IMIV installatieproblemen

In deze subrubriek vindt je alles over iMIV en apparaten uit dezelfde categorie
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Hallo Wim,

1) Wordt met man en macht aan gewerkt. Apple heeft een encryptie toegepast op de Video-out activering. Dit kan wel eens even duren.

2) Playlist titel op het scherm, in de SAT modus de advanced modus activeren (knopje 3) en vervolgens met de RND knop door je texten heen.
(Playlist text, Songtitel, artiest etc.)

Groetjes
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Wim J
4th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
Locatie: Gent - Drongen

VolvoTech schreef:Hallo Wim,

1) Wordt met man en macht aan gewerkt. Apple heeft een encryptie toegepast op de Video-out activering. Dit kan wel eens even duren.

2) Playlist titel op het scherm, in de SAT modus de advanced modus activeren (knopje 3) en vervolgens met de RND knop door je texten heen.
(Playlist text, Songtitel, artiest etc.)

Groetjes
Bob
1) da's even een tegevaller !
2) Ik heb de HU803, en gebruik de mdchgr en tv inputs,...
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Ok, als MD-Changer dan ;
1) dat heb ik meer gelezen op internet. er zijn flink wat mensen boos op Apple. Er zijn zo enorm veel assecoires verkocht wereldwijd die het nu dus niet meer doen...
2)
Even uit mijn hoofd, heb alleen een 601 op de bank staan momenteel...
Source naar MD.
Druk op de 1-2 knop net zo vaak totdat je MD00 TRK99 ziet staan.
Draai nu aan de 1-20 knop voor je playlist selectie, druk op de knop om de text te zien.
Even wachten op de geselecteerde playlist en de iPod schakelt over naar die playlist.
Vervolgens kun je op de 1-20 knop drukken om te schakelen tussen de verschillende text-soorten.

Groet
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32869
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Vanaf MacOSX:
Het kan snel lopen in het leven: de nieuwe iPods liggen pas zo'n slordige maand in de schappen, maar zijn alweer toe aan hun tweede firmware-update. Niet helemaal zonder reden trouwens: zo is de nieuwe gebruikersinterface weliswaar een lust voor het oog, maar werkt deze zo nu en dan wat traagjes. Hierin is enige verbetering gekomen.

Ook de video-out instelling is verbeterd: deze kan nu worden ingesteld op "off", "on" of "ask". In de laatste twee gevallen blijft je iPod overigens vragen naar een accessoire dat is voorzien van een Apple-chip voor authenticatie, zoals de nieuwe Apple videokabel met dockconnector of het Apple universal dock.

Daarnaast is Coverflow verbeterd: compilatie-albums van meerdere artiesten worden voortaan keurig achter het alfabetische overzicht geplaatst, zonder dat iedere artiest afzonderlijk in de lijst voorkomt.

Verbeteringen alom dus. Verder nog nieuws? Bugfixes. Vooral veel bugfixes.

Je haalt de update binnen via iTunes.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Wim J
4th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
Locatie: Gent - Drongen

VolvoTech schreef:...
Source naar MD.
Druk op de 1-2 knop net zo vaak totdat je MD00 TRK99 ziet staan.
Draai nu aan de 1-20 knop voor je playlist selectie, druk op de knop om de text te zien.
Nja, de playlist kan ik kiezen, maar als ik op de knop druk krijg ik niet de titel van mijn playlist. Er gebeurt eerder niks!
Eens de playlist gekozen is en het eerste nummer speelt kan ik wel de titelteks van het nummer zichtbaar maken. Mogelijks ook een bug ivm mijn 6e generatie Ipod Classic?


Ondertussen de Ipod naar de laatste versie geupdate, maar dat is evenmin een oplossing. Hij vraag nu naar videoaccesoire, maar hij herkent de IMIV niet als dusdanig.

Heeft iemand een Ipod van de 5e generatie te koop??? Mijn eerste ervaring met Apple lijkt op een sisser uit te draaien. De IMIV is met mij Ipod Classic ook maar half bruikbaar (geen video)

Wim
Wim J
4th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
Locatie: Gent - Drongen

Paul schreef:Vanaf MacOSX:
Het kan snel lopen in het leven: de nieuwe iPods liggen pas zo'n slordige maand in de schappen, maar zijn alweer toe aan hun tweede firmware-update. Niet helemaal zonder reden trouwens: zo is de nieuwe gebruikersinterface weliswaar een lust voor het oog, maar werkt deze zo nu en dan wat traagjes. Hierin is enige verbetering gekomen.

