Pagina 1 van 1

Laag oliepeil?

Geplaatst: 27.09.2007 - 21:03
door seb8iaan
ik was net een stukje met mn 480 aan het rijden. nu loopt de motortemperatuur bij normaal binnendoor gebruik op tot 96 graden bij normaal rijden. tevens vind ik de oliedruk meter erg laag staan. de oliepeilstok staat net boven t minimum. komt de hoge temperatuur door het lage oliepeil?
en welke olie kan ik er zonder problemen in gooien. (in de handleiding staat dat er hetzelfde soort olie in moet die er al in zat, n laat ik de huidige olie nou net niet weten)

alvast bedankt.

Geplaatst: 27.09.2007 - 23:22
door Auk
Als er een boekje met keuringsdata bij de auto zit, kun je kijken bij welke garage hij het laatste geweest is.

ff telefoontje plegen en vragen wat voor motorolie ze gebruiken..

Kun je daarna gewoon ff naar tankstation rijden om er olie in te gooien...

Zo zou ik t doen :wink:

Geplaatst: 27.09.2007 - 23:23
door seb8iaan
Helaas heb ik geen onderhoudshistorie van de auto.
Dus dat betekent volledig olie verversen?
Of is er olie wat ik er zonder problemen bij kan gooien?

Geplaatst: 28.09.2007 - 09:03
door Auk
Heb er nooit van gehoord dat het exact dezelfde olie moet zijn, mij lijkt gewoon alle olie aflaten en opnieuw een paar liter verse olie erin!

Bij de Renault/Volvo dealer weten ze wat er het best in kan.





Kan je ook makkelijk zelf doen, mits je de gereedschappen hebt. :wink:

Auke.

Geplaatst: 28.09.2007 - 18:26
door EvolvE
Normaliter zit in die motoren gewoon 10W40.

je zou idd ook het beste even naar een dealer kunnen bellen wat erin moet.

Geplaatst: 01.10.2007 - 19:13
door magiq480turbo
het is wel belangrijk als er vol synthetische olie in heeft gezeten, dat deze er ook weer terug in komt, anders heb je kans op lekkages, ( heb ik me zo laten vertellen )

groeten,
Ronald

Geplaatst: 19.10.2007 - 18:00
door Iroll
Ik gebruik in mijn 480 Castrol Magnatec 10W40. Daar heb ik de beste ervaringen mee. Is half synthetisch, maar niet goedkoop. Anders een andere goede 10W40 gebruiken. En als je niet weet hoe lang het erin zit gewoon vervangen. En de olie temperatuur verschilt per motor. 96 graden is heel normaal, kan makkelijk oplopen tot 115 graden bij warm weer op de snelweg, is geen enkel probleem. Mocht de olie te heet worden dan geeft de boardcomputer dat heel duidelijk aan voordat er schade kan ontstaan.