IMIV installatieproblemen

In deze subrubriek vindt je alles over iMIV en apparaten uit dezelfde categorie
Wim J
4th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
Locatie: Gent - Drongen

Deze namiddag de IMIV geïnstalleerd. Er komt toch nog heel wat bij kijken. Vooral als je alles volledig weggewerkt wil hebben.
Nu heb ik nog 2 problemen. Ik zie wellicht iets over het hoofd, maar nu weet ik het toch even niet meer.

1e) onmogelijk de IMIV te updaten: file geleverd door volvotech pauzeert automatisch na 12 seconden !

2e) ik slaag er op geen enkele manier in om tekst op mijn HU803 te krijgen, alleen CDxx TRKyy ( x en Y zijn dan cijfers natuurlijk)

Beide zijn wellicht al eens aan bod gekomen maar misschien is het niet slecht om het hier nog eens te herhalen, want het andere IMIV-topic is wel zeer onhandig groot geworden!

Alvast bedankt voor de hulp.

Wim
Gebruikersavatar
xc90t6
4th Gear member
Berichten: 685
Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
Locatie: Onbekend
Contacteer:

Wim J schreef:Deze namiddag de IMIV geïnstalleerd. Er komt toch nog heel wat bij kijken. Vooral als je alles volledig weggewerkt wil hebben.
Nu heb ik nog 2 problemen. Ik zie wellicht iets over het hoofd, maar nu weet ik het toch even niet meer.

1e) onmogelijk de IMIV te updaten: file geleverd door volvotech pauzeert automatisch na 12 seconden !

2e) ik slaag er op geen enkele manier in om tekst op mijn HU803 te krijgen, alleen CDxx TRKyy ( x en Y zijn dan cijfers natuurlijk)

Beide zijn wellicht al eens aan bod gekomen maar misschien is het niet slecht om het hier nog eens te herhalen, want het andere IMIV-topic is wel zeer onhandig groot geworden!

Alvast bedankt voor de hulp.

Wim
1: Hoe heb je 'm geupdate?
2: Dat hoort volgens mij zo.
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Wim J
4th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
Locatie: Gent - Drongen

1) De update lukt niet! Dat is nu net het probleem de Ipod (6e generatie 80GB Classic) gaat na 12 seconden automatisch in pauze. Dus de IMIV ziet de update niet.
2) De IMIV kan toch tekst weergeven op de HU803? Het kan toch ook niet de bedoeling zijn dat je enkel CD en TRK nummer ziet? Daar heb ik niet veel aan.
mrg_ed
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 13.11.2006 - 23:35

Ws. een zelfde euvel als de Nano 2G (iets technisch, dat is veranderd in de iPod). Ga even naar de www.imiv.ca site, registreer je daar en dan kun je daar ook firmware downloaden. Kies als iPod de Nano G2 en als firmware Rev.2/01.03.00/MiniDisc/Television.

Na uploaden heb je dan ook tekst.
Wim J
4th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
Locatie: Gent - Drongen

OK,

Dat helpt me verder. Ik heb met de file voor de Nano (2e Generatie) de update van de IMIV kunnen uitvoeren met een Ipod Classic (6e Generatie). Nu krijg ik via het MD-CHGR kanaal ook tekst binnen.

Twee nieuwe probleempjes:

A) De Ipod gaat in pauze maar blijft aan staan als ik het contact uitzet.
B) Wanneer tekst actief is en ik kies een volgend nummer, staat de tekst weer uit,... niet zo handig ! Zo kan ik met de HU niet door de nummers 'scrollen'.

Is dit ook gekoppeld aan het feit dat ik met een Ipod van de laatste generatie werk?

Wim
Toyota Hilux DC Lounge 2016
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
sjappi
2nd Gear member
Berichten: 130
Lid geworden op: 18.04.2006 - 18:37

A) Valt normaal even later uit. (ik weet niet juist hoelang dit duurt, maar niet langer dan een paar minuten)
B) Dit is normaal denk ik.

Nog een probleempje:
Als ik in advanced mode werk en ik zet de wagen uit springt hij automatisch terug naar simple mode. Ook als ik even naar de radio wilt luisteren springt hij terug naar simple mode als ik weer naar de ipod wil luisteren.
Iemand een oplossing?
mrg_ed
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 13.11.2006 - 23:35

sjappi schreef:A) Valt normaal even later uit. (ik weet niet juist hoelang dit duurt, maar niet langer dan een paar minuten)
B) Dit is normaal denk ik.
Klopt beide. B) is standaard ingebakken gedrag van de radio dat (helaas) niet kan worden veranderd.
sjappi schreef: Nog een probleempje:
Als ik in advanced mode werk en ik zet de wagen uit springt hij automatisch terug naar simple mode. Ook als ik even naar de radio wilt luisteren springt hij terug naar simple mode als ik weer naar de ipod wil luisteren.
Iemand een oplossing?
Bij uitschakelen is het normaal dat de iPod terugvalt naar simple mode. Bij herstart zou je weer naar advanced mode moeten springen, mits de ipod niet tussentijds is veranderd (bv. ander nummer).
Bij overschakelen naar radio zou de iPod in Advanced mode moeten blijven. Echter, als je via het TV kanaal naar de radio toe 'scrollt' en je hebt het tv kanaal op ipod staan (TV1), dan schakelt de adapter naar simple mode, zodat je in TV/video mode de iPod zou kunnen bedienen. Oplossing is dan om de andere kant op scrollen (niet via TV) of TV op TV2 zetten.
Wim J
4th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
Locatie: Gent - Drongen

