IMIV installatieproblemen

In deze subrubriek vindt je alles over iMIV en apparaten uit dezelfde categorie
Gebruikersavatar
Fabian
3rd Gear member
Berichten: 402
Lid geworden op: 21.08.2007 - 01:39
Locatie: Zuidhorn

Had je antwoord al via de mail gekregen ;)
07-2004 - 12-2007: Peugeot 307 1.6 xs
12-2007 - 12-2019: S60 D5 185 pk Drivers Edition MY2008, barents blue pearl, sovereign hide, rti, telefoon, addaptive bi-xenon, premium sound, imiv, standkachel
12-2019 - heden: Tesla Model S
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

dacht al...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
Fabian
3rd Gear member
Berichten: 402
Lid geworden op: 21.08.2007 - 01:39
Locatie: Zuidhorn

Wel nog weer wat anders gevonden :-k

Volgens de handleiding is de TV als volgt:

TV0: RTI beeld met ipod audio
TV1: ipod video + audio
TV2: externe video + audio

TV1 en TV2 werken prima. Oude 'ipod photo' speelt prima af en kan foto's laten zien op TV1. Nieuwe ipod nano (3e gen) met video werkt ook perfect, maaaaaaar. Zodra ik de RTI aan zet 'overruled' hij het scherm in alle TV standen. Bij TV1 en TV2 dus ook het RTI beeld tot ik de RTI helemaal afsluit. Bug of feature ?
07-2004 - 12-2007: Peugeot 307 1.6 xs
12-2007 - 12-2019: S60 D5 185 pk Drivers Edition MY2008, barents blue pearl, sovereign hide, rti, telefoon, addaptive bi-xenon, premium sound, imiv, standkachel
12-2019 - heden: Tesla Model S
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Hallo Fabian,

Dit klopt en hoort zo. Dit is eigenlijk de situatie zoals je die hoort te hebben als je rijdt, Navi gebruiken en geen Video kijken.

Heeft ook een voordeel, de navi is nog wel "aan" op de achtergrond. Hierdoor loopt een eventuele routeplanning ook mee. Kom je bij een kruispunt aan, dan 1 tikje op een van de bedieningsknopjes en je hebt weer navi. Erg practisch!

Groet
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

VolvoTech schreef:Hallo Fabian,

Dan werkt alles prima, alleen mis je dan de playlist zichtbaarheid en mogelijkheid daardoorheen te scrollen.
Ofwel, je text-functies werken gewoon.

Groetjes
Bob
Nog even voor de duidelijkheid. Je hoeft geen playlistS te hebben, slechts 1 is voldoende. Als je daar alle songs in stopt heb je de functionaliteit met text. Voor test prima, maar in het dagelijks gebruik zou ik toch adviseren om playlists aan te maken.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
Fabian
3rd Gear member
Berichten: 402
Lid geworden op: 21.08.2007 - 01:39
Locatie: Zuidhorn

VolvoTech schreef:Hallo Fabian,

Dit klopt en hoort zo. Dit is eigenlijk de situatie zoals je die hoort te hebben als je rijdt, Navi gebruiken en geen Video kijken.

Heeft ook een voordeel, de navi is nog wel "aan" op de achtergrond. Hierdoor loopt een eventuele routeplanning ook mee. Kom je bij een kruispunt aan, dan 1 tikje op een van de bedieningsknopjes en je hebt weer navi. Erg practisch!

Groet
Bob
Ik denk dat ik het wat verkeerd heb uitgelegd. Zoals jij het schets is juist erg mooi!

Zodra ik de navi aan zet, heb ik op alle TV channels het RTI beeld. Met geen mogelijkheid krijg ik nog DVB of IPOD beeld op het scherm.

Uiteraard kijk ik zelf niet tijdens het rijden. is voor de passagiers ;)
07-2004 - 12-2007: Peugeot 307 1.6 xs
12-2007 - 12-2019: S60 D5 185 pk Drivers Edition MY2008, barents blue pearl, sovereign hide, rti, telefoon, addaptive bi-xenon, premium sound, imiv, standkachel
12-2019 - heden: Tesla Model S
Gebruikersavatar
Fabian
3rd Gear member
Berichten: 402
Lid geworden op: 21.08.2007 - 01:39
Locatie: Zuidhorn

Heb gemerkt dat de volgorde van inschakelen van de apparatuur ook heeft uitgemaakt. Als de tv eerst aan staat en dan de navigatie, zie ik af en toe wel DVB beeld in TV-2 stand. Zodra er verandering is op het RTI beeld, of de RTI iets wil 'zeggen', overruled de navigatie weer.
07-2004 - 12-2007: Peugeot 307 1.6 xs
12-2007 - 12-2019: S60 D5 185 pk Drivers Edition MY2008, barents blue pearl, sovereign hide, rti, telefoon, addaptive bi-xenon, premium sound, imiv, standkachel
12-2019 - heden: Tesla Model S
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Fabian, heb je versie 1.04 van de software? Kan me herinneren dat jij je set al een tijd in huis had voordat je 'm ging gebruiken?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
Fabian
3rd Gear member
Berichten: 402
Lid geworden op: 21.08.2007 - 01:39
Locatie: Zuidhorn