Ook de video-out instelling is verbeterd: deze kan nu worden ingesteld op "off", "on" of "ask". In de laatste twee gevallen blijft je iPod overigens vragen naar een accessoire dat is voorzien van een Apple-chip voor authenticatie, zoals de nieuwe Apple videokabel met dockconnector of het Apple universal dock.

Daarnaast is Coverflow verbeterd: compilatie-albums van meerdere artiesten worden voortaan keurig achter het alfabetische overzicht geplaatst, zonder dat iedere artiest afzonderlijk in de lijst voorkomt.

Verbeteringen alom dus. Verder nog nieuws? Bugfixes. Vooral veel bugfixes.

Je haalt de update binnen via iTunes.
OK deze update zal ik dit weekend proberen, maar ik vrees dat de IMIV geen authenticatie van de Ipod ondersteunt en dat ik nog steeds geen beeld zal hebben,....

Ondertussen kan ik dit helaas weer bevestigen. Ik vrees dat de Ipod Classic nooit beeld zal kunnen versturen behalve naar officiële Apple accesoires,... Wat de IMIV niet is!

Dit is een flinke tegenvaller!!

Wim
Gebruikersavatar
xc90t6
4th Gear member
Berichten: 685
Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
Locatie: Onbekend
Contacteer:

Misschien kan je een beter een ruil voorstellen. Ik denk dat Apple 't zo heeft opgelost. Maar ruilen&verkopen alleen op volvo-plaza.nl
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32869
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ja daar zijn meer mensen het mee eens, heel veel accessoires worden nu niet meer ondersteunt! Heel triest dat ze dat zomaar doen, hier doet de consumentenbond dan weer niks tegen...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

ola.

Het ligt aan Apple, we kunnen er via Apple niets aan veranderen, of we moeten allemaal onze iPod weer inleveren en geld terug vragen.
Dit gaat natuurlijk niet gebeuren... er zijn zoveel mensen die dit niet eens in de gaten hebben...

We zitten niet stil en gaan enorm ons best doen dit probleem vanaf de andere kant te benaderen en te kijken of er een oplossing te vinden is.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
xc90t6
4th Gear member
Berichten: 685
Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
Locatie: Onbekend
Contacteer:

kijk dat is mooi van Bob-VolvoTech.
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Wim J
4th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
Locatie: Gent - Drongen

VolvoTech schreef:ola.

Het ligt aan Apple, we kunnen er via Apple niets aan veranderen, of we moeten allemaal onze iPod weer inleveren en geld terug vragen.
Dit gaat natuurlijk niet gebeuren... er zijn zoveel mensen die dit niet eens in de gaten hebben...

We zitten niet stil en gaan enorm ons best doen dit probleem vanaf de andere kant te benaderen en te kijken of er een oplossing te vinden is.
Kan VolvoTech een lijstje maken met welke modellen door de huidige IMIV volledig ondersteund worden?
Dan kan ik uitkijken naar een betere keuze dan de Ipod Classic.
Zijn er niet-Apple MP3 spelers die compatibel zijn met de IMIV via de Ipod -kabel?

Wim J
Gebruikersavatar
Roeland
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 10.07.2005 - 09:34
Locatie: Maarssen

Hoi Wim, Hoi Bob,

Ik heb ook net de IMIV geinstalleerd zoals je weet Bob. Mijn iPod is ook hagelnieuw (nu 1,5 week oud, ingevlogen vanuit VS). IPod Classic 80 Gb (voorheen iPod video). Bij mij werkt het videobeeld wel op mijn RTI scherm. Maar... hij vraagt inderdaad om het aansluiten van de videokabel. Mijn truc is om eerst de video aan te zetten (functie inderdaad op ASK) en dan pas met de HU naar TV1. Dan herkent de iPd plots de videoaccessoire en werkt het bij mij!
66 - 740 2.3t - 850 2.5 GLT - V70XC Classic - V70II D5 - 460 1.8i + V70XC - V40 2.0t + XC90 D5 - V70
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Hallo allemaal,

Vooralsnog lijkt het issue met Apple zich op te lossen.