OK

Da's duidelijk,

Nu de video kabel maken. Het ene uiteinde is vanzelfsprekend cinch, het andere uiteinde een typische volvostekker. Men zou dus een massa- en signaalkabel mogen verwachten op de volvo stekker. Bij opzoekwerk op het www merkte ik dat er drie aders toekomen op de volvo stekker. Zie foto: Iemand enig idee welke kabel wat is? Is de witte signaal en beide zwarte massa?
Afbeelding

Verder nog een vraag. Bij het laden van de software koos ik voor de file met ondersteuning voor achteruitrijcamera. Het scherm komt idd mooi omhoog bij het achteruit rijden, maar de HU803 schakelt niet om naar TV. Of hoeft dat niet meer? Ik heb nog geen camera, dus kan het zelf nog niet testen.
Wim J
4th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
Locatie: Gent - Drongen

mrg_ed schreef: B) is standaard ingebakken gedrag van de radio dat (helaas) niet kan worden veranderd.
Kan men in advance mode het niet zo programeren dat de firmware na het drukken idd even de MDxx TRKyy weergeeft gedurende een aantal seconden, en dan de tekst laat scrollen?

dus: wanneer in advanced mode |<< of >>| gedrukt wordt, wordt dat commando automatisch gevolgd door het tekst-commando (alsof je manueel op de 1-20Disc knop zou drukken)

Wim
Wim J
4th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
Locatie: Gent - Drongen

Wim J schreef: Afbeelding
OK,... dan maar een berekend risico genomen. De links kabel gebruik ik als kabelshield,de middenste kabel gebruik ik als video-gnd, de witte kabel rechts gebruik ik voor video signaal. Met behulp van geïsoleerde printpenstekkertjes op de RTI aangesloten op rescpectievelijk pin 2, 3 en 4.
En zie het werkt !
Alleen is het zo dat de nieuwste Ipod Classic wat betreft video-output niet compatibel is met accessoires voor ouder generatie Ipod's dus helaas ook niet met de IMIV,....
Videosignaal van de extra-input op de IMIV gaat probleemloos naar RTI.

Wim
Wim J
4th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
Locatie: Gent - Drongen

Héhé, ik maak m'n eigen topic,...
Het kan maar goed zijn als naslagwerk voor diegenen die tegen dezelfde problemen aanlopen.
Vandaag bevestiging! De Ipod Classic (6e generatie) is niet compatibel met de video-weergave via de IMIV. De vorige release van de Ipod doet het prima (5e generatie),... Wat mij betreft een kemel van formaat van Apple. Hopelijk lossen ze dit snel op want zowat alle accesoires die gebaseerd zijn op vorige modellen Ipod's en van de video-out gebruik maken worden waardeloos,...

Wim
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32863
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Dat is echt apart, zag het al ergens. Maar raar joh, nieuwe Nano doet het wel!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
MM
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15.08.2006 - 23:50
Locatie: Nijmegen

De Ipod Classic (6e generatie)
Is dat de allerlaatste (sinds een maand ofzo) of die van begin dit jaar. Heb namelijk IMIV klaar liggen om in te bouwen voor mijn 2 maanden oude iPod Classic. Weet ik van te voren of ik alsvast teleurgesteld kan zijn over het resultaat!
Maarten
850 2.5 [1995]
V70 Classic 2.5 [1999]
V70 2.5T AWD [2003]
V70 D5 215pk (Fasttech) Sport- en Seasonline [2007]
Wim J
4th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
Locatie: Gent - Drongen

MM schreef:
De Ipod Classic (6e generatie)
Is dat de allerlaatste (sinds een maand ofzo) of die van begin dit jaar. Heb namelijk IMIV klaar liggen om in te bouwen voor mijn 2 maanden oude iPod Classic. Weet ik van te voren of ik alsvast teleurgesteld kan zijn over het resultaat!
Ik heb de Ipod pas een week. Het is een Ipod Classic 80GB met alu-front. Wat muziek en titel weergave betreft is er geen probleem, alleen video wil niet lukken. En het ligt niet aan de IMIV, want een oudere Ipod (van m'n broer doet het prima)
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

All,

Vergeet niet de vragen in de iMiv thread te stellen... Kom er nu bij toeval achter dat er vragen zijn ;-(

Verder is iedereen natuurlijk welkom op de 100%Tuning beurs...

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=264272#264272
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Wim J
4th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
Locatie: Gent - Drongen

VolvoTech schreef:All,

Vergeet niet de vragen in de iMiv thread te stellen... Kom er nu bij toeval achter dat er vragen zijn ;-(

Verder is iedereen natuurlijk welkom op de 100%Tuning beurs...

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=264272#264272
Sorry Volvotech maar welke IMIV thread bedoel je , want er lopen er een paar. De link die je hierboven geeft leidt niet echt naar een IMIVthread, eerder een gesponsorde link voor de 100% tuning beurs,....
Kun je me de juiste thread wijzen waar ik de vragen kan stellen?

Wim
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32863
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Die is gesloten door Ben omdat die te groot en onoverzichtelijk was geworden.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Wim J
4th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
Locatie: Gent - Drongen

Paul schreef:Die is gesloten door Ben omdat die te groot en onoverzichtelijk was geworden.
Ja. Dat had ik gezien was inderdaad bijna niet meer te overzien.
Dus vandaar dat ik mijn vragen maar stel in m'n eigen aangemaakte topic.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Excuses excuses excuses.
Ik zag het nu ook.
Nogmaals excuses.

We gaan hier verder ;-)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Wim J
4th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
Locatie: Gent - Drongen

VolvoTech schreef:Excuses excuses excuses.
Ik zag het nu ook.
Nogmaals excuses.

We gaan hier verder ;-)
No problemo!

De openstaande vragen: 1) ondersteuning Ipod Classic (6th gen)
2) Hoe krijg ik de playlist titel op het scherm?
Plaats reactie

Terug naar “iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07”