Jup staat 1.04 op SAT + TV
07-2004 - 12-2007: Peugeot 307 1.6 xs
12-2007 - 12-2019: S60 D5 185 pk Drivers Edition MY2008, barents blue pearl, sovereign hide, rti, telefoon, addaptive bi-xenon, premium sound, imiv, standkachel
12-2019 - heden: Tesla Model S
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Fabian schreef:Heb gemerkt dat de volgorde van inschakelen van de apparatuur ook heeft uitgemaakt. Als de tv eerst aan staat en dan de navigatie, zie ik af en toe wel DVB beeld in TV-2 stand. Zodra er verandering is op het RTI beeld, of de RTI iets wil 'zeggen', overruled de navigatie weer.
Kun je iets beter uitleggen? Begrijp'm niet helemaal.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
Fabian
3rd Gear member
Berichten: 402
Lid geworden op: 21.08.2007 - 01:39
Locatie: Zuidhorn

Zal het proberen :)

Het maakt niet uit in welke TV stand de HU staat (TV 0,1,2). Zodra de navigatie van standby is gehaald, verschijnt het navigatie beeld op het scherm.

Staat de navigatie aan en de HU op TV2, dan zie ik de DVB tuner alleen als ik stil sta. Zodra de navigatie een gps update krijgt of een instructie geeft, komt het navigatie beeld op het scherm terwijl de HU nog in TV2 staat.

Als ik jou vorige uitleg goed lees, zou het navigatie beeld alleen te zien moeten zijn in op TV0.
07-2004 - 12-2007: Peugeot 307 1.6 xs
12-2007 - 12-2019: S60 D5 185 pk Drivers Edition MY2008, barents blue pearl, sovereign hide, rti, telefoon, addaptive bi-xenon, premium sound, imiv, standkachel
12-2019 - heden: Tesla Model S
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Ah,

Dit klopt. Als je je navi "uit" zet heb je namelijk wel beeld en blijf je dit houden.
In feite zet je alleen het overrulen uit en niet het hele navi systeem.

Gr
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Wim J
4th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
Locatie: Gent - Drongen

Is de IMIV versie 1.04 compatibel met de nieuwe Ipod-classic update versie 1.03?
Zijn er al mensen met ervaringen met Ipod 1.03 versie op IMIV versie 1.04?
Dit voornamelijk wat betreft video-compatibiliteit!

Wim J

ps: zalig kerstfeest
mrg_ed
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 13.11.2006 - 23:35

Heb zojuist getest met iPod v1.0.3 op een NanoIII, dit werkt. Aangezien de Nano en Classic sterk gerelateerd lijken, heb ik het sterke vermoeden dat de Classic ook blijft werken na een firmware update.
Gebruikersavatar
V70Rene
4th Gear member
Berichten: 695
Lid geworden op: 02.03.2007 - 20:05

Hallo Volvotech

Mocht ik nu een RTI scherm in mijn auto willen ( zoals jullie verkopen) , samen met een Ipod Video , welke spullen heb ik dan nodig ( ik n.l. ook video kijken via de RTI ). Later zou ik eventueel ook 2 schermen in de hoofdsteunen willen plaatsen , middels een videosplitter. De videosplitter komt dan tussen de IMIV en de Ipod neem ik aan , met dan 2 uitgangen ( of 1 ) naar de achterschermen , en 1 uitgang naar de IMIV welke zijn signalen weer doorzend naar het RTI scherm via de HU803 ?

Is het dan ook mogelijk om het RTI scherm te laten zakken , en dan enkel video af te spelen op de 2 hoofdsteunschermen ?

P.S. Bouwen jullie ook in , of verlenen jullie hulp bij inbouwen ?

Beste volvotech , ik heb deze vraag ook via jullie site proberen te stellen , echter kwam steeds terug met een fout.
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Hallo Rene,

Vraag via site; graag even de foutmelding die je kreeg per email naar ons, zodat we kunnen kijken wat er loos is.

Video/RTI/iPod; iMIV Basis-set Front-Rear mount of Rearmount (afhankelijk van bouwjaar van je auto) en wat losse RCA (Tulp) kabels bij je plaatselijke electronica winkel (Mediamarkt/IT's etc.).

Videosplitter inderdaad nodig om achterschermen aan te koppelen.

RTI Scherm uit en achter kijken kan.

