Pagina 1 van 1
overzetten op LM velgen of op set extra stalen velgen
Geplaatst: 05.10.2007 - 00:10
door arjen
Hoi
Mijn winterbanden weer eens van zolder gepakt. Deze zal ik ergens komende maanden onder de s60 laten zetten.
Ik twijfel alleen of ik ze op de LM velgen laat zetten en de zomerbanden naar de zolder verhuis of dat ik een setje stalen velgen ergens op de kop moet tikken.
Wat zijn de voor en nadelen van de ene en de andere optie?
Alvast bedankt
Arjen
Geplaatst: 05.10.2007 - 11:45
door Ripley
Overzetten kost je al gauw 10-15 euro per band. En dat 2x per jaar...
Een setje stalen velgen heb je er dus al gauw uit. Daarnaast corroderen je LM velgen natuurlijk meer in de winter dan in de zomer, dus met een setje stalen velgen blijven je LM's mooier.
Geplaatst: 05.10.2007 - 11:45
door JJDD
setje stalen velgen erbij!
- hoef je niet meer over te zetten
- bescherm je je LM
Nadeel; eenmalige aanschaf, als je gebruikte koopt, kost dat gemiddeld zo'n 40 euro per stuk, evt via marktplaats wat goedkoper, soms zelf met gebruikte winterbanden erbij (compleet gebruikt setje dus).
Aangezien het wisselen van een gehele set iets minde rkost, bespaar je in de loop der jaren weer wat geld. Totdat je een andere auto gaat rijden, met andere velgenmaat ....zoals ik dus. Heb zelf stalen velgen, net setje winterbanden om LM via MP gekocht, en ga nu alles eenmalig laten omzetten (winterbanden op staal, zomer op LM).
Geplaatst: 27.11.2007 - 23:04
door jeronimov70
Een andere overweging om geen LMV te gebruiken in de winter is het evt gebruik van sneeuwkettingen met wintersport.Vaak beschadigen die ook het LM.
Geplaatst: 28.11.2007 - 00:51
door Barry (Grillmeister)
Ik heb een luxe probleem licht metaal in de zomer en in de winter.... (moet alleen de laatste een keer laten zandstralen en spuiten)
Geplaatst: 28.11.2007 - 00:56
door Sam
ik heb 18 lm zomer en 17 lm winter
staal gaat er zoiezo sneller doorzitten dan LM, en je kan tenminste de binnenkanten nog bereiken om eens uit te wassen
Geplaatst: 28.11.2007 - 09:22
door BlackSapphire
Variaties op een thema: Ik ben 17lm in de zomer en 18lm in de winter. Nadelen van LM in de winter zijn hierboven al genoemd. Het voordeel van LM is: 't oogt gewoon mooier. Een zwager van mij rijdt 's winters met zijn S60 met stalen velgen, zelfs ook zonder doppen. Gewoon van die zwarte, donkere wielen. Alsof ie zo uit oost-europa komt: 't ziet er niet uit vind ik persoonlijk. En dat wel zo'n drie à vier maanden per jaar.
Geplaatst: 28.11.2007 - 10:45
door Battlecruiser
Ik rijd nu voor de derde winter met winterbanden op eigen LM velgen. Bij normaal onderhoud (elke paar weken wassen) geen enkel spoor van roest of andere slijtage opgemerkt.
Dat kan ook moeilijk door de blanke lak die op al die moderne LM velgen zit.
Het verhaal dat de winter zo slecht zou zijn voor LM stamt uit de tijd van de ongelakte velgen.
Stalen velgen zijn daarentegen zeer roestgevoelig doordat zo'n velg uit 2 delen bestaat: op de naad krijg je al gauw roestsporen.
En een mooie auto met zwarte schijven eronder staat inderdaad erg armoedig, zo van: ik wel wel, maar ik kan niet...
Geplaatst: 28.11.2007 - 12:38
door Barry (Grillmeister)
Helemaal met het bovenstaande eens, wat dacht je van: kijk mij op mijn stalen velgen!!! ik heb winterbanden.....
Geplaatst: 28.11.2007 - 13:07
door 740v70
Nog even zo door gaan mensen, durf ik straks de straat niet meer op :oops: ben blij dat het sávonds vroeg donker is.
Geplaatst: 28.11.2007 - 13:17
door Walter
wat ik mis in dit verhaal is de belasting op de banden bij het constant (de)monteren. Daar knappen ze echt niet van op hoor, iedere keer dat uitrekken. Alleen daarom al zou ik een tweede set wielen hebben.
Geplaatst: 28.11.2007 - 22:29
door Fat Rat
Ik zou ook opteren voor een setje staal erbij, beter voor de banden en op termijn zeker voordeliger. Eventueel een setje wieldoppen erbij voor de wat betere look en klaar ben je.