Motor Management en inhouden
Geplaatst: 01.10.2007 - 00:38
Hallo Allemaal,
Na al een tijdje passief te hebben gelezen op dit forum ga ik nu maar eens een vraag stellen.
Ik heb een V40 uit 1998 op G3, het is een Vialle installatie.
Gisteren is bij het wegrijden mijn motormanagement lampje aangegaan en had ik bijna geen vermogen meer. Daar ik zelf niet technisch ben zou ik niet weten waar te beginnen. Wellicht dat ik met jullie hulp een simpele voordiagnose kan doen voordat ik naar een dealer moet gaan rijden.
Ik heb de auto in juni gekocht en er zijn al wel wat dingen aan gedaan. de brandstofpomp van benzine is vervangen, deze had te lang drooggestaan en deed het niet meer. Ik heb met behulp van jullie mooie forum de schakelbusjes vervangen. De auto heeft sinds ik hem gekocht heb wel een probleem met stationair lopen op zowel benzinen als Gas. Na circa een minuut of 5 stilstaan valt het stationair toerental net iets onder de 500 rpm waardoor de motor gaat schommelen om te blijven lopen.
Gezien ik nu met bovenstaand probleem zit, bermoed ik dat de LMM defect is??? of een storing heeft?? Of zou het iets anders kunnen zijn.
Nu hoop ik dat jullie me kunnen sturen naar een eerste diagnose.
Ik hoop met eventueel een paar links naar de betreffende eerdere meldingen, het liefst met foto's zodat ik weet wat ik kan gaan losschroeven zonder dingen te ontregelen.
Alvast bedankt,
Arjan
Na al een tijdje passief te hebben gelezen op dit forum ga ik nu maar eens een vraag stellen.
Ik heb een V40 uit 1998 op G3, het is een Vialle installatie.
Gisteren is bij het wegrijden mijn motormanagement lampje aangegaan en had ik bijna geen vermogen meer. Daar ik zelf niet technisch ben zou ik niet weten waar te beginnen. Wellicht dat ik met jullie hulp een simpele voordiagnose kan doen voordat ik naar een dealer moet gaan rijden.
Ik heb de auto in juni gekocht en er zijn al wel wat dingen aan gedaan. de brandstofpomp van benzine is vervangen, deze had te lang drooggestaan en deed het niet meer. Ik heb met behulp van jullie mooie forum de schakelbusjes vervangen. De auto heeft sinds ik hem gekocht heb wel een probleem met stationair lopen op zowel benzinen als Gas. Na circa een minuut of 5 stilstaan valt het stationair toerental net iets onder de 500 rpm waardoor de motor gaat schommelen om te blijven lopen.
Gezien ik nu met bovenstaand probleem zit, bermoed ik dat de LMM defect is??? of een storing heeft?? Of zou het iets anders kunnen zijn.
Nu hoop ik dat jullie me kunnen sturen naar een eerste diagnose.
Ik hoop met eventueel een paar links naar de betreffende eerdere meldingen, het liefst met foto's zodat ik weet wat ik kan gaan losschroeven zonder dingen te ontregelen.
Alvast bedankt,
Arjan