Pagina 1 van 1
V70 2.4 D 2002 178000km start soms niet
Geplaatst: 09.10.2007 - 02:22
door 132460
Wie kan mij helpen ?
Mijn V70 2.4 D uit 2002 met 178000km start heel af en toe niet. Dit is begonnen nadat ik een keer met een nagenoeg lege tank gestrand ben. Na tanken startte de V70 niet, slechts na heel lang de sleutel in startpositie te houden en wat gas bijgeven wel. Sindsdien (5 weken gleden) heb ik dit nog een keer of drie gehad, zowel bij warme als koude motor: sleutel omdraaien geeft geen enkele reactie of geluid (alleen een klik in de tank), na ca 30 seconden aanhouden en gas bijgeven start hij dan meestal alsnog.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn ? Ik zelf en de dealer (telefonisch) niet. Ovrigns onderhoudshistorie van de auto is mechanisch nagenoeg blanco, distributieriem is bij 159000 vervangen.
Geplaatst: 09.10.2007 - 02:23
door 132460
Oh ja, op de boordcomputer gen enkele mlding hierover (wel dat de remvloeistof laag is, maar dit is volgens mijn de sensor die kapot is).
Geplaatst: 09.10.2007 - 10:26
door edraket
Ik zou het brandstof filter vervangen. Door het leegrijden van de tank kan daar wat rommel in zijn gekomen.
Geplaatst: 11.10.2007 - 09:15
door bartv70
Hoi,
Brandstoffilter kan best vervuild zijn, maar dat heeft,denk ik, niet tot gevolg
dat er geen reactie komt muv de klik in de tank.
Ik maak uit het verhaal op dat de startmotor nu niet draait(start niet), dit is iets anders als niet aanslaan.
Een oplossing heb ik echter niet, maar misschien heeft de startmotor een "tik"
gehad door het lange doorstarten na de lege tank(toen deed de startmotor het wel en nu niet).
Bart :roll:
Geplaatst: 24.04.2008 - 01:12
door 132460
Heren, dank voor alle reacties maar de oplossing is simpel en een echte Volvo (V70, S80) kwaal! Het stekkertje dat de startmotor van stroom voorziet was een beetje te roestig. Nieuw stekkertje en klaar is kees.
Eigenlijk is het een ontwerpfout van Volvo, het is een goedkoop stekkertje dat veel wind en vocht vangt in het midden van het motorcompartiment. Bij regulier onderhoud door de dealer is het stekkertje in principe al preventief vervangen, doe je je onderhoud zelf of anders dan is dit een aandachtspunt !
Geplaatst: 24.04.2008 - 11:48
door bartv70
Hoi,
Zelf heb ik naast de V70 een Renault 5 uit 1986 (origineel 60.000km!!!!)
Had laatst een zelfde probleem, stekkertjes inspuiten met WD40 deed wonderen.
Maakt Volvo nu nog fouten die Renault in 1986 maakte?Vreemd.
Maar fijn dat je de ervaring deelt, ik rij zelf een 2003 2.4D, je weet dus nooit wat er gaat komen.
Dus eerst even neuzen voor dat je dure reparaties laat uitvoeren.
BartV70
Geplaatst: 25.01.2009 - 23:33
door 132460
Nog even en toevoeging aan dit 'starten'-topic. Bij warme motor en slecht starten altijd naar de verstuivers kijken. Ik ben al aan mijn vierde nieuwe toe en weet inmiddels direct als er weer eentje lek is.
Je kunt zelf ook eenvoudig zien of er eentje lekt.
Bosch heeft goed ruil/revisie injectoren voor ca 200 euro inclusief alles. Ik heb met 2 van de bosch verstuivers al 60k gereden.