goede zaken kunt doen met een auto die je vanuit Belgie naar Nederland importeerd.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Corectie, het is een heffing van 45,2% op de "nettocatalogusprijs", daarnaast is de btw 19% over diezelfde "nettocatalogusprijs", het zijn dus 2 verschillende belastingen over hetzelfde uitgangsbedrag, het is geen belasting over belasting.
De "catalogusprijs" is incl alle belastingen en daardoor de grondslag voor de fiscale bijtelling
n.b. Belgisch auto's blijken in de praktijk vaak minder rijk uitgerust dan Nederlandse.
De "catalogusprijs" is incl alle belastingen en daardoor de grondslag voor de fiscale bijtelling
n.b. Belgisch auto's blijken in de praktijk vaak minder rijk uitgerust dan Nederlandse.
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
volgens mij zeggen we hetzelfde...
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
OK, dat snap ik, Maar als ik als NL'er een occasie-wagen koop, betaal ik dan ook nog BPM. Zoja mag ik hopen dat dat niet op de nieuwprijs van de wagen is, maar afnemende met ouderdom?plim schreef:Wim, BPM is een extra heffing van de overheid op de catalogusprijs. De heffing is 45,2% van dat bedrag. Daarnaast wordt ook over de catalogusprijs 19% BTW geheven. Al deze bedragen tezamen maakt de consumentenprijs (welke slechts 1 maal wordt berekend. Dus bij een occasion wordt dit niet nog maals gedaan).Wim J schreef:Waar staat BPM voor?
Is dat zoiets als de inverkeersstelling in België? Indien dat zo is dan betalen jullie (NL'ers) dat bij aankoop van de wagen, en wij (Belgen) bij de aanvraag van de nummerplaat.
Wim
Op naam stellen van het kenteken kost wel iedere keer geld. Evenals wegenbelasting die per maand/kwartaal/jaar betaald dient te worden.
Kijk maar eens op deze site: http://www.carimportservice.nl/
Ik denk dat je goede zaken kunt doen met een auto die je vanuit Belgie naar Nederland importeerd.
Ik heb zo stilletjes aan het idee dat ik, mocht ik mijn XC 2.5T MY2004 in NL verkopen ik me een slordige 10000 winst kan doen en dat ik nog kopers genoeg zal vinden,...
Wim