We kunnen eventueel inbouwen, maar raden iedereen aan het zelf eerst te proberen en pas geld voor inbouw uit te geven als het echt niet lukt.
Vaak is het dan ook zover al af dat we het of "um sonst" kunnen doen, of er slecht een klein bedrag afgerekend moet worden.

Groet
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Wim J
4th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
Locatie: Gent - Drongen

Na een tijdje met een Ipod Classic en IMIV versie 1.04 rond te rijden moet ik het volgende vaststellen:
-1
Wanneer de weergave van de songtitle ingesteld staat springt deze soms terug naar weergave van cd- en tracknummer. Dit zonder manipulatie van mijn zijde. De radio is een HU803, en het fenomeen doet zich vrijwel dagelijks voor, maar kan ik op dit moment niet reproduceren of triggeren. De HU803 staat op het moment van de sprong naar 'cd-track mode' in random ingesteld. Ik zal nog testen of dit zich ook voordoet in de gewone play-mode.
Voor het beperkt aantal maal dat ik het zag gebeuren, leek het erop dat de IMIV niet snel genoeg de nieuwe songtitle binnenkreeg (nieuwe song was reeds enkele seconden bezig, oude songtitle was zijn laatste scroll aan het doorlopen).
-2
Waneer de wagen koud staat kan de display van de HU803 absoluut niet volgen met de scroll snelheid van de IMIV. De reactie snelheid van de display is te traag (door de koude) en de tekstkarakters lopen in elkaar over. Het effect is een dronkemans beeld van de tekst die verschijnt.
3-
Het volgende is wellicht afhankelijk van persoonlijke voorkeur: Er zijn drie scroll-modes nl: cd-track, artist-album en songtitle.
Handiger zou zijn: cd-track, album, artist-songtitle.
Nu zie je ofwel de artiestnaam verschijnen, en moet je nogmaals op de knop duwen om te weten welk liedje dat nu weer was. Of, net andersom, je ziet de songtitle, maar je moet nog eens op de knop duwen om te weten 'wie zong dat nu weer?'. Handiger zou zijn als Artiest en Songtitle in hetzelfde scroll-scherm verschijnen. Persoonlijk kan het me minder boeien op welke album dat speciefiek nummer van een bepaalde artiest stond, en al zeker niet als ik aan het rijden ben.

Verder is de IMIV een topproduct, en ik ben er heel blij mee! Ik kan alleen maar hopen dat in een volgende software update met bovenstaande opmerkingen rekening gehouden wordt,...

Wim
Toyota Hilux DC Lounge 2016
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32863
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Hij staat in jouw auto dus op de MD-Changer. al die instellingen die daarvoor standaard zijn ingesteld door Volvo in de HU worden hiervoor gebruikt volgens mij.

Dus dit zijn allemaal instellingen van Volvo wat normaal op de Minidisc werkt. Zoals het scrollen enzo!
Volgens mij kan dat niet aangepast worden in software van de IMIV, maar missschien dat Ed of Bob je hier mee over kan vertellen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Cereal
2nd Gear member
Berichten: 175
Lid geworden op: 27.08.2007 - 16:44
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Fabian schreef:Zal het proberen :)

Het maakt niet uit in welke TV stand de HU staat (TV 0,1,2). Zodra de navigatie van standby is gehaald, verschijnt het navigatie beeld op het scherm.

Staat de navigatie aan en de HU op TV2, dan zie ik de DVB tuner alleen als ik stil sta. Zodra de navigatie een gps update krijgt of een instructie geeft, komt het navigatie beeld op het scherm terwijl de HU nog in TV2 staat.

Als ik jou vorige uitleg goed lees, zou het navigatie beeld alleen te zien moeten zijn in op TV0.
Dit heb ik ook.. Het is gewoon de beveiliging dat hij geen videobronnen weergeeft als je rijdt. Is een beveiliging in de iMiv zelf (om ongelukken te voorkomen). Dus zodra je begint te rijden gaat ie altijd over op de navigatie. Dit is met een update te downloaden van de volvotech site te veranderen.
S60 D5 Geartronic - 2004 - Black Saphire - Mobility - 17"; Almathea - Schuifdak - PDC - iMIV - Fasttech 200PK/420Nm
Gebruikersavatar
Fabian
3rd Gear member
Berichten: 402
Lid geworden op: 21.08.2007 - 01:39
Locatie: Zuidhorn

Die update heb ik al gebruikt. TV kijken werkt wel tijdens het rijden als de navigatie uit staat.
07-2004 - 12-2007: Peugeot 307 1.6 xs
12-2007 - 12-2019: S60 D5 185 pk Drivers Edition MY2008, barents blue pearl, sovereign hide, rti, telefoon, addaptive bi-xenon, premium sound, imiv, standkachel
12-2019 - heden: Tesla Model S
Plaats reactie

Terug naar “iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07”