Pagina 1 van 1

geartronic verschillen ?

Geplaatst: 03.10.2007 - 16:25
door euerw
Vraagje zit er verschil in de geartronic automaat bij 2.4D of D5(`04-`05), bij 130pk of 163pk, ik heb van Pedro begrepen dat de geartronic meestal hetgeen is wat defect kan raken na tuning dus rekening mee gehouden moet worden.

Geplaatst: 21.02.2008 - 22:14
door crackedtooth
ook goede vraag
bakken van volvo zijn wel altijd wat zwakker

dsg bv is toptechniek maar gaat tot 300pk

Geplaatst: 24.02.2008 - 20:13
door eddy3
Bij een automaat is niet het aantal PKs dat schade toebrengt;maar wel het koppel!!Bij de door euerw aangehaalde motoren gaat het om de 5traps Geartronic,die in theorie maar max 350nm aankan,de later gebezigde 6traps is geschikt voor veel hogere koppels;wordt oa gebruikt bij de V8 motoren van 440 nm,en in de laatste gefacelifte R modellen van 400nm.