Ik rijd zelf inmiddels zelf met een beta van een fix die goed werkt op de Nano en de Classic.

Voorzichtig durf ik te zeggen dat ook de nieuwe versies gaan werken.
Let op, via iTunes ontvang je nu versie 1.2 voor je iPod, upgrade die voorlopig even niet naar een hogere versie mocht die uitkomen.

Roeland, de oplossing werkt inderdaad, tot en met versie 1.1, daarna niet meer... (1.2 dus). Daarnaast vinden we het beter om een echte oplossing te bieden...

Groet
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Wim J
4th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
Locatie: Gent - Drongen

VolvoTech schreef:Hallo allemaal,

Vooralsnog lijkt het issue met Apple zich op te lossen.

Ik rijd zelf inmiddels zelf met een beta van een fix die goed werkt op de Nano en de Classic.

Voorzichtig durf ik te zeggen dat ook de nieuwe versies gaan werken.
Let op, via iTunes ontvang je nu versie 1.2 voor je iPod, upgrade die voorlopig even niet naar een hogere versie mocht die uitkomen.

Roeland, de oplossing werkt inderdaad, tot en met versie 1.1, daarna niet meer... (1.2 dus). Daarnaast vinden we het beter om een echte oplossing te bieden...

Groet
Bob
Mijn Ipod classic had versie 1.0 toen ik hem kreeg. Daarbij kon ik de video-output niet eens activeren. Ik heb hem toen geupdate naar verse 1.2. Kan ik nu nog terug naar 1.1?
Ben benieuwd naar de beta oplossing van Bob Volvotech.

Wim
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Je hoeft niet terug naar 1.1
We testen nu de beta met 1.2, die zal iedereen namelijk zo'n beetje wel hebben.

Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
Roeland
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 10.07.2005 - 09:34
Locatie: Maarssen

Hebben we het nu over de SW versie van IMIV of van de iPod. Mijn iPod draait op 1.0.2. En dat is de laatste versie zegt iTunes.
66 - 740 2.3t - 850 2.5 GLT - V70XC Classic - V70II D5 - 460 1.8i + V70XC - V40 2.0t + XC90 D5 - V70
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

iPod... idd 1.02
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
Roeland
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 10.07.2005 - 09:34
Locatie: Maarssen

Duidelijk.

Toch ook nog een vraagje over de bediening ...

Het leek bij jou zo Bob dat je door de playlists heen scrolde in text-mode. Dus niet met de nummers. Had ik dat goed gezien? Ik krijg dat niet voor elkaar. Of had jij er al nieuwere IMIV SW op staan of zo?
66 - 740 2.3t - 850 2.5 GLT - V70XC Classic - V70II D5 - 460 1.8i + V70XC - V40 2.0t + XC90 D5 - V70
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Hallo Roeland,

Nou weet ik even niet meer welke Radio je hebt.
Bij een 650 of 850 kun je er inderdaad op die manier doorheen.
Bij een 603 of 803 werkt het iets anders, daar zie je eerst het playlist nummer en dan door te drukken op de knop de playlist naam.

Wat voor HU heb je?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Wim J
4th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
Locatie: Gent - Drongen

VolvoTech schreef: ...
Bij een 650 of 850 kun je er inderdaad op die manier doorheen.
Bij een 603 of 803 werkt het iets anders, daar zie je eerst het playlist nummer en dan door te drukken op de knop de playlist naam.
...
Ik krijg na verwoede pogingen met indrukken van allerlei knoppen ook geen playlistnaam op mijn display (songtitel is geen probleem)
Wanneer mijn display (HU803) bijvoorbeeld MD01 TRK06 aanduid (dus zesde playlist gekozen) en ik druk de 1-20 toets in krijg ik ofwel geen reactie ofwel reeds de songtitel van het eerste nummer uit de playlist (als RND niet actief staat) De diplay duidt na enige seconden dan MD02 TRK01 aan (RND niet actief). Maar, zoals gezegd, geen playlistnaam.

W
Plaats reactie

Terug naar “iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07”